Gjest Student Skrevet 3. april 2004 #1 Skrevet 3. april 2004 Heisann, Jeg er en student som har fastlege i hjembyen, men som studerer i en annen by. Jeg har fast partner og skulle derfor hatt p-piller, p-plaster e.l. før jeg drar tilbake til studiestedet. Er det slik at jeg kun kan få slik prevansjon gjennom fastlegen? Og pleier fastlegen å ha åpent i påskeferien? Hvilke andre steder kan jeg få utskrevet resept på reseptbelagte prevensjonsmidler?
Gjest Poirot Skrevet 3. april 2004 #2 Skrevet 3. april 2004 Hos en privat lege. Eller du kan ringe legen din og be denne ringe inn en resept til apoteket.
VesleBråka Skrevet 4. april 2004 #3 Skrevet 4. april 2004 Eller sende resept i posten. Det gjorde jeg. Du trenger ikke nødvendigvis treffe legen, hvis ikke du aldri har gått på hormonprevensjon før da. Da vil de gjerne ta GU og blodtrykk og slikt først. Men obs! P-ring må påstartes i forhold til menstruasjon (innen 5 dager etter). P-plaster likedan, ellers må du kombinere med kondom uansett første uka.
Crispo Skrevet 5. april 2004 #4 Skrevet 5. april 2004 Da jeg startet med p-piller var jeg hjemmefra og studerte, hadde ikke anledning til å oppsøke fastlegen min. I byen der jeg studerte hadde de noe på legevakten de kalte "daglegevakt" det var for dem som studerte, var på ferie i byen etc (slike som ikke hadde tilgang til fastlegen sin)
Gjest dlu24 Skrevet 15. april 2004 #5 Skrevet 15. april 2004 Hallo, følg med på hva hun spør om da. Hun vil ha p-pillene i norge FØR hun reiser. Du får prevensjon av fastlegen din ja.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå