AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #1 Skrevet 6. mai 2013 Rundt her jeg bor er det en del grevlinger med fast tilholdsted. Jobber kvelder så jeg er ute med hunden sånn i 2-3 tiden på natten, og har møtt på grevling flere ganger den siste tida. Sist i kveld da en lusket noen meter unna med snuta ned i bakken og enset oss ikke før jeg snakket relativt høyt for å ikke overraske og stresse den for mye. Problemet er at hunden min bestemt tror at han er en hihund og setter i å skrike hver gang han ser en grevling løpe... Med tanke på at det er sesong for grevlingunger, er det en risiko for at atferden til hunden min kan jage moren bort fra hiet? Anonym poster: 40eb97d82dab891a0afe1067007ad96e
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #2 Skrevet 6. mai 2013 Det vet jeg ikke, men du kan vel også gjøre den sint? Anonym poster: 4fcaba08b9ea9aa56b6f13ae0991913d
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #3 Skrevet 6. mai 2013 Hunden din er i bånd? Er det mange andre hunder og folk i området? Jeg tror grevlingen klarer seg fint om du ikke går helt oppi den og hiet, og at hunden ikke jager den så klart. Anonym poster: 7f4507b0bf6ab52d6c10c0d16f8b6161
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #4 Skrevet 6. mai 2013 At vi gjør den sint er jeg ikke bekymret for, sørger alltid for at den har åpne fluktveier før jeg lar den vite at vi er i området. Har bikkja selvsagt i bånd, eller så hadde han nok gått til angrep på grevlingen. Har aldri møtt noen andre ute på den tiden rundt her. Satser på at det går greit, og får bare gå rundt det området der grevlingene er mest aktive og mest sannsynlig har hiet. Anonym poster: 40eb97d82dab891a0afe1067007ad96e
Gjest Lolita8 Skrevet 6. mai 2013 #5 Skrevet 6. mai 2013 Min gjør også dette, på alle dyr som løper avgårde. Det er utrolig irriterende, men jeg tror nok det går bra med grevlingen om dere fortsetter som dere har gjort :-)
Sugerøret Skrevet 6. mai 2013 #6 Skrevet 6. mai 2013 Er det ingen andre steder du kan lufte hunden da? Grevlingen har god luktesas og litt dårligere syn.Derfor ser den ikke folk og kan gå rett på ,om vindrettningen ikke går mot nesa. Hold den i bånd,om du ikke alt gjør det. Det er vår og masse dyreunger som på vei. Det er grevling her jeg går,men jeg bråker (les snakker med bikkja) slik at grevlingen ser og hører oss.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #7 Skrevet 6. mai 2013 Grevlingen holder til på en sti ned fra huset, så litt vanskelig å unngå den. Får bare holde hunden tett inntil meg når jeg går forbi der, men ikke alltid like lett når vi omtrent kan snuble i den når den er i sin egen lille verden med snuta godt plantet ned i jorda på leting etter mat... Og det er ikke alltid at jeg oppfatter den først, slik at den virkelig får seg en overraskelse. Men satser på at den etterhvert skjønner at det ikke er noen trussel da jeg alltid forlater området. Har alltid hunden i bånd under båndtvangen. Problemet er ikke å møte på disse dyrene, synes det er fascinerende dyr, men er redd for at den kan flykte vekk fra hiet med evt. unger om den føler seg truet over lengre tid. Snakker alltid til hunden for å vise at vi er der, men den dukker like herlig opp uansett. Får begynne å rope når jeg går tur med han Dumme tunghørte, svaksynte grevling... Anonym poster: 40eb97d82dab891a0afe1067007ad96e
Sugerøret Skrevet 6. mai 2013 #8 Skrevet 6. mai 2013 Slå 2 fluer i en tramp,ut med eventl. aggresjon og skrem grevlingen. Vibrasjonene burde snøftedyret kjenne. De lager noen utrolig rare lyder ,både når de leter etter mat og når de plutselig oppdager "besøk".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå