Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Først vil jeg si at jeg ikke vil så mange steder med denne tråden, men trenger å lufte tankene et sted.

Jeg er 22 år, har en flott kjæreste som jeg er samboer med, har ingen barn, har tre jobber og har søkt meg inn på studier til høsten.

Så over til mine tanker..

Jeg har så utrolig mange drømmer, og har alltid drømt om hva jeg vil med livet. Jeg har alltid tenkt "Lev livet" og har som regel fulgt mottoet... inntil jeg fikk meg kjæreste. Jeg ble sammen med en da jeg var 16 år. Festet og hadde det utrolig gøy hver dag. Pga hans utroskap ble det slutt da jeg var 18 år. To uker etterpå fant jeg en annen gutt jeg falt pladask for. Nå er jeg 22 og vi er fremdeles sammen, men føler nå at drømmene mine aldri kommer til å realiseres pga dette.

Jeg har så lyst til å dra til Afrika å hjelpe til med veldedige formål. Jeg vil dra på jentetur til Kos, jeg vil reise verden rundt, jeg vil være frivillig hjelper i katastrofe områder, jeg vil bli sykepleier i krigsområdene, dra på backpacking som alle mine gode venninner gjør, dra jentegjengen samlet til usa en måned(de har dratt uten meg flere ganger), og... jeg vil oppleve det å være singel. Hello! Det høres utrolig fælt ut å si det når jeg har kjæreste, men jeg har aldri opplevd singellivet. Frem til man er 16 så er det ikke så mye singelliv å oppleve hvis dere skjønner.

Hadde jeg ikke hatt det fint med kjæresten min hadde jeg gjort det slutt for lenge siden, men jeg har det utrolig bra med han. Han er den beste kjæresten jeg kan be om. Skulle bare ønske jeg møtte han etter noen av drømmene mine var realisert. Han er en sjalu type, så jentetur kan jeg glemme. Afrika-tur blir umulig nå som jeg skal begynne å studere, samme med jorden-rundt reise. Veldedige formål i andre land er bare å legge på hylla.

Hadde jeg vært singel hadde jeg gjort dette i mine friår, men sånn ble det altså ikke. Etter studiene mine vil vi begynne å tenke på barn før vi drar altfor mye oppi åra, deretter blir det hus, hund og stasjonsvogn. Det er da jeg tenker: Livet går altfor fort! Når skal jeg få realisert drømmene mine?

Også tenker jeg: Hva om det blir slutt mellom oss om 4-5 år? Da har jeg latt mine drømmer gått i oppløsning pga en jeg ikke kom til å dele livet med likevell. Alt er borte av både drømmer og forhold.

Jeg er så urolig egentlig.. For jeg lever dette livet bare èn gang. Skal jeg ikke gjøre det jeg vil? Skal jeg sitte på gamlehjemmet om 60 år å tenke "åh, det skulle jeg gjort". Er det eneste jeg har å fortelle mine barnebarn at jeg ble utdannet og hadde familie. Dro til syden annenhver sommer, men thats it? Skal jeg ikke ha noe å tenke tilbake på? Er det eneste jeg skal huske at jeg har jobbet hele livet, sitti på sofaen etter jobb, sett venner kommet og venner som har gått og aldri opplevd noe spennende?

Hvor ble det av mitt motto "Lev livet!"?

Jeg skulle bare ønske jeg kunne gjort noe med livet mitt før jeg blir for gammel, før familielivet begynner.

Det gjør vondt inni meg, fordi disse tingene jeg alltid har ville gjøre bare seiler lenger og lenger vekk. Jeg er en fri sjel som ble sammen med en "ikke-fri-sjel" altfor tidlig. Det gjør vondt langt inni hjertet mitt å vite at voksenlivet er rett rundt hjørnet.. At jeg ikke fikk noe opplevelser ut av ungdomsårene. Det gjør vondt å se "alle" andre realisere drømmene en etter en. Mens her sitter jeg...

"I always wonder why birds choose stay in the same place when they can fly anywhere on the earth. Then I ask myself the same question"

Anonym poster: 10e816202afaee588f07aa107fd6eeff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en sånn "fri sjel" selv så jeg skjønner hva du mener :) Traff kjæresten som 19 åring og vært sammen i 10 år! Han lot meg reise og studere i mange år for han visste jeg ville dette. Jeg kom tilbake og han var fortsatt hjemme og ventet på meg :) Om din kjære ikke lar deg dra så er han rett og slett ikke verdt det. Om du vil prøve ut andre menn så er det likegreit å gjøre det slutt enn å være utro...Uansett så må du gjøre det du vil mens du kan!

Anonym poster: 102dac6a0da32b6b183bf25b8ef55442

Skrevet (endret)

Jeg synes du burde gjøre det, jeg, selv om du har kjæreste. Om han er en sjalu type burde ikke det hindre deg for å realisere noen drømmer i det hele tatt! Det at han er sjalu er jo egentlig hans eget problem, han burde jo vite etter såpass lang tid at du er til å stole på? HAN etter min mening burde jobbe med seg selv. Hvis han virkelig vil at du skal være lykkelig i livet (som han er en del av også) burde du nå få realisert dine drømmer og han burde nå støtte deg :) Det ville du ønsket det for ham også, ikke sant? Om det blir slutt mellom dere pga det, så er det meningen, livet går videre og det gjenstår egentlig å ha mål, se fremover og fortsette å 'leve ut drømmen' uansett hvilken situasjon man er i.

Endret av crystalcharm
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, ikke bli i det forholdet. Skjønner ikke at du ikke ser det selv? Ofre drømmer og ønsker fordi en halvgammel kjæreste ikke vil?

Anonym poster: f4e95389ec6ade80abca544f5a19c6fa

Skrevet

Men det går da ann å realisere mye av dette selv om man er i forhold?

blir du sykepleier er det ganske greit å komme seg ut på veldedig arbeid. Jentetur til Kos kan jeg forstå at samboeren din ikke akkurat synes er kjempeflott; men der er det vel først og fremst snakk om tillit dere i mellom?verden rundt; hvorfor ikke sammen med kjæresten?

Dere kan sette dere i et liv med unger, volvo og vov-vov. Men det er i såfall dere som velger det. Løft blikket; det er mer der ute. Og man trenger ikke være singel for å oppleve det....

• Liker 1
Skrevet

Om dette er mannen du vil ha for alltid bør du klare å balansere de tingene du vil samtidig som dere er sammen. Om ikke, si du trenger en pause for å realisere deg selv. Kanskje dere finner tilbake til hverandre. Alle mennesker har behov for å selvrealisere seg selv!

AnonymBruker
Skrevet

Takk for forståelsen deres!

Skulle ønske jeg kunne gjort disse tingene med han, men han vil ikke til Afrika for veldedig arbeids osv.

Det eneste han tenker er penger. Jeg skjønner det at han har lån på både bil og leilighet og at han ikke kan ta seg fri for å hjelpe andre i en mnd osv. Men.. vet ikke hva jeg skal si. Føler bare jeg ikke får levd det livet jeg en gang gledet meg over. Samtidig vil jeg ikke gi slipp på han. Han er en kjekk kar med så mange gode sider, hadde jeg tatt en pause er jeg fryktelig redd for at han finner noen i mellomtiden. Vi har vært sammen i snart 4 år, men jeg har aldri nevnt alle drømmene for han, kun fordi jeg ikke vil at han skal bli usikker på at jeg "kan slå meg til ro". Har nevnt Afrika da, og han sier han skjønner det, men at jeg aldri vil få penger eller tid til det pga økonomi og studie. Han sa "Du kan ikke gjøre noe sånt nå, jenta mi, når skal du få tid og råd til det? Du får gjøre det når du er eldre"..

Men da må jeg spørre dere som er i 30-40 åra med familie og fulltidsjobb: Hadde du prioritert en måned i Afrika for å hjelpe? Eller står det 20 andre ting foran på prioritetslista?

Anonym poster: 040766f5c8b396d9c33a576803addae5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du burde gjøre det, jeg, selv om du har kjæreste. Om han er en sjalu type burde ikke det hindre deg for å realisere noen drømmer i det hele tatt! Det at han er sjalu er jo egentlig hans eget problem, han burde jo vite etter såpass lang tid at du er til å stole på? HAN etter min mening burde jobbe med seg selv. Hvis han virkelig vil at du skal være lykkelig i livet (som han er en del av også) burde du nå få realisert dine drømmer og han burde nå støtte deg :) Det ville du ønsket det for ham også, ikke sant? Om det blir slutt mellom dere pga det, så er det meningen, livet går videre og det gjenstår egentlig å ha mål, se fremover og fortsette å 'leve ut drømmen' uansett hvilken situasjon man er i.

Du har helt rett! Sjalusien hans burde ikke gå utover mine drømmer. Takk for kloke ord :)

Anonym poster: 040766f5c8b396d9c33a576803addae5

Gjest Faerunpedia
Skrevet (endret)

Da jeg var sammen med min forrige samboer var jeg både på backpackertur og tilbringte 4 måneder i Asia med frivillig arbeid. Han var ikke glad for det, men aksepterte det. Synes du skal gjøre det du har lyst til nå, det burde han respektere. Og at du ikke kan dra på jentetur er jo latterlig, kan du tenke deg å ha det slik resten av livet? Forklar ham hvor viktig det er for deg å realisere deg.

Endret av Faerunpedia
AnonymBruker
Skrevet

Ts, hvorfor vil du oppleve å være singel egentlig? Man er bare alene når man er singel, for alle andre venninner finner seg kjæreste. Dessuten blir det vanskeligere å finne kjæreste når man blir eldre, og vips..plutselig er du for gammel til å få barn.

Anonym poster: 9ca3b386fcad15619310c70b2ffc8ae7

AnonymBruker
Skrevet

Tar denne som anonym ettersom noen kan kanskje kjenne meg igjen på denne.

Først og fremst: jeg er enig med alle som sier at du bør gjøre dette nå, og om din kjære ikke lar deg; så er det kanskje ikke ment å være dere? Men synes absolutt det burde være rom for at du skal få realisert dine drømmer selv om du er i et forhold (bortsett fra det å oppleve singellivet da).

På den andre siden, så er livet langt! Jeg er 23 år gammel, og jeg har en veldig god venninne som er 50 år, hun er med andre ord dobbelt så gammel som meg! Men hun er et prakteksempel på at det er ikke nødvendigvis slik at alder har så mye å si. Hun er en hysterisk morsom dame, og vi sitter gjerne å gamer WoW eller Guild Wars til langt på natt, vi sitter på restaurant og diskuterer livet og filosofi i de sene timer. Og nå som barna hennes er voksne, skal hun ut å oppfylle drømmer (hun er forresten lykkelig gift og har vært det i 30 år). Hun holder på å ta utdanning på nytt, og skal ta et utvekslingssemester i New York snart! Og ektemannen støtter henne hele veien. Selv blir jeg så fascinert og lykkelig av denne damen, og at hun ikke lar alderen stoppe henne eller forandre den hun egentlig er.

Det er selvsagt ikke alle som har muligheten til sånt som dette, men syns ihvertfall hun er inspirerende og tenkte at det gjorde kanskje du også TS :)

Anonym poster: fbc8c8494b9ffc41b1e2ee088befc641

• Liker 1
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Ts, hvorfor vil du oppleve å være singel egentlig? Man er bare alene når man er singel, for alle andre venninner finner seg kjæreste. Dessuten blir det vanskeligere å finne kjæreste når man blir eldre, og vips..plutselig er du for gammel til å få barn.

Anonym poster: 9ca3b386fcad15619310c70b2ffc8ae7

Ts er 22, tror hun har nok tid :) Dessuten er man vel ikke alene som singel, det er jo hva man gjør det til selv.
AnonymBruker
Skrevet

Gjør det nå som du har muligheten til det!!

Du har jo ikke barn engang enda, da blir slike reiser MYE vanskeligere, om ikke umulig den første tiden, å gjennomføre. Og du blir ihvertfall låst !

Du burde tenkte deg om, kommer du til å sitte om 10 år å angre på alt du ikke gjorde?

:)

Anonym poster: 040314e7682acc6363c027dfb468cab8

Skrevet

Du må gjøre det slutt med denne typen om han ikke lar deg oppfylle drømmene dine. Du kan ikke en gang snakke med ham om de?

Gjest Elseby13
Skrevet

Hør her jente!!

Du er bare 22 år og har maaaange år på å finne den rette, og det virker ikke som om han du beskriver er det.

Alle drømmene du har, hvis du ikke får levd dem ut, kommer til å ende opp ulykkelig. Når du lever det livet han vil at du skal leve, med masse penger, stort hus og fine biler, kommer det likevel til å være et tomrom inni deg.

Du er ung NÅ! Ikke kast bort disse flotte årene på en fyr som ikke deler ditt kall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...