Gå til innhold

Avhengig av nettshopping.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det flere som meg som alltid leter etter den perfekt kjolen, de perfekte skoene, den perfekte leppestiften?

Sliter med å kutte ut, selv om det går ut over det økonomiske... Det er som om jeg går inn i en trance hvor jeg er overbevist om at jeg bare MÅ ha denne tingen og NÅ er det siste gangen. Hvordan kutte ut??

Anonym poster: 40bcd2279392c1d43e8731772c4979f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Slutt å vandre i byen, hiv reklame som kommer i posten, meld deg av nyhetsbrev fra nettbutikker, sperr nettbutikker fra nettverket, slutt å se på tv osv.

Om du skulle falle for fristelsen kan du bøtelegge deg selv ved å måtte donere bort samme beløp eller sette det på en sparekonto du ikke kan ta dem ut fra igjen.

Og så må du finne en motivasjonsfaktor som er såppass fristende og motiverende at den faktisk kan få deg til å stoppe opp og føle at det ikke er verdt å kjøpe det du har i henda likevel. Du kan spare til sydentur, bil, bolig..

Gå også gjennom alle tingene dine, og selg unna klær, smykker og sko du ikke har fått brukt eller har brukt veldig lite. Slik kan du gjenvinne litt av kontrollen du tidligere mistet, ved at du ikke kastet bort like mye penger likevel.

Anonym poster: 26d7a67009e7317f5a8dbb710ec0498c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...