AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #1 Skrevet 5. mai 2013 Jeg er en ganske gjennomsnittlig person. Det er jo et ekstremt dårlig utgangspunkt på nettdating har jeg erfart - kvinnene der virker ekstremt overfladiske, noe som til en viss grad er forståelig siden utvalget er så stort. Det som kanskje skiller meg mest fra andre er at jeg er i midten av 20-årene og har tjent ganske mye penger. Eier altså hus og bil (uten lån). Føler dette kanskje kunne vært en fordel for meg å få med i profilen, slik at jeg blir hakket mer interessant. Mener selvfølgelig ikke å skrive direkte at jeg har penger, men heller hinte litt forsiktig (noen tips til hvordan?). Blir det teit å skrive at jeg eier eget hus og bil? Hva med å ha bilde av huset mitt eller utsikten fra terrassen min i albumet? Blir dette oppfattet som skrytete? Anonym poster: 9f601e721f48a5d19e5fcbee06b077b1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #2 Skrevet 5. mai 2013 Jeg ville ikke framhevet det, men det er kanskje greit å si at du har egen bolig, ikke gå i detalj og bilde... Tenker jeg da. Har sett at en del har bilde av både bolig og ikke minst bilen sin i profilen, men jeg synes det er litt harry. En annen ting er at en kan få en tanke om at den som eier hus kanskje ikke er så innstilt på å flytte noe sted - noe som kan være negativt. Men for all del, det er fint å få fram at man har det man trenger materielt sett, det er jo positivt. Anonym poster: 3745d667ac4454a69f1f1067223ab003 2
pressplay Skrevet 5. mai 2013 #3 Skrevet 5. mai 2013 (endret) Direkte skryt kan nok oppfattes negativt. Mer subtile hint er bedre som at du sitter på terrassen din og griller med en undertekst ala "kjekt å kose seg på terrassen i solsteiken med grillmat og en øl". Tviler på at det er det som gjør at en dame svarer deg, men når du først har fått samtalen i gang kan du diskre droppe noen linjer om hva du har pusset opp skjult bak spørsmålet "hva har du gjort på i det siste?". Da kommer sikkert motspørsmålet om hvor du bor og da svarer du i en enebolig i "Skryteveien 1". Bil-bilder er veldig show off uansett hva du gjør så dropp det. Endret 5. mai 2013 av pressplay 2
monson Skrevet 5. mai 2013 #4 Skrevet 5. mai 2013 (endret) Guuud ja aldri skriv det! Du kan være litt mere diskre, og si at du F.eks trives veldig godt i jobben, og har gjort det temmelig godt, eller noe i den duren.. Og i midten av 20år å har hus å bil, er uansett ikke noe super imponerende spørr du meg... At du derimot ikke har lån er noe spesielt. Men, det kan du ikke sette på profilen din. Det er noe man kanskje kan si, på en udmyk måte. I en samtale hvor bolig lån osv kommer opp. Endret 5. mai 2013 av monson 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #5 Skrevet 5. mai 2013 det finnes jo de som skriver hva de eier. men det er ikke det jeg er opptatt av når jeg ser på profiler allefall... eneste jeg som er positivt for min del i forhold til det kansje det er en kar som vil stifte familie etter hvert;P haha Anonym poster: f28a186cf75cfa626fb082884ba8c7b7 2
Strixvaria Skrevet 5. mai 2013 #6 Skrevet 5. mai 2013 Tja, dette med å vise til eiendom er på mange måter et tveegget sverd. På den ene siden sender du ut et signal om at du er en relativt stabil type med fast jobb, en viss grad av økonomisk sans, og med fremtidsutsikter som en del av de mer normale menneskene vil se på som positivt. På den annen side risikerer du å tiltrekke deg en avart av 'golddiggers' som tenker at her er det en kar med penger, som har både hus og bil, så her er det garantert fine turer, gaver osv. å få. Utsiktsbilde fra terassen - på en laidback og not too obvious måte - er definitivt bedre enn skrytebilde av huset. Hvis du er for showoff med eiendelene dine risikerer du å bli major turnoff for den førstnevnte gruppa, som faktisk så deg som en seriøs, potensiell date, og heller tiltrekke deg ennå flere golddiggers som da vil få en slags bekreftelse på at du er mest opptatt av det materielle og den typen verdier, og dermed kan de identifisere seg mer med deg enn de mer stabile, langtidsforholdssøkende individene kanskje gjør. Det skal ikke være lett 2
Gjest Herr Heftig Skrevet 5. mai 2013 #7 Skrevet 5. mai 2013 Jeg er på ingen måte noen datingekspert, men hva med å skrive noe om din senere livshistorie (etter vgs f.eks) Da vil det jo være naturlig å bringe opp huset (men ikke bilen). Men som sagt er jeg ingen datingekspert.
Gjest extra Skrevet 5. mai 2013 #8 Skrevet 5. mai 2013 Jeg er en ganske gjennomsnittlig person. Det er jo et ekstremt dårlig utgangspunkt på nettdating har jeg erfart - kvinnene der virker ekstremt overfladiske, noe som til en viss grad er forståelig siden utvalget er så stort. Det som kanskje skiller meg mest fra andre er at jeg er i midten av 20-årene og har tjent ganske mye penger. Eier altså hus og bil (uten lån). Føler dette kanskje kunne vært en fordel for meg å få med i profilen, slik at jeg blir hakket mer interessant. Mener selvfølgelig ikke å skrive direkte at jeg har penger, men heller hinte litt forsiktig (noen tips til hvordan?). Blir det teit å skrive at jeg eier eget hus og bil? Hva med å ha bilde av huset mitt eller utsikten fra terrassen min i albumet? Blir dette oppfattet som skrytete? Anonym poster: 9f601e721f48a5d19e5fcbee06b077b1 Hvis den som skal bli kjent med deg må vite at du har det du skriver så synes jeg at du går frem feil. Den som liker deg vil like deg for den du er og bli kjent med deg. Når hun får vite at du er oppegående og ansvarsfull så er det bare pluss i margen. Men det første møtet bør ikke være basert på det du skriver. Men så har jo tidene forandret seg...
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #9 Skrevet 5. mai 2013 TS her! På den annen side risikerer du å tiltrekke deg en avart av 'golddiggers' som tenker at her er det en kar med penger, som har både hus og bil, så her er det garantert fine turer, gaver osv. å få. Vel, det er ingen krise om jeg tiltrekker meg golddiggers. Da får jeg meg i alle fall en liten flørt. De skjønner nok fort at det ikke er noe å hente (jeg strør ikke rundt meg med penger). Jeg er på ingen måte noen datingekspert, men hva med å skrive noe om din senere livshistorie (etter vgs f.eks) Da vil det jo være naturlig å bringe opp huset (men ikke bilen). Men som sagt er jeg ingen datingekspert. Det som avslører at du ikke er en datingekspert er at du forutsetter at kvinnene faktisk driver å spør om ting på egenhånd. Det er ytterst sjelden jeg har opplevd at kvinne selv har forsøkt å holde samtalene gående ved å stille spørsmål selv. Den som liker deg vil like deg for den du er og bli kjent med deg. Når hun får vite at du er oppegående og ansvarsfull så er det bare pluss i margen. Men det første møtet bør ikke være basert på det du skriver. Du forutsetter at jeg får mulighet til å la de bli kjent med meg. Det er jo det som er hele problemet mitt - jentene blir ikke interessert nok til å ønske å møte meg. Siden jeg ikke gidder å bruke tid på å bli godt kjent via meldinger før vi møtes, er det i hovedsak profilen de må gå ut i fra når de avgjør om de vil treffe meg. Anonym poster: 9f601e721f48a5d19e5fcbee06b077b1
Gjest Herr Heftig Skrevet 5. mai 2013 #10 Skrevet 5. mai 2013 Nei, jeg forutsetter ikke at damen stiller spørsmål. Du kan skrive: og i 2011 hadde jeg endelig råd til drømmehuset...
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #11 Skrevet 5. mai 2013 Hva med å skrive "på fritiden liker jeg å ta vare på hus og bil, og for tiden leker jeg med tanken om å bygge på/bygge grillhus/badstue" whatever. Om de spør om huset ditt, og om badstueplanene, kan du jo skyte inn at du har som mål å aldri ha lån, men betale for alt der og da eller noe. At du er stolt av dette, f.eks. Anonym poster: e7bfacba47c8b954d674c1c5d7de6f23
Nettinettet Skrevet 6. mai 2013 #12 Skrevet 6. mai 2013 Vel siden noen poengterte at de ikke er datingeksperter, så skal du få et råd fra en daterådgiver i det minste! Jeg tror du egentlig vet svaret selv, men bare vil ha bekreftelse fra oss her inne. Selv om sannheten svir for mange så har du helt rett i at du har en høyere verdi hos damer fordi du eier eget hus. At dette i tillegg er nedbetalt, gir deg muligheter til å reise mer, gå ut å spise mer, og leve det livet de fleste av oss drømmer om. Nemlig å kunne gjøre kjekke ting, uten at det blir bekymringsrynker i pannen pga økonomien. Jeg regner med at du, som de fleste andre vil ha det beste man kan få, og hvis du ikke har noe i mot en flott kvinne som ser verdien i deg fordi du har god økonomi, så er det bare å kjøre på og bruke det for det det er verdt. Men, skryt er turnoff så jeg ville skrevet noe slikt som "Har alt jeg trenger av det materalistiske, men savner ei jeg kan dele det med, reise med og nyte livet med" Du kan fint legge ut bilder av deg selv på eksotiske reiser du har vært, men ikke av en bil eller av huset for å skryte. 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #13 Skrevet 6. mai 2013 Du får sagt det nettinettet:-) Et spørsmål til deg; Hva med oss kvinner som har god økonomi? Jeg har det , eier flere boliger. Dette er noe jeg ikke vil nevne i en profiltekst og heller ikke ved en date. Jeg finnes ikke snobbete, men ønsker en mann som har penger nok selv til å bli med på reiser og leve litt. Samtidig er jeg livredd for å bli tatt for pengene. Min taktikk har vært å framstå som om jeg har dårlig økonomi ( ikke dyre klær, osv)Det har fungert til en viss grad, altså mennene tror jeg ikke har noe, men må jo nevne det på et eller annet tidspunkt. Hva er ditt råd til meg? :-) Anonym poster: caec545600f3dcf4a7747460eeebc4b6
hjärterdam Skrevet 6. mai 2013 #14 Skrevet 6. mai 2013 Jeg husker fra min tid på sukker at jeg synes de som hadde "skrytebilder" av hus/bil ikke skilte seg positivt ut. For min del ble det litt sånn "Jeg tror ikke jeg er bra nok selv/personlighetsmessig, så jeg tror jeg må skryte av det materialistiske jeg har for å finne meg dame" For en som gir en godfaen i materialistiske ting ble det noe av det jeg så som mest turn-off med hele date-side-opplegget. Skal du imponere meg handler det ikke om nedbetalt hus og bil, det handler om personlighet og raushet (da ikke i form av penger). 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #15 Skrevet 6. mai 2013 Jeg er mann, og jeg hadde likt det. Noen synes sikkert det er noe dritt, men for meg hadde det vært positivt. Det er helt greit å "skryte" av ting man har fått skikkelig til, og jeg ville uansett vært lite interessert i et forhold med en som mente det der var for skrytete. For da har du en fantastisk lav terskel for skryt. Du skal selvsagt ikke skrive "Har selvsagt nok penger til å eie egen bolig", men å nevne at du eier egen bolig er helt greit. Uortodokst, men for meg positivt. Noen utelukker deg sikkert på grunn av det, mens andre igjen blir mer interessert. Ikke bare golddiggere, men menn som meg selv. Og jeg eier egen bolig uten lån selv, så det har ingenting med å snylte å gjøre. Gir inntrykk av at du er ryddig. Anonym poster: 48db03970fa25caa6505781df4349c7e
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #16 Skrevet 6. mai 2013 Vel siden noen poengterte at de ikke er datingeksperter, så skal du få et råd fra en daterådgiver i det minste! Jeg tror du egentlig vet svaret selv, men bare vil ha bekreftelse fra oss her inne. Selv om sannheten svir for mange så har du helt rett i at du har en høyere verdi hos damer fordi du eier eget hus. At dette i tillegg er nedbetalt, gir deg muligheter til å reise mer, gå ut å spise mer, og leve det livet de fleste av oss drømmer om. Nemlig å kunne gjøre kjekke ting, uten at det blir bekymringsrynker i pannen pga økonomien. Jeg regner med at du, som de fleste andre vil ha det beste man kan få, og hvis du ikke har noe i mot en flott kvinne som ser verdien i deg fordi du har god økonomi, så er det bare å kjøre på og bruke det for det det er verdt. Men, skryt er turnoff så jeg ville skrevet noe slikt som "Har alt jeg trenger av det materalistiske, men savner ei jeg kan dele det med, reise med og nyte livet med" Du kan fint legge ut bilder av deg selv på eksotiske reiser du har vært, men ikke av en bil eller av huset for å skryte. Som mann selv så ville jeg absolutt ikke lagt ut informasjon som sier noe om min økonomiske situasjon. Og nei, det er ikke fordi jeg leier (eier min egen bolig), men fordi jeg ønsker noen som ikke betrakter det som et element. Joda, man kan kjøre på med slik informasjon men da bør man heller ikke bli overrasket hvis man treffer noen som legger litt vel mye vekt på det økonomiske. Anonym poster: 877cf45d8305060052472210db66736f
Petra75 Skrevet 6. mai 2013 #17 Skrevet 6. mai 2013 (endret) Nå er jeg sjelden på disse datesidene, men for min del er det ingen ulempe at det står at man eier egen bolig. For meg er dette bare et tegn på at man har ordnet økonomi, ikke noe som skulle tilsi skryt om at man er rik. Edit: men kanskje jeg er en smule eldre enn andre i tråden... Endret 6. mai 2013 av Petra75 1
Gjest Tidssone Skrevet 6. mai 2013 #18 Skrevet 6. mai 2013 1. Du mener selv du er gjennomsnittlig. Tar du kontakt med de damene du synes er gjennomsnittlige? 2. Du har ikke lyst på en dame som svarer deg eller tar kontakt med deg fordi du har hus, bil og er gjeldfri
lalaB Skrevet 6. mai 2013 #19 Skrevet 6. mai 2013 TS her! Du forutsetter at jeg får mulighet til å la de bli kjent med meg. Det er jo det som er hele problemet mitt - jentene blir ikke interessert nok til å ønske å møte meg. Siden jeg ikke gidder å bruke tid på å bli godt kjent via meldinger før vi møtes, er det i hovedsak profilen de må gå ut i fra når de avgjør om de vil treffe meg. Anonym poster: 9f601e721f48a5d19e5fcbee06b077b1 Vel, nå kan jeg bare snakke for meg selv, men jeg hadde ikke blitt imponert av at du har hus og bil, dersom du ikke gidder å vise interesse for å bli kjent med meg før du spør om vi skal møtes.
Helene Skrevet 6. mai 2013 #20 Skrevet 6. mai 2013 Hvis du er dame bør du ikke skrive det. Mannfolk blir skremt av det, de tror du er for selvstendig og ikke trenger/ønsker å være sammen med dem. Om du er mann kan du godt skrive at du har egen bolig uten å nevne at det er hus. Det liker damene, noen som tenker langsiktig og invisterer pengene i noe fornuftig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå