Gjest gjest Skrevet 5. mai 2013 #1 Skrevet 5. mai 2013 Drikker deres barn besteforeldre når de er sammen med barnebarna? Og hvor mye er det snakk om og hvor gammel er barna? Vi har en diskusjon gående i heimen her, om hvor grensen går. Er det greit at besteforeldrene og øvrige drikker seg beruset men ikke full med små barn tilstede så lenge foreldre er edru, eller er det ikke ok? Hva mener dere?
Gjest Magdalene Skrevet 5. mai 2013 #2 Skrevet 5. mai 2013 (endret) Her kan vi alle sammen drikke vin til middag F.eks mens barna er her (7,4,2,0år), men hverken foreldre eller besteforeldre drikker så mye at man blir beruset. Er ikke for at man drikker seg full mens barna er der. Da de kanskje blir redd om folk forandrer seg. Endret 5. mai 2013 av Magdalene 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #3 Skrevet 5. mai 2013 Her er farfaren alkoholiker, men "vet" han må begrense seg litt mens vi er der om han ikke vil vi skal reise hjem. Han bort 8 timer unna med bil, så vi blir en liten stund hver gang vi reiser dit. Vi vet han ikke kommer til å slutte å drikke, så vi må ta han for den han er om vi vil ha kontakt. Men det er grenser for hvor mye man skal tolerere:) Han drikker ikke så mye mens hun er våken og ikke sammen med henne, da går han en annen plass om tranger blir for stor Anonym poster: 812e8b707f5586fcabf476bcbaed5071 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #4 Skrevet 6. mai 2013 Her er det nulltoleranse for alkohol naar det kommer til mine foreldre. Har en avtale med de at de ligger helt unna alkohol, ellers kommer vi ikke og hvis de ikke overholder dette saa kommer de ikke til aa se barnebarnet neste sommer(bor i en annen landsdel enn de). Maa sies at de er alkoholikere og jeg har praktisert dette för väsla kom til verden, men da var det kun meg de ikke fikk se paa to aar. Samboers foreldre kan ta se alkohol til maten uten aa bli fulle/endrer personlighet, samme kan samboer. Jeg er avholds saa er alltid edru i tilfelle noe skulle oppstaa og man maa kjöre. Anonym poster: b7d919286e6aa3d3f942430e1a8dfef4 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #5 Skrevet 7. mai 2013 Her er farfaren alkoholiker, men "vet" han må begrense seg litt mens vi er der om han ikke vil vi skal reise hjem. Han bort 8 timer unna med bil, så vi blir en liten stund hver gang vi reiser dit. Vi vet han ikke kommer til å slutte å drikke, så vi må ta han for den han er om vi vil ha kontakt. Men det er grenser for hvor mye man skal tolerere:) Han drikker ikke så mye mens hun er våken og ikke sammen med henne, da går han en annen plass om tranger blir for stor Anonym poster: 812e8b707f5586fcabf476bcbaed5071 Synes dere viser et virkelig storsinn overfor farfar. Det virker som dere møter hverandre i respekt, og at dere har skjønt at dette er en sykdom det ikke er like lett å komme ut av for noen. Flott for farfar og barnebarn som blir kjent med hverandre, selv om det er problemer Til TS: Her er barna nå store, 11 og 14. Har alltid praktisert at det er greit å ta seg både vin og øl til maten eller en drink på terrassen. De har vokst opp med å se oss voksne, tanter, onkler, besteforeldre og foreldre, koser seg med litt men ikke mye. Er faktisk mer forsiktig nå enn da de var små Det har vært et par anledninger hvor de har opplevd familiemedlemmer brisne i selskap. Da har vi forklart dette på en grei måte, og de har tatt det bra. De gangene har personene som ble brisne vært uheldige med inntaket, det skjer jo at man er mer sliten enn man tror f.eks. Har også alkoholiker i slekten, og har forklart ungene dette etter hvert som de har blitt større slik at de får forståelse for hva det er. Anonym poster: d2586cb89950d1c7cf7af2fbc69afa84 3
Anciol Skrevet 7. mai 2013 #6 Skrevet 7. mai 2013 Nei , det har aldri vært vanlig å drikke foran barn eller barnebarn:)!
Redbull Skrevet 7. mai 2013 #7 Skrevet 7. mai 2013 Jeg stoler faktisk så pass på mine foreldre og svigerforeldre at de får finne ut av det der selv.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #8 Skrevet 7. mai 2013 Her er svigerfar så og si beruset hver søndag vi er der på middag. Han har og blitt beruset på julaften. Neste jul skal de til oss, og da har vi kontroll på drikkingen. Nå blir han full bare han lukter på glasset og da. Slik har det vært fra barna var født, og eldst er nå 16 år. Han drikker ikke når barna er der på overnatting eller de passer de. Anonym poster: 5f79315d6bdc5a456969677d6b863320
LillaFrosk Skrevet 7. mai 2013 #9 Skrevet 7. mai 2013 Datteren min er tre, og hennes besteforeldre kan fint ta seg en øl eller et glass vin mens hun er der. Men noe tydelig beruset, blir de ikke. At barn ser en dråpe alkohol har jeg ikke store problemer med, men jeg synes at barn burde bli skånet for å få se berusede mennesker..
Harlekin Skrevet 7. mai 2013 #10 Skrevet 7. mai 2013 Jeg stoler faktisk så pass på mine foreldre og svigerforeldre at de får finne ut av det der selv. Enig. Men det er fordi jeg vet at de er fornuftige folk som ikke ville finne på å drikke noe særlig når de har barnebarna. De kan sikkert drikke en øl eller et glass vin om kvelden, det er det, og den sammen "regelen" går for meg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå