AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #1 Skrevet 5. mai 2013 Hei! Noen som vet hvordan det fungerer å ha en postboks i utlandet for å bestille klær fra topshop, og andre sider som ikke shipper til Norge? Erfaringer? Noen som vet hvilken side jeg bør opprette det på? Anonym poster: 0773a50d88ce7615ec93a0de1d588273
Gjest Funky Punk Skrevet 5. mai 2013 #2 Skrevet 5. mai 2013 Jeg bruker myus.com Har aldri hatt noen problemer og vi har bestilt mye fra usa. Både gjennom mannens firma og privat
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #3 Skrevet 5. mai 2013 Jeg bruker myus.com Har aldri hatt noen problemer og vi har bestilt mye fra usa. Både gjennom mannens firma og privat Takk, skal sjekke det ut! Fant også denne siden: http://www.jetcarrier.com/ .. Erfaringer noen? Jeg er ganske pysete på dette egentlig.. Anonym poster: 0773a50d88ce7615ec93a0de1d588273
According To Skrevet 5. mai 2013 #4 Skrevet 5. mai 2013 Jeg bruker myus.com Har aldri hatt noen problemer og vi har bestilt mye fra usa. Både gjennom mannens firma og privat Jeg bruker myus.com Har aldri hatt noen problemer og vi har bestilt mye fra usa. Både gjennom mannens firma og privat Kan du fortelle litt om myus? Hvordan foregår prosessen, hva betaler en?
Gjest Funky Punk Skrevet 5. mai 2013 #5 Skrevet 5. mai 2013 Du, det kan jeg ikke svare så godt på Det er mannen min som står for det siden han først trengte det pga firmaet sitt. Jeg har egentlig bare hengt meg på og funnet ut at den er grei å bruke når jeg finner noe i utlandet Men jeg skriver bare inn adressen til den postboksen når jeg bestiller. Da blir det sendt dit (Florida) og så sendt videre derfra og hit til Norge. Veldig enkelt sånn sett. Kostnadene? Ikke sikker. Mannen min er bortreist så får ikke spurt ham
Puserjenta Skrevet 6. mai 2013 #6 Skrevet 6. mai 2013 Jeg har brukt jetcarrier. Litt papirarbeid men gikk greit. Men syns de var litt dyre. Prisene står på hjemmesiden dems.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #7 Skrevet 6. mai 2013 Jeg bruker shipito.com og er veldig fornøyd. De har tre adresser i USA og en i Østerrike av alle steder. De tar $8.50 per pakke for jobben. Det finnes også abonnementsløsninger hvor man betaler en fast månedsavgift og mindre per pakke, men jeg bruker det så sjeldent at det ikke hadde lønnet seg. Frakt kommer jo an på vekt og hvilken metode man velger (post eller courier, vanlig mail eller express, med eller uten forsikring osv osv - det står alltid en lang liste å velge i, med pris på hver metode), men jeg har til nå bare bestilt lette ting som har gått som brevpost og betalt 4-5 dollars i frakt. Så det har altså blitt rundt $13-14 totalt per pakke å svinge innom shipito på vei til meg. Jeg har faktisk bestilt på sider som har shipping til Norge, men likevel sendt det via shipito fordi det har blitt billigere (ofte er det nemlig free shipping innen USA på amerikanske nettbutikker, men skal man ha det sendt til europa så kan det plutselig koste 50 dollar om man er på en side som ikke akkurat satser internasjonalt). En annen ting som er greit er at de klistrer på ny sånn toll-lapp som du selv fyller ut på nettsiden, altså hva pakken inneholder, antall og pris. Med andre ord kan du skrive ned verdien på tingene for å komme under den berømte 200kroners-grensa. De jobber også utrolig kjapt, det er ikke sånn at pakken blir liggende der i evigheter. Får mail med en gang den kommer, og de sender den ut med en gang man har fylt ut toll-lappen og valgt shipping-metode. Nettsiden ser helt ræva ut og alt er ikke like lett å skjønne, men når man har blitt venn med den så er alt fryktelig greit =) Anonym poster: 17e157d6e784c67b7766847dca975936
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå