AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #1 Skrevet 5. mai 2013 Barnet vårt har nettopp fylt ett år. Vi har fremdeles ikke fått barnehageplass. Blir mer og mer frustrert når jeg ser flere av folk jeg kjenner få plass, til og med de med barn født etter 31. aug, og folk som søkte plass etter oss. Noen jeg kjenner i samme gate som oss har fått plass i august, og ungen er født i år! Ser at hovedopptaket varer til og med 20 juni, men dette er veldig frustrerende, og jeg får ikke jobbsituasjonen på plass før dette er i boks. Når kan vi forvente å få svar? Kan vi søke kontantstøtte enn sålenge? Anonym poster: b164e9a88dc1d7ebc5bfad9314b3a93c
tombre Skrevet 5. mai 2013 #2 Skrevet 5. mai 2013 Hvilken bydel har dere søkt barnehageplass i? Dere kan helt inn til 20.juni få plass i barnehagen
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #3 Skrevet 5. mai 2013 Årstad. Det er bare så utrolig irriterende å vente, spesielt når barn som ikke har "rett" på plass får plass før oss. Vil det hjelpe å ringe noen plass? Hvor skal vi isåfall ringe? Anonym poster: b164e9a88dc1d7ebc5bfad9314b3a93c
tombre Skrevet 5. mai 2013 #4 Skrevet 5. mai 2013 Er mulighet for å ringe til barnehagene og høre. Har de andre søkt i samme bydel? Hvor jobber du i så tilfelle? Muligheter for å evt få barnehageplass i andre bydeler enn der du bor sånn i starten nemlig.
lilljan Skrevet 5. mai 2013 #5 Skrevet 5. mai 2013 Du kan få kontantstøtte etter barnet er fylt ett år
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #6 Skrevet 5. mai 2013 Naboene som har et barn født januar i år har fått plass i vår bydel. Noen andre vi kjenner har også fått plass i samme bydel, men de er studenter, så de har vel prioritet, til tross for at de søkte plass etter oss. Ellers er det litt rundt omkring. Finnes det et sted vi kan ringe så vi får vite hvor på ventelistene vi ligger? Vi har ikke bil (siden vi bor så sentralt), så barnehageplass i nærheten er det mest optimale. Anonym poster: b164e9a88dc1d7ebc5bfad9314b3a93c
tombre Skrevet 5. mai 2013 #7 Skrevet 5. mai 2013 Du kan evt ringe barnehagen/barnehagene dere har søkt og hørt om hvor dere står på ventelisten Studenter har nok førsteprioritet i studentbarnehager men ikke i vanlige barnehager. Synes det er rart at barn som har søkt etter dere og ikke er født før i år har fått plass og ikke dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå