Gå til innhold

Oppfordring til dyreplageri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ofte på Facebook ser jeg folk som oppfordrer til dyreplageri eller drap av dyr, uten at jeg vet om det er spøk eller ikke. I dag har jeg sett to tilfeller, ett der en oppfordrer til salmiakk i vannpistol mot katt og en som foreslår å forgifte mat man legger ut til katter. To forskjellige situasjoner, men begge dreier seg om huskatter i nabolaget,

Hva tenker folk som skriver sånt? Er det fordi de vil være kule? Synes de det er ok å plage og drepe dyr? Ser noen andre sånt på Facebook og sier dere i fra hvis dere gjør det? Jeg kjenner ikke de som har kommentert, bare de som har lagt ut statusene, så jeg er litt usikker på om jeg skal kommentere. Hadde det vært en venn eller bekjent som skrev hadde jeg kommentert det eller sendt en privatmelding.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jeg er sterkt i mot dyreplageri

Anonym poster: 673071ff597ae2764f1252ba89d7fe8d

Skrevet

Aldri sett

Skrevet

Jeg kjenner heldigvis ingen som er så syke i hodet til å oppfordre til dyreplageri. Jeg håper for guds skyld du sier ifra til dem at det er idioti!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Care...

Anonym poster: 3a861190d4864044af246519fd0f3593

Skrevet

Jeg har sett det en gang. Da skrev jeg at jeg hadde tatt screenshot og at personen ville bli anmeldt dersom det skjedde.

• Liker 5
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Himmel. Gjør folk virkelig slikt? Dette kan jo ikke være friske mennesker, som oppfordrer til slikt.

Heldigvis ville ingen på min venneliste sagt noe slikt.

Men ja ser man slikt, så må man for all del rapportere dette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett slikt, også av typen "skal kverke katta om jeg får tak i den", og da har jeg kommentert kvast at de urimelige, lite gjennomtenkte, og får skjerpe seg. Nylig skrev jeg til noen at å få potespor på panseret er noe du risikerer når du absolutt skal leie utendørs parkeringsplass, katten skjønner da ikke at bilen din ikke skal tråkkes på. Da blir det stille, ingen som forventer at noen svarer.

Anonym poster: 475bf347a3f146197cc24fe34fb78879

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...