AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #1 Skrevet 5. mai 2013 kan noen forklare meg hvorfor man sier man skal legge et kvarter før hver kveld slik at man lander på 19-20 til slutt? Her er vi nødt til å variere leggingen med et par timer hver kveld da han ikke har noen rytme? alt fra 20-23 legges han... er nå 2 mnd!kan dere forklare meg når dette med det kvarteret kommer inn? Anonym poster: 89eef50d48d37d799d6d7f3a66bdd2c8
ViljaH Skrevet 5. mai 2013 #2 Skrevet 5. mai 2013 Han er da bare 2 mnd, da sover de etter innfallsmetoden. Prøv å lage rutiner sammen med ham over tid, se an hvordan babyen er, så jobber du ut ifra det. Jobbe medstrøms ikke motstrøms. Det kan enda ta litt tid før du begynner å se noe mønster. 1
ara Skrevet 5. mai 2013 #3 Skrevet 5. mai 2013 Han er 2 mnd? Ikke stress med leggingen, det er i mine øyne for tidlig å innføre rutiner nå. Kos dere med lille knøttet og etterhvert skal du se at han får noe som vil ligne et søvnmønster
Silfen Skrevet 5. mai 2013 #4 Skrevet 5. mai 2013 Det går seg til etter hvert. Baby som ikke har noe rytme eller mønsker begynner gjerne å få dette mer og mer ved 3-4 måneders alder. For ikke å snakke om at man som forelder vil kjenne igjen dette bedre jo mer man blir kjent med baby. Så har det seg slik da at man ønsker gjerne å forskyve leggetiden dersom mønsteret er blitt slik at baby legges kl 22. Det er jo ikke noen bra tid i lengden. Men siden baby ikke vet at "nei nå er det natt flere timer tidligere", så skyver man da altså litt og litt. Men dette er altså når det er et mønster etablert, eller på vei til å bli etablert.
Stinelin Skrevet 5. mai 2013 #5 Skrevet 5. mai 2013 2mnd er altfor tidlig å forvente rutiner, vent å se hva som skjer etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå