Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er gravid med nummer 2 og er 10 uker på vei. Mange vet at jeg er gravid og jeg blir overrasket over hvor mange som sier at "ja, nå kommer nok snart magen for den kommer tidlig når man har vært gravid før".

Stemmer dette tror dere?

Stemte det for deg?

Spør bare av ren nysgjerrighet. Jeg er slank og har ikke fått mage enda hvertfall.

Anonym poster: bfc9b9d6530b34e4573a15dfe13e0931

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, den kom tidligere i andre graviditet enn i første. Fikk mage 6 uker tidligere i andre graviditet(i uke 11/12 mot uke 17 i første) og den var ca 6 uker større(går det an å si det sånn :P ) helt til uke 30 uke ca, fra da jevnet det seg ut. Hadde litt annen magefasong i andre graviditet, så det kan ha hatt noe så si.

Endret av Merlion
Skrevet

Har inntrykk av at det stemmer, ja. :) Ingen regel uten unntak, så klart. ;) Men når livmoren allerede har utvidet seg en gang før, så går det raskere neste gang.

Skrevet

Her var det ikke forskjell på magen med nr.1 og nr.2, men jeg har vært veldig oppblåst i starten med begge to, og har hatt forholdsvis stor mage i forhold til andre.

Skrevet

Dette stemmer ikke for meg, enda det bare er 15 mnd mellom mine. Hadde mindre mage hele veien med minstemann, til tross for at han var større enn broren. :)

AnonymBruker
Skrevet

Da blir det spennende å se med meg. Sist fikk jeg ikke mage før uke 20-22... Nå er jeg bare veldig oppblåst. TS

Anonym poster: bfc9b9d6530b34e4573a15dfe13e0931

Skrevet

Magen kom til samme tid, rundt uke 18-20, med alle tre.

Skrevet

Magen min kom like tidlig med alle mine tre, men det er nok ikke unormalt at man blir litt større tidligere når man har vært gravid før.

Skrevet

Ja, min mage kom i hvertfall før uke 12 denne gangen. Det er vel fordi forrigemann har banet seg vei!

AnonymBruker
Skrevet

Når man har slappe magemuskler etter et svangerskap kommer magen fortere i svangerskap nr to. Ikke fordi livmoren vokser fortere men fordi man får mye luft i magen og ikke har magemuskler som er stramme nok til å holde den inne. Derfor får utrente kvinner mye fortere mage enn de som trener og har "fast" mage i utgangspunktet. Trener man de opp vil ikke magen komme tidligere i svangerskap nr 2.

Anonym poster: 96c98f800bae4a7670c46a9e73dd80ee

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...