Gå til innhold

Restauranter/kafeer med salat på menyen (Oslo)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forsøker å gå ned i vekt, men er mye ute og spiser med venner og da blir det fort mat med for mye karbo og kcal. Trenger derfor tips om gode steder der de har salat o.l. på menyen også på kveldstid! Tenker steder som Jacob Aalls, Cafe Bacchus e.l., men alle forslag er velkomne! :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor ikke i Oslo så kan desverre ikke svare. Men går det ikke ann å spørre om du kan få salat vedsiden av, istedenfor fløtegratinerte poteter/pommes frites? Velg magert kjøtt som kylling, kalkun, ytrefilet osv. Unngå bacon, koteletter, fete sauser, dressinger og fritert mat :) Velg mat med grønnsaker.

Anonym poster: a742882e6eff25f8d3883bc3c9bf83e2

Skrevet

Det er et godt tips til de gangene man skal ut for å kose seg litt ekstra, men slik mat koster fort ganske mye mer enn en enkel cæsarsalat. Siden jeg nok er ute og spiser minst en gang i uka er det viktig at maten ikke koster så altfor mye, så derfor ender vi ofte opp med billig indisk, pizza på f.eks Olivia eller burger ala Beach Club. Det passer budsjettet, men ikke dietten. ;)

Gjest Inggolf
Skrevet

Jeg kommer omtrent ikke på noen kafeer eller restauranter som ikke selger salater..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men pass på at salater også kan være en kaloribombe. Det er gjerne fet dressing, majones, oliven, brødbiter, bacon, egg osv. :)

Skrevet

Jeg kommer omtrent ikke på noen kafeer eller restauranter som ikke selger salater..

Gi meg noen navn da! :fnise: Jeg pleier å gå på litt mer "spesialiserte" steder ala tapas, sushi, div asiatiske kjøkken osv, så jeg trenger virkelig å utvide perspektivet litt. ;)

Men pass på at salater også kan være en kaloribombe. Det er gjerne fet dressing, majones, oliven, brødbiter, bacon, egg osv. :)

Det er det som er så fint med å redusere på karbohydratene, da har man litt å gå på til dressing. :)

Skrevet

Café Sør har gode salater, samme med People's

AnonymBruker
Skrevet

På Fridays serverer de dressingen i en liten skål ved siden av, så bestemmer du selv hvor mye/ om du skal ha på dressing.

Anonym poster: 6aa8b3ac956f07cc72c408fc7beab3f8

Gjest Inggolf
Skrevet (endret)

Gi meg noen navn da! :fnise: Jeg pleier å gå på litt mer "spesialiserte" steder ala tapas, sushi, div asiatiske kjøkken osv, så jeg trenger virkelig å utvide perspektivet litt. ;)

i tillegg til de nevnte, så har vi dattra til hagen, bagel & juice, egon, peppes pizza,

kafe onkel donal, bølgen og moi, mcdonalds, cafe sjakk matt, cafe sara, politikern,

venner (på grønland) og cafe con bar... +++

Endret av NozMonster
AnonymBruker
Skrevet

i tillegg til de nevnte, så har vi dattra til hagen, bagel & juice, egon, peppes pizza,

kafe onkel donal, bølgen og moi, mcdonalds, cafe sjakk matt, cafe sara, politikern,

venner (på grønland) og cafe con bar... +++

Onkel Donald er lagt ned.

Anonym poster: edc319231b80a42f34704f1c3bb70141

Skrevet

Alle selger jo salat? Alt fra mcdonalds til grand cafe..

Gjest Inggolf
Skrevet

Onkel Donald er lagt ned.

Anonym poster: edc319231b80a42f34704f1c3bb70141

takk, da er den strøket :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...