Gå til innhold

Symaskinen min har humøsvingninger!

Anbefalte innlegg

Gjest Kimkat
Skrevet

Tråden på oversiden av stoffet blir akkurat som den skal, mens undersiden er et salig rot med knuter og løkker og det som værre er. Min magiske mamma klarer å fikse det, bare med å tre om igjen, men så bytter jeg stoff eller spoler opp mer tråd, og så er jeg tilbake til utgangspunktet. Nå er jeg aleine med dette beistet, så jeg kan ikke få hjelp. Hva gjør jeg galt her? Har tredd om igjen en million ganger, prøvd med spolen begge veier.. Så kan ikke forstå at det er der problemet ligger. Har uansett aldri opplevd at en maskin har vært så humørsyk før. Har aldri måtte krangle så mye med instillingene for hver gang jeg har byttet stoff.

Syr kamerastropper med boligstoff og sky. Bruker møbeltråd og 90-nål.

Min symaskin har tatt kvelden, så jeg bruker mammas gamle symaskin. Alt er gresk for meg på denne maskinen. Aner ikke hva jeg skal vri på. Noen som kan hjelpe? Er en Bernette 410.

Legger ved to dårlige bilder tatt med webcam på macen. De er speilvendte, men kanskje de kan være til noe hjelp?

post-67581-0-66460300-1367772107_thumb.j

post-67581-0-82847100-1367772108_thumb.j

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg slet litt med min er periode, og da var det undertråden som ble for stram. Ring husfliden eller lignende, de kan kanskje hjelpe :)

Anonym poster: d6f736c4764226b9893e2a787aca36a4

Gjest Funky Punk
Skrevet

Prøv å tre tråden en gang til. Det pleier faktisk å hjelpe :)

I tillegg må du passe på å justere "styrken" siden det er forskjell på å sy silke og det å sy denim f.eks.

Er nåla slitt så må den byttes. Veldig ofte må man bytte tråd etter 4-5 timers sying.

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å justere trådspenningen.

Anonym poster: 3cdd6f0e12bee5432eed3ff823f40df7

Gjest Funky Punk
Skrevet

Og når du legger undertråden i den saken den skal sitte i, prøv å hold i tråden slik at spolehuset henger ned. Rykk til en gang. Dersom tråden bare "flyr" ut så er den for løs. Dersom det ikke kommer noe mer tråd ut så er den for stram.

Normalt så justerer man dette ved å skru på en skrue i den som undertråden ligger i.

Gjest Kimkat
Skrevet

Nåla er helt ny, og byttet nettopp til ny trådsnelle også nå:) Har tredd sikkert 50 ganger, så begynner å miste troen på at det vil fikse problemet dessverre... Men hva er det egentlig som er for løst her? Er det ikke undertråden siden det er på undersiden av stoffet? Det må jo være noe som må strammes opp tenker jeg. Siden oversiden er helt fin. Har ingen knapp som justerer forholdet mellom over- og undertråd på denne maskinen, har kun en som styrer overtråden, og der er problemet det samme uansett hva den står på. Hvor kan jeg justerer undertråden?

Gjest Kimkat
Skrevet

Stramme skrua på spolehuset gjorde susen! Takk for hjelpa! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...