Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble klippet under fødsel og er nå, 6 uker etter, fortsatt ganske øm i arret. Det føles på en måte som om jeg er litt støl på innsiden av ene låret når jeg går, og arret er ømt når jeg tar på det.

Jeg ble forøvrig sydd både innvendig og utvendig.

Dere som ble klippet; hvor lang tid tok det før arret ikke var vondt lenger, hvor lenge ventet dere med sex etter fødsel, og hvordan var det å ha sex igjen?

Anonym poster: 7025d832cf26b4161ae4480aee161ae8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble ikke klippet, men revnet mye på utsiden - hele mellomkjøttet - og har et godt arr etter riften. For meg var det ømt egentlig helt frem til neste fødsel 19 måneder etterpå. Det var veldig vondt å ha sex og det lugget når jeg gjorde spesielle ting, for eksempel å ake meg bortover i bilen.

Vi hadde sex for første gang rundt 3 måneder etter fødsel.

Skrevet

Jeg ble klippet og kjente det i et par måneder etterpå. Kan av og til kjenne det ved sex fremdeles, men mer som at det stikker til og ikke ellers i hverdagen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble klippet under fødsel, barnet blir 2 nå i mai.

Vi hadde sex ca 7 uker etter fødsel. Det var ømt i arret, men ikke problematisk. Snarere tvert imot, for å si det på den måten!

Hvor lenge det gjorde daglig vondt husker jeg ikke, men det kan fremdeles være ømt hvis mannen ikke er litt forsiktig med hvor han plasserer fingrene når han - eh - skaper arbeidsrom under forspillet.

Anonym poster: e8595f7fce50e5190c90c88fbd62e28f

Skrevet

Jeg hadde vondt i arret i flere uker etter fødsel (jeg både revnet og ble klippet). Gikk på smertestillende i 5-6 uker og følte meg vel ikke helt normal igjen før etter noen måneder.

Skrevet (endret)

......

Endret av Kardinal
AnonymBruker
Skrevet

Klippet og sydd både utvendig og innvendig. Arter var daglig vondt frem til ca 4 uker eller noe. Så gikk det over til å være ubehagelig en liten stund, kanskje 1 uke? Men selv nå, 9 mnd etter fødsel kan jeg kjenne det avogtil (ikke ofte) når jeg går f.eks. Kjenner det mest under sex da, da er liksom arret sårt/ømt/lugger/stikker-et-eller-annet.

Ventet ca 2.5 mnd og syns sex'en var dritt! Altså ikke direkte vondt. Men ømt, rart, ubehagelig. Jeg kunne jo kjenne arret når gubben holdt på. Det var rett og slett nasty! Men tror jeg har vært litt uheldig. Og når jeg spørr jordmora/legen ang dette så bare snakker de det bort. Såe, jadda :-P

Da forlanger du at de skal se på det. Helt uaktuelt at de skal snakke bort noe når du så lang tid etter kjenner arret!!

Anonym poster: fb83490da92a0945f9558f97ceb532a3

Skrevet (endret)

.....

Endret av Kardinal
  • 1 måned senere...
Skrevet (endret)

.....

Endret av Kardinal
Skrevet

Jeg både revnet og ble klippet.. Det tok ca ett år før det sluttet og være ømt/ubehagelig i arret.. Sex var ikke godt igjen før etter ett år nesten.

Skrevet (endret)

......

Endret av Kardinal

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...