Gå til innhold

Humulus lupulus i leirete jord?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror dere den vil overleve i leirete jord? Er den hardfør? Hvor dypt bør voksne planter plantes?

Anonym poster: 12e2529d5a3e6f9db19a4328ed7ebd42

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Humla er hardfør og vil nok klare seg greit i leirjord. Alt med måte selvsagt,- er det blåleire skal det godt gjøres å holde liv i noesomhelst. Du kan jo blande ut det øverste jordlaget med litt sand om du er veldig i tvil?

Plantene behøver ikke settes dypt, røttene kryper vanligvis rett under jordskorpa. Bortover og ikke nedover. 5 cm burde holde i massevis.

Anonym poster: 11544b644442bc47f95d1184015c443e

AnonymBruker
Skrevet

Har selv ei tomt med leirejord og ødelagt mesteparten av de planter jeg har prøvd på. Måtte plante MANGE før jeg innså at det meste var håpløst. Du verden som jeg har slitt i den hagen. Tungt å håndtere leirejord. :vetikke:

Anonym poster: 7101ec39c3ec8d19a3119b4807c6ce21

• Liker 1
Skrevet

Humla er hardfør og vil nok klare seg greit i leirjord. Alt med måte selvsagt,- er det blåleire skal det godt gjøres å holde liv i noesomhelst. Du kan jo blande ut det øverste jordlaget med litt sand om du er veldig i tvil?

Anonym poster: 11544b644442bc47f95d1184015c443e

Pssst... Det er ikke lurt å blande sand i dersom det er stiv leire det er snakk om, da blir den hard som sement. Sats heller på å bland singel og matjord i dersom det er virkelig ille.

Men det er helt riktig at den tåler omtrent hva som helst og du trenger ikke å plante den dypere enn den har stått så lenge du lager et fint sted til den og passer på at den har god jordkontakt ved at du presser jorda godt inntil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...