AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #1 Skrevet 5. mai 2013 ca 10 meter av hagen min grenser mot en nabo. Mellom tomtene er det satt opp et sånt enkelt nettinggjerde, sånn med store firkantede ruter. Jeg har hage mot naboen med blomster og plen, mens den delen av hans hage som grenser mot min, er hans bakhage. Det vil si at denne delen av hagen ikke er stelt, det er fullt av busker, ugress og han har tømmedungen din der. Det gjør for det første at det ikke er noen særlig fin bakgrunn for mitt blomsterbed, men det kan jeg ikke gjøre så mye med. Verre er det at all ugresset sprer seg inn i min hage, både ved at det begynner å gro i mitt blomsterbed og at ugresset hans vokser gjennom nettinggjerdet og inn i mitt blomsterbed. Jeg forsøker å holde styr på det meg å klippe og luke gjennom gjerdet, men det er tungvint. Jeg har lyst å sette opp noe sperre/stengsel som gjør det vanskeligere for ugresset å komme gjennom gjerdet og som gjør det litt penere å se på. Noen som vet om jeg har lov å sette opp noe uten å spørre naboen? Det blir inne på min tomt og det blir ikke høyere enn eksisterende gjerde. Og har noen tips til hva jeg kan sette opp? Har tenkt på stakittgjerde i tre, bambus, kraftig stoff, men jeg er ennå usikker. Anonym poster: 27bee43cf97633005730c6cae938b3ab
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #2 Skrevet 5. mai 2013 Jeg tror nok du kan sette opp gjerde uten å snakke med naboen, men jeg synes kanskje du kan fortelle naboen om planene dine neste gang dere møtes. Siden det er snakk om hva han ser fra sin bakhage så tviler jeg på at han bryr seg noe særlig uansett, men jeg setter i alle fall pris på å snakke litt med naboer før de gjør endringer som blir synlig for meg. Litt briefing skader ikke Anonym poster: b096706dc72c28abd98bc7c37d84d9ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå