Trollmortil3 Skrevet 5. mai 2013 #1 Skrevet 5. mai 2013 Jeg skal etter vielsen ha en 3 retters middag på en resturant med eget lokale. Nå har ikke jeg spurt om det er lov å ta med kake. Jeg har litt delte meininger om jeg skal ha kake etter middagen, for tenker folk er mette. Men min svigermor synes vi skal ha ei kake til kaffen hun da. Menst min forlover og min mor sier vi trenger ikke ha kake. Så da lurte jeg på hva dere hadde gjort? Skal jeg bestille ei stor firkanta kake til etter maten? Få den pynta som ei bryllupskake? Vi blir 32 stk, så et helt kakebord er ikke nødvendig Det skal jeg ha på vennefesten vi skal ha senere Middagen er med forlovere, foreldre og søsken med barn.
Dolly-Duck Skrevet 5. mai 2013 #2 Skrevet 5. mai 2013 Nå er ikke jeg noe kake menneske. Men, i selskap så hører det til med kake til kaffen. Tror faktisk jeg hadde reagert om det ikke va kaffemat i et bryllup:)
Petalouda Skrevet 5. mai 2013 #3 Skrevet 5. mai 2013 du tenker forrett, hovedrett og dessert pluss kaffe og kake .. ? da tenker jeg at det kommer an på hvor lenge etter desserten du serverer det. eller skal du ha kaffe til desserten .. ? hvor lang seanse ser du for deg etter middag da .. ?
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #4 Skrevet 5. mai 2013 Det er vanskelig å synse så mye om dette når du oppgir så lite informasjon. 32 stk ville jeg normalt oppfattet som mer enn nok til å ha et kakebord (med tilpasset antall kaker, selvfølgelig). Men når dette er på restaurant er det kanskje bare en middag og ikke en fest? Eller skal dere være der til sent på kvelden? Anonym poster: 66b90bd6f972a96b743927b19eed3588
Trollmortil3 Skrevet 5. mai 2013 Forfatter #5 Skrevet 5. mai 2013 (endret) Skal prøve å forklare bedre. Jeg har booket plass på en resturant med 3 retters, da mener jeg forett, hovedrett og dessert. Det er bare en bryllupsmiddag for foreldre, søsken med unger og forloverne våre. Ingen bryllupsfest. Og de med de minste ungene kommer nok til å dra ikke så lenge etter middagen. Så kakene kan ikke akkurat bli servert så veldig lenge etter middagen. De hadde et eget lokalet vi kunne ha. Så vi er alene der vi sitter å spiser. Går sikkert greit å ta med ei kake( har ikke spurt enda) men et helt kakebord vet jeg ikke helt om det er greit for resturanten? Aner ikke hvordan de ser på bebrakte kaker jeg Endret 5. mai 2013 av Trollmortil3
Trollmortil3 Skrevet 5. mai 2013 Forfatter #7 Skrevet 5. mai 2013 jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre
Adhara Skrevet 5. mai 2013 #8 Skrevet 5. mai 2013 Jeg hadde nok droppet kake der, siden det bare skal være en bryllupsmiddag og ikke en bryllupsfest. Folk er sikkert gode og mette etter 3 retter, og siden dere ikke skal være der så lenge, så rekker vel ikke folk å bli en smule sulten en gang 2
Trollmortil3 Skrevet 5. mai 2013 Forfatter #9 Skrevet 5. mai 2013 Det er det jeg også tenkte. Blir jo kaffe til desserten. Jeg har neppe plass til kake etter mat 2
pusla Skrevet 5. mai 2013 #10 Skrevet 5. mai 2013 Tror jeg ville droppet kake i det tilfellet, jeg også.
Petalouda Skrevet 5. mai 2013 #11 Skrevet 5. mai 2013 da ville jeg også droppet kake. vi skal ha omtrent samme opplegget, nær familie på treretters. men vi har valgt kake til dessert da. og serverer kaffen til desserten.
Portvinpiken Skrevet 5. mai 2013 #12 Skrevet 5. mai 2013 Vi hadde bryllupsfest med kun familie, noen uker etter selve bryllupet. Spiste på restaurant i eget rom, og ja - vi hadde kake. En stor, flott marsipankake til kaffen - ca. 1,5 time etter maten (tre retters). Vi behøvde selvfølglig ikke ha kake, for maten gjorde oss alle mette, men vi ønsket dette siden det er en ganske naturlig del av en bryllupsfeiring. Så svaret må vel være: smak og behag :-)
Gjest Adriane Skrevet 6. mai 2013 #13 Skrevet 6. mai 2013 Jeg ville rett og slett brukt kaken som dessert, og da selvsagt med kaffe til (Det enkle er ofte det beste )
Trollmortil3 Skrevet 6. mai 2013 Forfatter #14 Skrevet 6. mai 2013 Jeg ville rett og slett brukt kaken som dessert, og da selvsagt med kaffe til (Det enkle er ofte det beste ) Vet ikke helt å begynne å droppe desserten for jeg skal ha kake istedet. For menyen har jeg avtalt med resturanten, og de taper jo penger vist jeg velger å ta med meg kake istedet..Da er det bedre om jeg spør om å få ta med en kake, og la menyen være som den er. Men jeg er litt sånn 50/50 på om jeg skal ha kake eller ei. Uff vanskelig. Hadde selvsagt vært kjekt å hatt ei bryllupskake også. Men jeg får tenke litt til.
Gjest navnelapp Skrevet 6. mai 2013 #15 Skrevet 6. mai 2013 Snakk med restauranten først og fremst. Dersom dei seier nei så er det jo avklart. Alternativet er å be dei servere petit fours til kaffe og konjakk litt utpå kvelden, det er alltid populært, men ikkje akkurat billig.
CathFoto Skrevet 6. mai 2013 #16 Skrevet 6. mai 2013 Hvis du synes dette er vanskelig så ville jeg 1) Spurt restauranten om du kan ta med kake 2) Spurt om dere kan få kake i tillegg til dessert. Jeg hadde droppet kake til fordel for dessert, men om det et et vanskelig valg så hadde jeg heller spurt om punkt 1 og 2 for å slippe å tenke på det.
Trollmortil3 Skrevet 6. mai 2013 Forfatter #17 Skrevet 6. mai 2013 Ja skal spørre når jeg skal vei å se på lokalet for å se hvordan jeg kan sette sammen borda. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå