verene Skrevet 3. april 2004 #1 Skrevet 3. april 2004 Øver dere med forloveren (eller andre) på snøringen, før bryllupsdagen? Jeg tror vi skal gjøre det, regner med at min forlover syns det er greit å få prøvd seg, i tilfelle det skulle bli knapt med tid hos frisøren. Kjolen min er todelt, så det er lettvint å øve, slipper å dra frem hele stasen liksom. Hva gjør dere andre?
Arwen Skrevet 3. april 2004 #2 Skrevet 3. april 2004 Mamma har prøvd alt og skal gjøre det en gang til like før daen. Vi setter av en time til å ta på kjolen, så da burde det bli pent.
Bokalven Skrevet 3. april 2004 #3 Skrevet 3. april 2004 OK, ikke helt det samme, kanskje, men jeg har korsetter som jeg bruker... Sånne fiiiine jeg bruker når jeg pynter meg opp. Og jeg har etterhvert lært meg å snøre dem igjen bak selv, uten hjelp. Anbefaler å øve foran speilet.
Gjest Tex Skrevet 3. april 2004 #4 Skrevet 3. april 2004 Min kjole har korsettliv, se kjolen nederst til høyre her Vi har øvd et par ganger, og klarer oss bra
Gjest Xavia Skrevet 4. april 2004 #5 Skrevet 4. april 2004 Har du bytta kjole?? Var nemlig innom bryllups dagboka di her en dag, der lå en link til kjolen din. Men den du viste nå var jo en helt annen. (Og forøvrig MYE finere...)
Gjest Xavia Skrevet 4. april 2004 #6 Skrevet 4. april 2004 Har du bytta kjole?? Var nemlig innom bryllups dagboka di her en dag' date=' der lå en link til kjolen din. Men den du viste nå var jo en helt annen. (Og forøvrig MYE finere...)[/quote'] Denne meldingen var til Tex!
jea Skrevet 4. april 2004 #7 Skrevet 4. april 2004 Vi skal nok øve en gang før dagen,forlovern min har ikke snøra den helt igjen..Bare sett andre gjøre det...
Gjest Tex Skrevet 4. april 2004 #8 Skrevet 4. april 2004 Denne meldingen var til Tex! Ja, jeg byttet kjole i august i fjor fordi den jeg skulle ha kom feilsydd fra England. :veldigsur:
Tyren Skrevet 4. april 2004 #9 Skrevet 4. april 2004 Når min venninde giftet seg for 14 dager siden i en MS kjole, hadde ikke vi øvd på knyttingen på forhånd. Vi hadde fått beskjed fra brudebutikken at vi burde sette av minimum 45 minutter. Vi/Jeg brukte ca 40 minutter på knyttingen, med litt feil, for å få det pent og stramt nok.
Tari Skrevet 4. april 2004 #10 Skrevet 4. april 2004 Når min venninde giftet seg for 14 dager siden i en MS kjole, hadde ikke vi øvd på knyttingen på forhånd. Vi hadde fått beskjed fra brudebutikken at vi burde sette av minimum 45 minutter. Vi/Jeg brukte ca 40 minutter på knyttingen, med litt feil, for å få det pent og stramt nok. 40 minutter?? Oj, da skal jeg be om tidligere time i salongen...Søsteren min har prøvd et par ganger og jeg syns det ble pent uten å bruke så lang tid, men det er er vel litt annerledes på den store dagen :-)
Arwen Skrevet 4. april 2004 #11 Skrevet 4. april 2004 Jeg fortalte i salongen at kjlen min tok en time å ta på, de flyttet timen min frem til klokken ni. (vielse klokken to) Jeg skal hjem for å sminke meg og ta på kjolen mellom frisør og vielse.
Gjest Tex Skrevet 4. april 2004 #12 Skrevet 4. april 2004 En time...? Vi har aldri brukt mer enn max et kvarter....... mulig det hjelper at jeg har glidelås under, da...
Arwen Skrevet 4. april 2004 #13 Skrevet 4. april 2004 Ja, glidelåsen hjelper veldig. jeg har ikke det
Pusekatt Skrevet 4. april 2004 #14 Skrevet 4. april 2004 Hm, jeg hadde kjole med korsettliv med snøring bak, samt torsolett under, og hele greia (inklusive undertøy) tok ikke mer enn 10 min å ta på, og da har jeg regnet med tiden det tok å tre i spilene på underskjørtet også.
Arwen Skrevet 4. april 2004 #15 Skrevet 4. april 2004 Dama i butikke brukte 20 minutter på å tre min kjole, så kanskje det er noe annerledes med de. :o :klø:
anyvold Skrevet 4. april 2004 #16 Skrevet 4. april 2004 Når min venninde giftet seg for 14 dager siden i en MS kjole, hadde ikke vi øvd på knyttingen på forhånd. Vi hadde fått beskjed fra brudebutikken at vi burde sette av minimum 45 minutter. Vi/Jeg brukte ca 40 minutter på knyttingen, med litt feil, for å få det pent og stramt nok. Ble den snørt på en helt spesiell måte? Kan du forsøke å forklare for meg? Jeg har nemlig en MS med snøring bak og da vi snørte den snørte vi den som vi snører vanlige joggesko.. men jeg er fryktelig usikker på om det var rett!?!
Tyren Skrevet 6. april 2004 #18 Skrevet 6. april 2004 Hos Kristins presiserte de at man hele tiden skulle tre den ene siden uten ifra og den andre siden fra under. Man starter på toppen med å tre i begge sider fra "utsiden" og så fortsetter man med annenhver. Silkebåndet som man knytter med er ganske bredt og for at det skal bli pent, MÅ man bruke god tid.... Det er ikke denne typen bånd, men myyye bredere. Fikk beskjed fra salongen at man starter motsatt, hvis du skjønner...? av det som er på dette bildet... Når jeg får bildene skal jeg legge ut, så dere får se, har tatt masse bilder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå