AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #1 Skrevet 5. mai 2013 Neglene mine er både tynne (brekker lett) og fliser lett. Akkurat nå har jeg for en gangs skyld klart å spare til "normal" lengde på alle fingerneglene. Vanligvis er alltid en eller flere av neglene så korte som mulig. Jeg har ingen ambisjoner om å få skikkelig lange negler, men vil gjerne bevare de slik som nå. Hvilke produkter anbefaler dere? Gjerne noe enkelt som ikke krever mange ulike produkter og mye styr. Anonym poster: 71e7fe8bb2d64fd5b5a11e3b9d3cbeee
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #2 Skrevet 5. mai 2013 Anbefaler et kosthold som sikrer deg mer vitamin B. Grovt brød osv. Anonym poster: 342f881e9469365a7b4cf0d46ceb5d47
Tonus Skrevet 5. mai 2013 #3 Skrevet 5. mai 2013 Sunt kosthold, drikk mye vann, ha i alle fall en basecoat på neglene til hverdags, så du unngår at de brekker så lett, men sørg for å la dem puste innimellom og gi dem fuktighet så ofte du kan.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #4 Skrevet 5. mai 2013 Anbefaler et kosthold som sikrer deg mer vitamin B. Grovt brød osv. Anonym poster: 342f881e9469365a7b4cf0d46ceb5d47 Jeg er ikke TS, men jeg sliter også med svake negler. Jeg spiser mest sannsynlig mer B-vitamin enn jeg skal, og det har jeg gjort hele livet, og det kan man jo ikke si har hjulpet... Mange anbefaler negleforsterkende "neglelakker" som skal påføres x antall ganger i uken over en lengre tid, men man bør se hva som får bra omtale av mange på nett. Tror det er mye dårlig uten virkning ute og går! Anonym poster: f4cea9c5a2fab6f2eab4373f609dd618
Gjest Tirkes Skrevet 5. mai 2013 #5 Skrevet 5. mai 2013 Mine er sterke, men pleide å være sprø og fliset seg lett. Jeg kunne tidvis dra av det ytre laget på kanten av neglene, som gjorde dem svake. Jeg startet i fortvilelse med å olje dem ukentlig. Det var såpass deilig for hendene at jeg fortsatt oljer inn hendene mine to ganger i måneden. Jeg har som regel brukt babyolje, men også olje ment for manikyr - avokadoolje o.l. Har jeg manglet den type - så har jeg brukt matolje. Drukner hender i olje og bruker en halvtime på å massere oljen godt inn i negler og neglebånd. Lakker ikke igjen før neste gang. Neglelakk hjelper også. Dersom ingenting hjelper, så kan du kanskje søke etter nærmeste sted som har shellac (neglelakk som varer i flere uker) og legge blankt lag? 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #6 Skrevet 5. mai 2013 For meg så hjelper det med en negleforsterker og blank overlakk over. At jeg er flink til å ta neglebåndene og negleolje i tillegg. Anonym poster: 66d8acdf3ce650c1efb482bac61c5d6a
KaDust Skrevet 5. mai 2013 #7 Skrevet 5. mai 2013 Jeg gjorde det samme. Spiser sunt, men kroppen min er tregere på å ta til seg vitaminer enn hva som er normalt så jeg tar b-vitamin som tilskudd også. Neglene er blitt mye tykkere! For å flippe flising; ikke klipp neglene. Fil dem Klipping lager små hakk i overflaten på neglen, det er dette som fliser av etterhvert. Neglene mine fliset seg hele tiden før jeg fant ut av dette, men fliser ikke i det hele tatt lenger etter jeg starta å file de i stedet for å klippe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå