AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #1 Skrevet 5. mai 2013 Jeg vet det er 100000 andre tråder her om det samme, men.. Åå! Jeg blir så lei.. Var hos frisøren etter å ha spart ut lengdene (etter sist mislykkede klipp) og forklarte tydelig og hadde med bilder for å virkelig garantere at denne frisøren forstod hva jeg mente. Merka ikke før i dag at hun hadde fulgt akkurat de samme "sporene" som forrige frisør hadde klippet, og som jeg sa jeg var misfornøyd med! Jeg så ikke hvordan hun klippet mens jeg satt der fordi håret ble glattet ut, slik legger det seg ikke naturlig. Har helt klump i halsen med tanke på studentbudsjettet mitt som ble sprengt for ingen nytte Da var det bare å begynne med sparing, både av hår og penger.. Vet ikke om jeg tør å klage.. Og jeg føler meg så stygg og samtidig patetisk som bryr meg så mye om håret :/ Har dere gått tilbake og klaget til frisør? Hvordan reagerte frisøren? Hva ble gjort? Om det er frisører her: Eg det normal fremgangsmåte å "følge sporene" til forrige klipp? Anonym poster: 0641fd040665c6330f377031879db147
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #2 Skrevet 5. mai 2013 Jeg skulle helbleke håret mitt til Robyn-blekt. Endte opp med noe strågult. Avtalte ny time med frisøren allerede da jeg gikk. Betalte ingenting for den nye timen. Da jeg skulle farge håret mitt tilbake til min vanlige hårfarge satt jeg plutselig der med svart hår istedenfor lysebrunt. Det ble i tillegg ikke ordentlig farget, men litt grønt innimellom. Fikk komme tilbake noen dager senere for å ta det grønne, og en uke etter avfarget hun håret og farget det lysebrunt. Betalte ingenting for de to nye timene her heller og fikk en hårkur som erstatning. Går alltid til samme salong og har hatt samme frisør i tre år. Vi har en god tone og hun så selv begge gangene at det ikke ble riktig, så da var det ikke noen problemer. Anonym poster: fa13c0304b5e60136457a29a2b4f3f9c 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #3 Skrevet 5. mai 2013 Jeg måtte klage engang. Jeg skulle jevne ut hårfargen min litt, men endte opp med sølvfarget hår i bunnen og gullfarge i tuppene. Skikkelig lite kledelig! Ringte opp å sa at dette kan jeg ikke leve med. Frisørene sa jeg bare kunne komme opp, men de var særs lite proffe rundt det hele. Jeg ble sittende med en hårmaske i 1,5t (!) fordi de prioriterte andre kunder. De klarte ikke å rette opp fargen, så jeg ble sendt hjem med en gullshampoo og fritert hår... Gikk aldri dit mer i alle fall. Anonym poster: 0e45e62f62377ba6a0dc833600fa4f6d
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #4 Skrevet 5. mai 2013 Så greit da! Fint når frisøren ser det selv og velger å gi deg ny time Jeg blir usikker på om jeg tør, for da må jeg liksom gå tilbake som den teite, plagsomme kunden som ikke kunne si ifra med det samme :/ Æsj Anonym poster: 0641fd040665c6330f377031879db147
Gjest Snyltefluen Skrevet 5. mai 2013 #5 Skrevet 5. mai 2013 (endret) Gå tilbake og forklar på en høflig måte hvorfor du ikke ble fornøyd, så skal det nok ordne seg. Tror tross alt frisører foretrekker å få en mulighet til å rette opp feilen, heller enn at kunden klager over hårklippen til alle andre enn frisøren, som sikkert er det som vanligvis skjer. Endret 5. mai 2013 av Snyltefluen 4
Eau de perfume Skrevet 5. mai 2013 #6 Skrevet 5. mai 2013 Det er en ekkel følelse å ikke være fornøyd etter frisørtime.. Lurer på hva frisørene tenker om de som kommer tilbake for å klage. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #7 Skrevet 5. mai 2013 Det er en ekkel følelse å ikke være fornøyd etter frisørtime.. Lurer på hva frisørene tenker om de som kommer tilbake for å klage. "For ei bitter kjærring, her har jeg stått og holdt på mens hun har sett alt sammen, i over en time, likevel så er hun ikke fornøyd den fi**a?!", tenker de vel. Anonym poster: 71a732c8fe6a2b92eaa348aca5458155
QueenOfTheSidewalk Skrevet 5. mai 2013 #8 Skrevet 5. mai 2013 "For ei bitter kjærring, her har jeg stått og holdt på mens hun har sett alt sammen, i over en time, likevel så er hun ikke fornøyd den fi**a?!", tenker de vel. Anonym poster: 71a732c8fe6a2b92eaa348aca5458155 Med timebetaling på over 1000 kr, håper jeg de tenker noe annet. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #9 Skrevet 5. mai 2013 "For ei bitter kjærring, her har jeg stått og holdt på mens hun har sett alt sammen, i over en time, likevel så er hun ikke fornøyd den fi**a?!", tenker de vel. Anonym poster: 71a732c8fe6a2b92eaa348aca5458155 Det håper jeg virkelig ikke de tenker Jeg har vært i et annet serviceyrke og hvis noen har vært misfornøyd med et produkt de har kjøpt hos oss har jeg gjort alt jeg kan for å gjøre kunden fornøyd. Det er selvsagt noen som bare er surkuker og vil kjefte og smelle for å være heslige, men de aller fleste er hyggelige og lurer på om det de er misfornøyde med kan fikses. Jeg vil mye heller hjelpe de med å ordne det, enn at de skal gå og klage til alle de kjenner om at butikken jeg jobber i er helt ræva. Anonym poster: fa13c0304b5e60136457a29a2b4f3f9c
Eau de perfume Skrevet 5. mai 2013 #10 Skrevet 5. mai 2013 "For ei bitter kjærring, her har jeg stått og holdt på mens hun har sett alt sammen, i over en time, likevel så er hun ikke fornøyd den fi**a?!", tenker de vel. Anonym poster: 71a732c8fe6a2b92eaa348aca5458155 Bitter anonym, tenker jeg om deg 2
MilleVanille Skrevet 5. mai 2013 #11 Skrevet 5. mai 2013 Jeg har hatt lyst til å klage flere ganger, men synes sånt er så ubehagelig. I tillegg har det ikke vært SÅ ille, og jeg gidder ikke være småpirkete. Mye kan man rette opp i selv, med mindre det er spesielt avanserte ting. Derimot skulle jeg stripe etterveksten(blondt) en gang hos min faste frisør, og av en eller annen grunn ble resultatet skikkelig oransje selv etter to omganger(skulle bli lyst, men ikke platina), selv om det ble lagt en kald farge over. Det har aldri skjedd før, og hun er egentlig veldig flink! Dette så hun selvfølgelig(heldigvis?) selv, og satte opp en ny time til meg(slapp altså å betale for den timen hvor det gikk galt). "Det skulle jo bare mangle", sa hun. God service, slik skal det være! Når det kommer til klipp, kan det være vanskelig å skulle klage, med mindre det er tydelig skjevt m.m. Mange jenter sier de bare skal klippe tuppene, og med det mener de jo 1-2 cm toppen, for de sparer jo(inkl. meg selv). Frisørene ønsker jo å ta det som er slitt, og blir kanskje litt overivrige. Derfor må man være veldig klar på at det max skal tas så-så mange cm. Hvor mange jenter har ikke løpt ut av frisøren i stor sorg, fordi håret deres er blitt "sååå kort"? Jeg har hvert fall det. Men er det konkrete, store feil som er gjort, som eksempelet med frisøren min, MÅ man klage, altså. Man forventer jo at de faglærte skal gjøre jobben sin, med mindre de på forhånd har sagt det kan bli vanskelig(dette med bleking, farge og sånn).
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #12 Skrevet 5. mai 2013 Jeg har hatt lyst til å klage flere ganger, men synes sånt er så ubehagelig. I tillegg har det ikke vært SÅ ille, og jeg gidder ikke være småpirkete. Mye kan man rette opp i selv, med mindre det er spesielt avanserte ting. Derimot skulle jeg stripe etterveksten(blondt) en gang hos min faste frisør, og av en eller annen grunn ble resultatet skikkelig oransje selv etter to omganger(skulle bli lyst, men ikke platina), selv om det ble lagt en kald farge over. Det har aldri skjedd før, og hun er egentlig veldig flink! Dette så hun selvfølgelig(heldigvis?) selv, og satte opp en ny time til meg(slapp altså å betale for den timen hvor det gikk galt). "Det skulle jo bare mangle", sa hun. God service, slik skal det være! Når det kommer til klipp, kan det være vanskelig å skulle klage, med mindre det er tydelig skjevt m.m. Mange jenter sier de bare skal klippe tuppene, og med det mener de jo 1-2 cm toppen, for de sparer jo(inkl. meg selv). Frisørene ønsker jo å ta det som er slitt, og blir kanskje litt overivrige. Derfor må man være veldig klar på at det max skal tas så-så mange cm. Hvor mange jenter har ikke løpt ut av frisøren i stor sorg, fordi håret deres er blitt "sååå kort"? Jeg har hvert fall det. Men er det konkrete, store feil som er gjort, som eksempelet med frisøren min, MÅ man klage, altså. Man forventer jo at de faglærte skal gjøre jobben sin, med mindre de på forhånd har sagt det kan bli vanskelig(dette med bleking, farge og sånn). I mitt tilfelle skulle jeg ha oppklippet hår, men ikke slik at det synlig ble etasjer, frisøren skulle bare lette det litt. Nå sitter jeg med en frisyre som deler seg i to når håret får sitt naturlige fall.. En bulk rett ved kjeven, og resten langt. Er redd for at frisøren skal klippe enda mer i de fjonene som er igjen av det lange:( Skal jeg tørre å klage da? -TS Anonym poster: 0641fd040665c6330f377031879db147
Fantomina Skrevet 5. mai 2013 #13 Skrevet 5. mai 2013 Om det ikke kan rettes opp i nå, så kan det være du får en tilgodelapp på oppretting av sveisen når håret er blitt langt nok. Jeg ville gått tilbake til frisøren og hørt hva hun mener kan gjøres. 1
Gjest Tirkes Skrevet 5. mai 2013 #14 Skrevet 5. mai 2013 Jeg har ikke klaget på en klipp, til tross for at jeg enkelte ganger ikke er 100% happy. Jeg har langt hår, så det er mindre krise for meg om det ikke blir helt som jeg ønsket. Men jeg har to ganger klaget på farge/striping. En gang kom jeg hjem og fikk sett meg i speilet i dagslys og så at håret var mørkere på ene siden enn den andre. Frisøren korrigerte gratis ved første ledige time. Andre gangen var striper. Jeg oppdatet etter flere dager atdet var en veldig klynge med striper som fikk det til å se fryktelig rart og amatørmessig ut. De korrigerte dette også gratis ved første time. To forskjellige frisører de gangene jeg har klaget.
MilleVanille Skrevet 5. mai 2013 #15 Skrevet 5. mai 2013 I mitt tilfelle skulle jeg ha oppklippet hår, men ikke slik at det synlig ble etasjer, frisøren skulle bare lette det litt. Nå sitter jeg med en frisyre som deler seg i to når håret får sitt naturlige fall.. En bulk rett ved kjeven, og resten langt. Er redd for at frisøren skal klippe enda mer i de fjonene som er igjen av det lange:( Skal jeg tørre å klage da? -TS Anonym poster: 0641fd040665c6330f377031879db147 Hvis du virkelig synes det er skikkelig ille, og du er oppriktig lei deg, mener jeg at du bør klage. Slik du beskriver det, høres det jo ikke ut som et bra arbeid! Jeg synes du bør prøve. Hvis det blir ubehagelig er det bare å bytte frisør til en senere anledning, du har jo ingenting å tape! Og er det ikke slik at "kunden alltid har rett"? 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #16 Skrevet 5. mai 2013 Hvis du virkelig synes det er skikkelig ille, og du er oppriktig lei deg, mener jeg at du bør klage. Slik du beskriver det, høres det jo ikke ut som et bra arbeid! Jeg synes du bør prøve. Hvis det blir ubehagelig er det bare å bytte frisør til en senere anledning, du har jo ingenting å tape! Og er det ikke slik at "kunden alltid har rett"? Jeg får kansje kvinne meg opp og gi det et forsøk Takk for råd ) Anonym poster: 0641fd040665c6330f377031879db147
Gjest Emmanuelle Skrevet 5. mai 2013 #17 Skrevet 5. mai 2013 Jeg ble skamklipt av en mannlig frisør og sendte en mail hvor jeg klagde. Panneluggen min var 1 cm kortere på ene siden og jeg så virkelig ikke ut. Venninnen min hadde opplevd det samme bare dager før, men det var så billig at jeg tenkte å gi fyren en ny sjanse. Fikk mail tilbake om at "Uff, det var synd du ikke var fornøyd, han ER veldig flink altså. Du kan jo komme innom så får han ordnet det?" Jeg takket nei og gikk til en lærlig på H2 som laget perfekt pannelugg på 5 minutter. 2
kills Skrevet 5. mai 2013 #18 Skrevet 5. mai 2013 Jeg ble misfornøyd med fargen en gang, fikk den fikset gratis. Har gått til samme frisør i snart fem år. 1
ilc Skrevet 6. mai 2013 #19 Skrevet 6. mai 2013 Jeg ville definitivt klaget! Å i det hele tatt klippe hår som er rettet uten å ta hensyn til naturlig fall (så fremt du ikke ALLTID retter det) virker for meg ganske dumt (jeg ble fortalt av en frisør en gang at den rettinga mest bare var en gimmick for å få det til å virke fancy?), og det viser seg jo spesielt nå som du ikke ble fornøyd. At du ikke oppdaget det før du dro er ikke rart i det hele tatt, ofte får man en helt annen følelse når man er hjemme og "lever" med håret enn når du drar rett fra en frisørstol. Jeg har for øvrig klaget selv en gang, på en gruuusom pannelugg, og fikk rettet opp - men jeg ble fortsatt så misfornøyd at jeg gikk til en annen frisør for ny oppretting.... Dette gjelder likevel ikke alle da, så jeg håper du klager 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #20 Skrevet 6. mai 2013 Jeg ville definitivt klaget! Å i det hele tatt klippe hår som er rettet uten å ta hensyn til naturlig fall (så fremt du ikke ALLTID retter det) virker for meg ganske dumt (jeg ble fortalt av en frisør en gang at den rettinga mest bare var en gimmick for å få det til å virke fancy?), og det viser seg jo spesielt nå som du ikke ble fornøyd. At du ikke oppdaget det før du dro er ikke rart i det hele tatt, ofte får man en helt annen følelse når man er hjemme og "lever" med håret enn når du drar rett fra en frisørstol. Jeg har for øvrig klaget selv en gang, på en gruuusom pannelugg, og fikk rettet opp - men jeg ble fortsatt så misfornøyd at jeg gikk til en annen frisør for ny oppretting.... Dette gjelder likevel ikke alle da, så jeg håper du klager Jeg skal ringe til salongen i dag og forklare situasjonen, føler det blir mindre skummelt da Men jeg er veldig redd for at samme frisør klipper det enda værre nå, for jeg vil ikke ende opp med kunn noe tynne fjoner i lengdene.. Åh, at hår, av alle ting, skal være så vanskelig Anonym poster: 0641fd040665c6330f377031879db147
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå