Gå til innhold

Stilkrise?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vi har kjøpt oss nytt hus og da begynner vi også på scratch sånn rent interiør- og stilmessig. Huset vi bor i nå har ingen spesiell stil, ergo: vi har ingen spesiell stil. Det er ikke barebare å finne frem i jungelen av interiør. Jeg har en viss ide om hva jeg liker, men problemet er at jeg liker så mye rart! Jeg syntes møbler (gjerne svarte) i litt viktoriansk stil med utskjæringer er stilig, hvite tremøbler ala. sånn som "alle andre har" er også fint. Jeg digger møbler og interiør med litt "luksuspreg", da alt fra paljettputer til flotte puffer, spisestuestoler, lysekroner og sengegavler, men jeg kan ikke presse alle disse ulike stilene inn i ett og samme hjem!

Jeg sliter når jeg går i interiør- og møbelbutikkene, da jeg ikke aner hva jeg skal se etter. Jeg kan ikke kjøpe et stuebord jeg syntes var kult, og kombinere det med en tvbenk i en totalt annen stil og farge, jeg må liksom ha en plan for hvordan huset skal bli seende ut til slutt. Vi har kjøpt oss en nydelig, stor, flott og lysebrun Boston-sofa, og den er jeg veldig, veldig fornøyd med. Problemet er alle de andre møblene. Jeg liker ikke shabby chic, det minimalistiske eller det industrielle. Jeg hater også kombinasjon av svarte og hvite møbler, det blir i mine øyne for stramt og minimalistisk.

Jeg vil ha et pent, koselig, varmt, lunt hjem med innslag av luksus! Herreguuuud, hvordan kan vi rett og slett finne VÅR stil? Hvordan kan vi i det hele tatt starte møbelshoppingen uten en eneste ide til hvordan vi vil ha det? ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ. Hjelp meg. Innspill, linker til blogger/inspirerende bilder, ett eller annet. Takk!

Anonym poster: 6872aa8a176d4547c9a9323a92777b53

Videoannonse
Annonse
Gjest Allergikeren
Skrevet

Ut fra det jeg har sett og lest i interiørblader, er det utrolig mye du kan mikse og kombinere. Noen ganger virker det nesten som en konkurranse i å blande stiler, og ikke minst, ha sin egen, helt personlige stil. En rød kjøkkenstol i et ellers hvitt og svart kjøkken blir omtalt som en sprek kontrast. Jeg husker også noen knæsj gule og grønne vaser i en stue som

ble omtalt som et spennende innslag eller noe sånt. Selv syns jeg det ble litt malplassert i et ellers gjennomført rom. Jeg er mye i samme situasjon som deg, men vi har en del annet som må ordnes først. Jeg er dessuten ofte som et barn når det gjelder slikt: Jeg tar kun det jeg syns er fint, og setter det sammen. Det blir litt så som så, for det er ikke alt som blir like fint når jeg setter det _sammen_. Men jeg begynner å skjønne at jeg må se litt forbi det. Det jeg har begynt med de siste dagene, er å lage tankekart, og prøver å sette opp en oversikt over hva jeg liker. Jeg skal også bildegoogle de stiler jeg tror jeg liker, og velge meg ut noen elementer derfra. Så kan jeg prøve å sette sammen dette til en noenlunde helhetlig miks.

Viktoriansk og "luksus"stil høres forresten ut som noe som fint kan kombineres? En stilig lysekrone, du finner kanskje et lavt skap eller noe med utskjæringer som kan brukes som tv-møbel? Paljetter på putene ... På badet kan speilrammen ha fine utskjæringer. Hvite tremøbler kan du egentlig sette nesten hvor som helst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...