Gå til innhold

Hvordan rengjøre en kjøkkenklut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, har en kjøkkenklut som jeg ikke får ren. Den er hvit og i tøy, og jeg har vasket den to ganger samen med hvitt tøy nå. Den ene gangen på et korttidsprogram og den andre gangen på et vanlig program. Den brukes kun til tørking, men den har masse brune flekker (sikkert ikke alt som har vært helt rent da tørkingen begynte).

Anonym poster: 5b61135cd6f6eaaafa78a11a0d80dd11

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blek den?

Anonym poster: 418025d84f9d609381642908a8cdf9ef

Skrevet

Legge den i klor og vann

Skrevet

Prøv å legge den i klor.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg googlet det før jeg postet her, og man skal ikke legge kluter i klorvann. Da får de visstnok flere bakterier på seg.

- TS

Gjest Kv84
Skrevet (endret)

Jeg googlet det før jeg postet her, og man skal ikke legge kluter i klorvann. Da får de visstnok flere bakterier på seg.

- TS

For å få den hvit legges den i klorvann og så må den jo også vaskes :)

Endret av Bø65
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kjøpe hvite kjøkkenkluter? Flekkfjerning med klor er ikke spesielt miljøvennlig, så for å unngå udelikate, flekkete kjøkkenkluter har jeg kjøpt brune og mørkeblå.

Anonym poster: 7ae3b182b81b4255972e5c3ad08faa7d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sluttet å kjøpe hvite kluter og håndduker. Men du kan jo bleke den i klor og etterpå vaske den på 90 grader. Jeg vasker alle kluter og håndduker på 90 grader og ingen har blitt ødelagt.

Anonym poster: 3a36ea291780a03c9c025eebe1f38a34

Skrevet

Er vanlige med hvite så man ser møkken bedre. men er man flink til å skifte ofte, så kan man fint ha fargede kjøkkenkluter :)

AnonymBruker
Skrevet

kjør den i vaskemaskin på 90grader med en dasj av cillit bang.

Anonym poster: 1b6ac3fc2009c481cce1b38e72dbfbcf

AnonymBruker
Skrevet

kjør den i vaskemaskin på 90grader med en dasj av cillit bang.

Ups, mente selvsagt Vanish :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker lilla og blå kjøkkenkluter. Synes ikke jeg trenger å SE skitten, for jeg bytter kluten daglig uansett.

Anonym poster: e5fbe9855f418b82976a54966ae3704a

Skrevet

I forhold til vasking, så går mine kluter på 95 grader med forvask.

Det er en del flekker som ikke forsvinner, men det kan jeg leve med, vet de er rene.

Jeg kaster regelmessig de styggeste, gubben tar de i bruk til å rense ski for skismøring, rengjøre bilen etc, før de møter sitt endelik i bøtta.

Hvite microfiberkluter har jo blitt grisebillig. Ingen grunn til å ha de så lenge at de blir alt for stygge.

AnonymBruker
Skrevet

er da bare å vaske den i vaskemaskina.

er det fortsatt flekker, så er det nok kunn flekker som ikke går bort uansett hvor mange ganger du vasker ;)

vi har til og med håndklær med flekker som ikke går bort. men de er da fortsatt like rene fordi.

Anonym poster: 65ecb11e007c13290272429a1c8b8a08

Gjest navnelapp
Skrevet

- TS

Ehhh... Lenke? Det høyrest heilt usannsynleg ut.

• Liker 3
Skrevet

Ehhh... Lenke? Det høyrest heilt usannsynleg ut.

Vil tro at det er snakk om fare for rescistente bakterier. At man derfor bør unngå unødig bruk av klor.

Ikke at de generelt formerer seg.

Gjest navnelapp
Skrevet

Vil tro at det er snakk om fare for rescistente bakterier. At man derfor bør unngå unødig bruk av klor.

Ikke at de generelt formerer seg.

Klorresistente bakteriar er svært sjeldne. I USA er det eit større problem, for der er det tilsett klor i drikkevatnet i langt større mengder enn her. I kjøkkenklutar vil ein nok ikkje finne klorresistente bakteriar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...