crazypower Skrevet 5. mai 2013 #1 Skrevet 5. mai 2013 Hei jeg lurte på om det er en del damer der ute som liker pels, men på nette sier de fleste at dem ikke liker det. jeg synes det er veldig sexy på damer og synes det er dumt at folk er i mot det noen andre her som liker pels?
Scoop Skrevet 5. mai 2013 #2 Skrevet 5. mai 2013 Har du noen som helst anelse om hva pelsdyrene må gå i gjennom kun fordi enkelte folk er egoistisk nok til å ville kle seg i pelsen deres? 16
Scoop Skrevet 5. mai 2013 #4 Skrevet 5. mai 2013 Jeg liker pels og eier en pelskåpe. Og det at andre levende vesener måtte lide og deretter dø for at du skulle få kjøpe den pelskåpen, det har du ingen problemer med? 5
Gjest BabyBlue Skrevet 5. mai 2013 #5 Skrevet 5. mai 2013 Og det at andre levende vesener måtte lide og deretter dø for at du skulle få kjøpe den pelskåpen, det har du ingen problemer med? Folk vet hvor pelsen kommer fra. Det er ikke vits i å dra det lenger i slike tråder og utspørre folk som går mot den moralske strømmen, da blir det bare krangling.
Gjest Tirkes Skrevet 5. mai 2013 #6 Skrevet 5. mai 2013 Jeg misliker pels og hva det står for og konsekvensene av det - meeeen jeg synes det kan være pent. Føler meg noe slem, men det er ærlig. Løsningen min er at jeg har noen få pelsprodukter i fin fuskepels. Jeg kommer nok aldri til å skaffe meg ekte pels, og vil trolig grine om noen gir meg ekte pels i gave. Og tror heller ikke jeg er typen til fotsid pelskåpe - heller ikke i fuskepels. Det lukter litt 80-talls luksushore fra Moskva evt. gammel Frognerfrue. Ingen av delene er noe jeg føler meg for å stille meg i bås sammen med. Men fuskepelskanter/detaljer? Kjør på. 6
Jolene Skrevet 5. mai 2013 #7 Skrevet 5. mai 2013 Og det at andre levende vesener måtte lide og deretter dø for at du skulle få kjøpe den pelskåpen, det har du ingen problemer med? Og du vet da selvsagt hvor jeg fikk kåpen min fra? 1
belle_ Skrevet 5. mai 2013 #8 Skrevet 5. mai 2013 Synes pelskåper kan være fint, eier det ikke selv og kommer nok ikke til å kjøpe med det første heller. Folk må få gå med pels om de vil, de som er imot må få være det, men de trenger ikke prakke på med hvor pelsen kommer fra og alt dyrene har vært igjennom. De fleste er klar over det, og de som liker pels kommer ikke til å forandre mening fordi noen skal presse meningene sine på de. 1
kills Skrevet 5. mai 2013 #9 Skrevet 5. mai 2013 Jeg synes det finnes veldig mange nydelige pelskåper/jakker, men har ikke samvittighet til å kjøpe meg en slik selv pga. dyrene. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #10 Skrevet 5. mai 2013 Jeg har en pelskåpe og ga en pelskåpe i bursdagsgave til en venninne for litt siden begge er vintage og funnet i bruktbutikker. Det kostet mer å rense dem, enn det gjorde å kjøpe dem. Anonym poster: a2875917de971503d5be403aed3e62fa 3
Armitage Skrevet 5. mai 2013 #11 Skrevet 5. mai 2013 Jeg synes pels er pent, men ville aldri ha kjøpt ekte pels selv.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #12 Skrevet 5. mai 2013 Syns pelskåper er stygt! Ser ut som du er pakket inn i en flådd katt. Stakkars dyr.... Anonym poster: e61d49e23bc6bfca0de80e8b9c6b7c1d 7
Dolly-Duck Skrevet 5. mai 2013 #13 Skrevet 5. mai 2013 Jeg er pelsmotstander og synes det er helt forkastelig og uforståelig at vi fremdeles har pelsfarmer i Norge. Når jeg ser bort fra hvordan pelskåper blir laget synes jeg fremdeles det er fryktelig stygt. Blod harry! 6
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #14 Skrevet 5. mai 2013 Nope, jeg har litt for mye kunnskap om rovdyrene som står i bur hele livet til å kunne gå i pels, det ville blitt helt feil. Det blir det samme som om jeg skulle kledd meg i en schæfer-kåpe fra en valpefabrikk i Polen. No different. Anonym poster: 549c4963c565f1c93c90887c3f184634 3
Scoop Skrevet 5. mai 2013 #15 Skrevet 5. mai 2013 Og du vet da selvsagt hvor jeg fikk kåpen min fra? Det er da det samme hvor du fikk den fra. Folk må få gå med pels om de vil, de som er imot må få være det, men de trenger ikke prakke på med hvor pelsen kommer fra og alt dyrene har vært igjennom. De fleste er klar over det, og de som liker pels kommer ikke til å forandre mening fordi noen skal presse meningene sine på de. Skulle man tenkt sånn om alt her i verden hadde det jaggu ikke blitt mange diskusjoner. Så man skal heller bare sitte og se på at folk gjør hva som helst, fordi det er det de vil? Folk vet hvor pelsen kommer fra. Det er ikke vits i å dra det lenger i slike tråder og utspørre folk som går mot den moralske strømmen, da blir det bare krangling. Klarer bare ikke la være å høre hva folk svarer på det spørsmålet, og som vanlig ble det bare snakket bort. 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #17 Skrevet 5. mai 2013 jeg blir direkte kvalm av folk som bruker pels. Jeg missliker dem automatisk da det vitner om lite empati eller rett og slett total dumskap. Jeg hadde aldri giddet å bli kjent med eller snakke (pent) til en person som bruker pels. Stygt er det også. Om dere vil være så hårete så la kroppshåret gro. Evt kjøpe en fuskepels. Anonym poster: 9ff96c4db6124371e886cf6a986e9faf 8
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #18 Skrevet 5. mai 2013 Jeg har en pelskåpe og ga en pelskåpe i bursdagsgave til en venninne for litt siden begge er vintage og funnet i bruktbutikker. Det kostet mer å rense dem, enn det gjorde å kjøpe dem. Anonym poster: a2875917de971503d5be403aed3e62fa spiller da ingen rolle om de er gamle. De gjenspeiler uansett dine egne holdninger. Glad jeg ikke er din venninne som får rester av torturerte dyr i gave.. fysj. Dere ser nok skikkelig harry og ufyselige ut der dere kommer trippende som halvt menneske halvt dyr. Er det ikke ubehagelig å se hvordan folk reagerer med avsky? eller, dere tror vel kanskje de ser på dere fordi dere er så lekre der dere kommer som noen muterte rever. Anonym poster: 9ff96c4db6124371e886cf6a986e9faf 3
Stueloff Skrevet 5. mai 2013 #19 Skrevet 5. mai 2013 Ville aldri, aldri, aldri kjøpt ekte pels - brukt eller ei. Holdt på å kjøpe en vest på Vero Moda for litt siden som jeg likte, kunne aldri forestille meg at vanlige kjedebutikker solgte ekte pels, men når jeg sjekket merkelappen viste det seg å være kanin - ble direkte kvalm. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #20 Skrevet 5. mai 2013 spiller da ingen rolle om de er gamle. De gjenspeiler uansett dine egne holdninger. Glad jeg ikke er din venninne som får rester av torturerte dyr i gave.. fysj. Dere ser nok skikkelig harry og ufyselige ut der dere kommer trippende som halvt menneske halvt dyr. Er det ikke ubehagelig å se hvordan folk reagerer med avsky? eller, dere tror vel kanskje de ser på dere fordi dere er så lekre der dere kommer som noen muterte rever. Anonym poster: 9ff96c4db6124371e886cf6a986e9faf Er ikke all pels som kommer fra slike farmer. Ihvertfall ikke vintagepelser. Så man skal passe seg litt for å dømme når man ikke har mer informasjon. Men jeg lurer på en ting. Sitter du og har slike holdninger mot urfolk og andre mennesker som går i pels av dyr som de har drept selv i villmarka også? At dette er avskylige mennesker bare fordi de går med pels? Det høres i såfall ganske fanatisk ut. Anonym poster: 8a2a667596a4a97bbf520396454d4b7e 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå