Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i uke 15 og har ennå ikke fått synlig mage, er første gang jeg er gravid bortsett fra en SA i uke 7. Jeg er 163 cm høy og har en ganske kort mage, er kort fra brystene og ned til skambeinet. Betyr det at jeg kommer til å få en veldig spiss/utstående mage? Har det noe å si for når magen kommer til å vises?

Når jeg ligger på rygg så kjenner jeg at det er en liten kul der, det kjente jeg ikke før, men det synes ikke når jeg står.

Har lest i flere forum at høyden har noe å si, men ingen forklaring på hvordan det har noe å si.

Anonym poster: f0192fb1cfa80c4afcee481c8a38e962

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 164 cm, og opplever at magen derfor blir mer "klumpete". Jordmor fortalte meg at når man ikke har så lang mage, så blir det dårligere plass og innvoller etc. blir dyttet oppover. Høres logisk ut :) Derfor buler min ut rett under puppene spesielt etter jeg har spist og det er fullt der.

Du er dog fortsatt bare i uke 15, gi det litt mer tid :) Ble ikke noe særlig babymage her før over uke 20.

Anonym poster: a99cef38575b12518abbf521001b2091

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, høyden kan ha noe å si :) Men hvordan din mage blir er umulig å spå.

Anonym poster: 21d09e9f614fd89f440be844ed4bea69

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at ingen vet hvordan min mage blir, bare lurer på om høyden min kan ha noe å si. Jeg googlet etter jeg postet dette og leste at det er stor sjanse for at jeg får en mage som stikker veldig ut pga "plassmangel". Mens de kvinnene som er høye ofte får mindre mage pga mer plass til babyen og fostervannet. Men samtidig er det selvsagt forskjell. Skjønner og at jeg ikke skal ha en svær mage allerede i uke 15, men tenker jo på hvordan det kan bli fremover for det :)

Skrevet

Jeg har også inntrykk at korte damer får mer "utstående" mager etter hvert. Men så tidlig som du er nå, er det vel få førstegangsfødende som har noe særlig mage uansett.

Nå sies det også at noen bærer lengre inne enn andre, så det er sikkert små damer som får små mager også. I tillegg til at størrelsen på babyen kan ha noe å si.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er samme høyde som deg,ts. Magen ble ikke skikkelig synlig før rundt uke 18-20,fikk også helt normal mage.Hverken veldig liten eller gigantisk,ungen var normalvektig.

Anonym poster: 8a775b12296797240e55db8d74a47c14

AnonymBruker
Skrevet

Som sagt, jeg snakker ikke om magen min NÅ! Jeg snakker om hvordan den kan bli, jeg vet at jeg er for kort på vei, derfor jeg nevnte at jeg lurer på hvordan den kan bli.

Andre med kort mage sin erfaring når de var høygravid? :)

Skrevet

Eg er 162 og har fått veldig tut-mage som gravid. Bører høgt.

AnonymBruker
Skrevet

Eg er 162 og har fått veldig tut-mage som gravid. Bører høgt.

Ok :) Hva vil det egentlig si å bære magen høyt? At den ikke henger?

Skrevet

Ok :) Hva vil det egentlig si å bære magen høyt? At den ikke henger?

Magen er stor rett under puppene, men kan bruke vanlig bukse veldig lenge. Tut-mage= viser ikkje bakfra, men er stor i profil.

AnonymBruker
Skrevet

Magen er stor rett under puppene, men kan bruke vanlig bukse veldig lenge. Tut-mage= viser ikkje bakfra, men er stor i profil.

Ok, takk ;) Spent!!

Skrevet

Jeg er 160 cm. Fikk ikke synlig mage før jeg var i uke 25 (var jo litt før det, men for en fremmed kunne det like så godt ha vært flesk. Magen min ble ikke særlig stor, men det ble veldig trangt ved lungene og ribben fra uke 35

AnonymBruker
Skrevet

Ok :) Lurer på når jeg får synlig mage, håper det ikke blir så sent. Var det ubehagelig når det var så trangt?

Skrevet

Helt individuelt. Jeg er 172 og fikk ikke plass til et helt måltid. Venninna mi på under 160 kunne spise masse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...