AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #1 Del Skrevet 5. mai 2013 Hva er det første jeg gjør? Går i banken eller går på visning? Hva må jeg ta med? Anonym poster: 84b4da1642a2d1eddd907b80ae9b99be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 5. mai 2013 #2 Del Skrevet 5. mai 2013 Du ringer og avtaler møte med banken. Da må du vanligvis ta med de to siste lønnslippene samt forrige års selvangivelse. Utfra dette har du en samtale med banken, de setter opp et oversikt over alle inntekter, estimerte utgifter og evt. lån du har fra før. Basert på dette får du vite hvor mye de er villige til å gi deg i lån. Når du har finansieringen i orden og vet fra banken hvor mye de er villige til å gi deg, så kan du begynne å gå på visninger og legge inn bud. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #3 Del Skrevet 5. mai 2013 Du ringer og avtaler møte med banken. Da må du vanligvis ta med de to siste lønnslippene samt forrige års selvangivelse. Utfra dette har du en samtale med banken, de setter opp et oversikt over alle inntekter, estimerte utgifter og evt. lån du har fra før. Basert på dette får du vite hvor mye de er villige til å gi deg i lån. Når du har finansieringen i orden og vet fra banken hvor mye de er villige til å gi deg, så kan du begynne å gå på visninger og legge inn bud. Tjente jo nesten ingenting i fjor! Begynte å jobbe da! Betyr det at jeg bør vente til over nyttår? Anonym poster: 84b4da1642a2d1eddd907b80ae9b99be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 5. mai 2013 #4 Del Skrevet 5. mai 2013 Nei, hvis du har med lønnslipp, og kanskje også arbeidsavtalen/kontrakten, så de ser hva du tjener nå, så skal det gå greit. Selvangivelsen er vel kanskje mer for å få oversikt over eventuelle lån. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #5 Del Skrevet 5. mai 2013 Jeg trengte ikke å gå i banken. Bare søkte på nett og tok det meste av behandlingen på mail. Men det varierer sikkert litt fra bank til bank. Jeg bruker DnB. Husk at når du får en låneramme fra banken så er det ikke sikkert at du selv er enig i den. Jeg brukte et par hundretusen under min og jeg synes jeg har tøyd økonomien min nok med det. Ellers er det lurt å følge med på boligmarkedet en stund for å finne ut hva som er et godt kjøp i din prisklasse og hvor mye de evt går over prisantydning. Anonym poster: 4959457aaf8bb00c12dbaa4a6577a787 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå