Gå til innhold

Tenner ikke på andre "raser", er jeg rasist?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo gjerne slik for mange at likheter tiltrekker hverandre, mange har en partner som ligner på en selv. Jeg f.eks som er lys, finner ikke helt mørke menn tiltrekkende og kunne derfor ikke vært sammen med en, er redd for at andre vil finne meg rasistisk/diskriminerende for dette. Har de grunn til det? jeg kan jo ikke noe for hva jeg tenner på...:(

Anonym poster: 35a196d5d48b285ea2350eb1d87b8dc2

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Hvorfor skulle det være rasistisk? Og hvorfor er du redd for det? Hvis du er redd for å oppfattes rasistisk så ikke si noe om at du ikke tenner på helt mørke menn.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenner ikke på menn i det hele tatt. Er jeg også rasistisk? :klo:

Anonym poster: 135ecd625c473440e69fed17ea95d7ea

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror det sies at: "Like barn leker best" OG "motsetninger tiltrekker". Jeg får ikke inntrykket av at like tiltrekkes av like ihvertfall, men kanskje fordi jeg er sammen med en fra et annet land og jeg har røtter fra 3 ulike land :P Min lyseblond veninne tiltrekkes bare av mørkhårede menn feks. Hun sier hun ikke liker blonde menn. Jeg har mørkt hår og får inntrykket av at mest lyse menn eller rødhårede tiltrekkes av meg.

Seksuell preferanse er vel ikke rasistisk sånn sett. Man kan vel ikke bestemme hvem man tiltrekkes av!? Det er det samme som at noen liker tynne jenter, fyldige jenter, blonde, mørke, latinoer, svarte, noen damer liker menn og kanskje andre liker damer osv.

Skrevet

Jeg tenner ikke på menn i det hele tatt. Er jeg også rasistisk? :klo:

Anonym poster: 135ecd625c473440e69fed17ea95d7ea

Nei, bare kjønnesdiskriminerende :P

• Liker 1
Skrevet

Tror du vet svaret selv.

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Ser du på det som rasistisk om menn med annen hudfarge enn deg ikke tenner på hvite da? Det gjør ikke jeg, hvert fall. Så da er det jo ikke rasistisk andre veien heller. Det er snakk om preferanser, på lik linje med høyde, vekt, hårfarge og andre deler av utseende.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle, det er bare et eller annet inni meg som vegrer seg veldig for å si "nei du jeg tenner ikke på svarte menn jeg" ...føler jeg vil bli møtt med fordømmelse, eller oppgitte blikk.

Anonym poster: 512ccb9ee4aa45fe204a06fdf0e11523

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenner heller ikke på mørkhudede menn, heller ikke asiatiske, men samboer er faktisk halvt asiater men det synes ikke noe særlig. Hadde uansett ikke blitt sammen med han om jeg var rasist for da hadde jeg jo hatet mora hans :)

Har aldri sagt til noen at jeg ikke tenner på mørkhudede, er ikke naturlig å si sånt syns jeg. Når skal man si det? Har aldri vært borti det som et snakketema, men selvsagt kan det skje, som nå :)

Prøver en mørkhuded seg på deg så er det bare å avvise høflig uten å begrunne det :)

Anonym poster: 561d38809e3bf4f6d71db878f0309acf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle, det er bare et eller annet inni meg som vegrer seg veldig for å si "nei du jeg tenner ikke på svarte menn jeg" ...føler jeg vil bli møtt med fordømmelse, eller oppgitte blikk.

Jeg er akkurat på samme måte. Er etnisk norsk og lys og ønsker bare menn som er lik meg selv. En del blir oppgitte når de hører dette (særlig mørke menn), men det tar jeg ikke hensyn til. Jeg tror at folk folk reagerer med å kalle deg rasist på grunn av slike ting handler det mest om misforstått politisk korrekthet og manglende forståelse for menneskelig biologi.

Jeg syns ikke du skal ha dårlig samvittighet for dine preferanser i allefall :)

Anonym poster: 3e0e61110871d99054c3dfbef0d5e965

AnonymBruker
Skrevet

Hva man tenner på er ikke noe man kan styre. Det er ikke rasistisk.

Anonym poster: 11c31df37e092738001fb057daf97b2c

Skrevet

Jeg tenner heller ikke på menn med utenlandsk utseende, har iallefall ikke gjort det til nå.. MEN jeg ville aldri sagt "jeg tenner ikke på svarte menn" høyt uansett. Nå har jeg forsåvidt ikke som vane og fortelle hvem jeg ikke tenner på, synes det er mye bedre å fortelle det motsatte, hvem jeg faktisk tenner på. Eller synes er kjekk/deilig osv.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du si det så høyt da? :)

Det er det samme som jeg ville ha vegret meg veldig for å si "nei du, jeg tenner ikke dverger jeg..".

Eller hva enn det er da. Det er vel bare å avvise på en helt normal måte, som om det er hva som helst.

Anonym poster: 186f1b3a191df1286ac743d15f61b47b

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenner ikke på mørke menn, men jeg vil ikke si at jeg er rasist! Jeg har bare min seksuelle preferanse. ;)

Gjest extra
Skrevet

Det er jo gjerne slik for mange at likheter tiltrekker hverandre, mange har en partner som ligner på en selv. Jeg f.eks som er lys, finner ikke helt mørke menn tiltrekkende og kunne derfor ikke vært sammen med en, er redd for at andre vil finne meg rasistisk/diskriminerende for dette. Har de grunn til det? jeg kan jo ikke noe for hva jeg tenner på... :(

Nei, du er nok ikke rasist. Men merkelig fordi du må lage en tråd om det for å spørre andre om du er rasist. Så kanskje du innerst inne er litt rase bevisst da? Litt kanskje? ;)

Skrevet

Det er jo gjerne slik for mange at likheter tiltrekker hverandre, mange har en partner som ligner på en selv. Jeg f.eks som er lys, finner ikke helt mørke menn tiltrekkende og kunne derfor ikke vært sammen med en, er redd for at andre vil finne meg rasistisk/diskriminerende for dette. Har de grunn til det? jeg kan jo ikke noe for hva jeg tenner på... :(

Man er ikke rasist av den grunn. Meeen, jeg må rette deg på en ting. Og det er at det heter altså ikke "raser" Du liker ikke mørke menn, eller menn fra en annen etnisk bakgrunn enn din.

Jeg derimot, hadde ALDRI fikset å date eller tatt på en kar med rødt/orang hår. Æsje, er det jeg tenker, med engang. Men, jeg er jo norsk så jeg er jo ikke rasist av den grunn. Syns btw at det finnes mange jenter som ser veldig søte ut med rødt/orang hår. Men, karer, nope...

Skrevet

Nei, du er ikke rasist og det vet du nok veldig godt selv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenner ikke på asiater, og sjelden på svarte. Det er ikke mer rasistisk enn at jeg ikke tenner på lave menn heller, og Stavanger-dialekt er utelukket.

Jeg diskriminerer jo ikke noen, så da er jeg ikke rasist. Om det hadde vært rasistisk, hva skulle man da sagt om folk som kun tenner på kvinner eller kun tenner på menn?

Anonym poster: 41659d451da58409956952dc7d0ebb43

Skrevet

Jeg syns ikke det er rasistisk. Jeg har en kompis som diskuterte dette med en mørk venninne. Hun ble ikke kontaktet på nettdating siden hun var medlem av, og sa at det var fordi norske gutter var så rasistiske at de ikke ville date en mørk jente. Men det er jo bare tull, fordi man kan ikke kontrollere hva en syntes er attraktivt Dessuten var hun ikke så veldig pen likevel, så det var nok ikke fargen de ikke likte.

Jeg pleier å falle for kvinner som er hvite, men jeg har falt for kvinner som er mørke eller asiatiske også. Men som oftest er de hvite.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde noen spurt meg for et år siden, ville jeg ha svart det samme som deg, at jeg ikke tenner på mørke menn. Men så møtte jeg en helt fantastisk mann. Han har alt jeg har ønsket meg. Og jeg ble forelsket. Det tok litt tid før det sank inn hos meg, men jeg har blitt forelsket i denne mørkhudete mannen!

Anonym poster: f4ce6aa5c5d7baa3fab64869b6f189d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...