Gjest Hilde Skrevet 5. mai 2013 #1 Skrevet 5. mai 2013 I venneflokken min har nesten ingen fått barn enda, ei heller noen av mine søsken, så jeg vet ikke hvem andre enn dere her på KG jeg kan spørre. Jeg leier en kjellerleillighet, og familien oppe har fått en sønn, jeg ga ikke noe da han ble født da jeg har bodd delvis i utlandet pga studier. Neste søndag skal denne lille gutten døpes, og da lurte jeg på om det var vanlig å gi gaver eller om det er ok å gi pengegave?
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #2 Skrevet 5. mai 2013 er du invitert i dåpen? jeg trodde ikke det var så veldig normalt å gi gaver vis man ikke er invitert i dåpen... Anonym poster: cc191c31282dc71d13d69320318217b8
Gjest Trådstarter Skrevet 5. mai 2013 #3 Skrevet 5. mai 2013 Nei, jeg er ikke invitert i dåpen, men mener på jeg har hørt det er vanlig blant naboer å gi gave til enten fødsel eller dåp...
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #4 Skrevet 5. mai 2013 Nei, jeg er ikke invitert i dåpen, men mener på jeg har hørt det er vanlig blant naboer å gi gave til enten fødsel eller dåp... har aldri hørt om det før. men kansje det er vanlig noen steder men vis du har lyst å gi gave kan du jo gjøre det. om det er penger eller noe annet spiller vel ikke så veldig stor rolle. det er vel mer det at du gir en gave ,at du tenkte på det:) Anonym poster: cc191c31282dc71d13d69320318217b8
Gjest Blondie65 Skrevet 5. mai 2013 #5 Skrevet 5. mai 2013 Dåpsgave gir man vel til de nærmeste eller når man er invitert. Jeg synes det er mer naturlig å gi en oppmerksomhet til perifere bekjente i forbindelse med fødsel. Jeg tror ikke jeg ville gitt noe til husvert med mindre de stod meg nært og da hadde det blitt noe av symbolsk verdi som et par strikkelabber eller lignende i samme kategori.
Marsipan Skrevet 5. mai 2013 #6 Skrevet 5. mai 2013 Kjempehyggelig med en oppmerksomhet! Hvis du har lyst til å gi gutten en gave, syns jeg du skal gjøre det. Vi fikk presang av dem vi leide av da jenta vår ble døpt, og satte stor pris på det, selv om det kanskje ikke er "vanlig". Jeg personlig ville nok ikke gitt penger til dåp, og når det er nabobarn eller andre som ikke er blant de nærmeste pleier jeg heller ikke kjøpe de typiske dåpsgavene. Jeg kjøper heller f.eks matboks og drikkeflaske fra Blafre, eller andre bruksting som barnet får bruk for når det blir litt større, og det pleier å bli satt stor pris på.
Gjest halebein Skrevet 5. mai 2013 #7 Skrevet 5. mai 2013 Helt vanlig her. Men heller gaver enn penger nå man ikke er familie/venner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå