AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #1 Skrevet 5. mai 2013 Jeg har blitt invitert på 17 mai frokost, og de fleste der skal ha på bunad. Min bunad er hos foreldrene mine på den andre kanten av landet. Er det trygt å sende den i posten? Blir det veldig dyrt? Den er jo ganske tung. Eller kanskje jeg bare burde gå for en vanlig kjole Anonym poster: 30939a3f6c7fedf2fbb34520e8da1ada
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #2 Skrevet 5. mai 2013 Jeg ville ikke gjort det. Heller ikke med TNT, UPS eller DHL - jeg hadde ikke turt sjanse at noe skulle skje med bunaden min - dyrt blir det nok, men om noe skjer så har transportfirmaene fine erstatningsregler og lover. Kikket inn på posten.no nå og de erstatter inntil 10 000 på Norgespakken om noe skjer. Men, jeg hadde nok ønsket å hatt på bunaden. Bor du et sted i nærheten av ekspressbusser som går dit du bor nå, passasjerbåter eller noen direktetransport (ikke fly)? Da ville jeg kanskje fått min mor til å låse bunad og sølv i en trillekoffert og plassere det hos sjåføren også møtt bunaden min på busstasjonen senere. Har gjort dette et par ganger tvers over fylker osv, men er ikke sikkert folk er så villige i sentrale strøk. Anonym poster: 90ea1f5fe2a357e47a40e6a575e37cda 1
Gjest Daenerys Skrevet 5. mai 2013 #3 Skrevet 5. mai 2013 Nei, jeg ville ikke gjort det. Forsikringen på det du kan sende dem med, smart-post esker, er for lav i forhold til en bunads verdi. Pakken kan gå i stykker, og da blir bunaden ødelagt. Nei, aldri
Gjest Lille-pus Skrevet 5. mai 2013 #4 Skrevet 5. mai 2013 Jeg hadde aldri sendt bunaden min avgårde noe sted med Posten. DHL Express har jeg derimot meget gode erfaringer med, så jeg hadde sendt den med dem dersom dette hadde vært en akutuell problemstilling for meg.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #5 Skrevet 5. mai 2013 Takk for svar. Nei tør nok ikke sende den med posten. Tror det bare går tog mellom byene, så da går det ikke an å sende den i koffert heller. Men bra forslag:) Mamma blir så glad når jeg bruker bunaden, har nemlig ikke vært så ivrig på det før. Så hun hadde sikkert hoppet på et fly bare for å gi den til meg:p Men det har jeg ikke samvittighet til. Får bruke en kjole bare Anonym poster: 2aa237feb711354ae528bfa37f62ea9b
oreokake Skrevet 6. mai 2013 #7 Skrevet 6. mai 2013 Ville benyttet meg av en ekspress funksjon. Enkelte pakker får du over natten. Dyrt, men da vet du at pakken din kommer frem :-)
minienthe Skrevet 6. mai 2013 #8 Skrevet 6. mai 2013 har veldig god erfaring med UPS og DHL, de folka vet hva de driver med og leverer når de skal til en grei pris. Litt usikker på hva slags grenser de opererer med hvis det blir skader men jeg har ikke vært bekymret når jeg har sendt gods til over 50 000 ihvertfall.
Wonders Skrevet 7. mai 2013 #10 Skrevet 7. mai 2013 Bare om du har forsikring på den, for all del !!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå