Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i mange år slitet med depresjon av og på. Har aldri pratet med noen om det. Selv om mange ser at jeg er trist eller ikke har det bra, så vet ingen tankene mine. Tror jeg var kanskje 10 år eller noe første gang tenkte å ende det hele. Er nå 20. Selvskading og bulimi var der noen år, og har hatt flere perioder hvor jeg har isolert meg totalt fra alt og alle. Er i dag veldig innesluttet og stille.

Jeg prøver å komme meg på bena igjen, men det er vanskelig. Har tider hvor jeg blir ganske langt nede, men ikke så langt nede som jeg har vært. Så jeg har det bedre.

Men så er det det at jeg føler det går ut over forholdet med kjæresten min. Jeg klarer ikke å fortelle om disse tinga, tenker han da ville sett annerledes på meg. Jeg trenger noen ganger tid for meg selv, men klarer ikke å si helt hvorfor. Så han tenker noen ganger at det kan være ting jeg skjuler for han, eller at jeg ikke vil være sammen med han. Han kan bli påvirket av humøret mitt, om jeg er trist når vi er sammen. Men jeg tror det er fordi han tror det har noe med han å gjøre.

Men jeg føler på meg at hvis jeg ikke forteller han om dette, så kommer jeg til å miste han. Vi er veldig forskjellige av oss, men jeg trives så godt sammen med han likevel. Det er ingen, verken gutter eller venner, som jeg har følt har virkelig godtatt meg for den jeg er.

Men hvordan forteller man noe sånt? Føler det blir så deppe-aktig og litt sånn synes-synd-på-meg-selv greie. Er og redd for at han skal revurdere meg om han får vite det, men på en annen side at han skal dumpe meg om jeg ikke forteller det..

Anonym poster: fa49828382872b5a96cbd463d0eb4db0

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Huff, ingen lett situasjon.

Har dere vært samme lenge?

AnonymBruker
Skrevet

Det er to år siden vi begynte å møte hverandre

AnonymBruker
Skrevet

Går du i terapi da? Jeg synes du skal fortelle ham det. Hvis dere har vært sammen så lenge, vil dette neppe endre noe i hans syn på deg.

Anonym poster: 935c52b9e181b142aa5b3eb314f12e8f

AnonymBruker
Skrevet

Nei går ikke i terapi. Har aldri pratet med noen om dette. Vil på en måte fortelle det, men synes det er litt vanskelig.. Vet ikke hvordan jeg skal få sagt det.

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke ta utgangspunkt i de problemene dere har hatt som du nevner her, samt ditt behov for å være alene, og si at det er en grunn til at du oppfører deg slik. Du trenger jo ikke nevne alt hvis du ikke vil, nen tror det er viktig at du får oppklart de situasjonene hvor det evt har blitt misforståelser, samt at du får snakket litt om problemene dine.

Anonym poster: 935c52b9e181b142aa5b3eb314f12e8f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er veldig lurt av deg å fortelle ham dette.

Som du sier, så blir han påvirket av deg når du er lei deg fordi han tror han selv er årsaken. Dette kan jo ikke være noe kjekt for han og det vil jo forandre seg om du åpner opp og gir han innsikt i situasjonen din.

Hvordan du kan få sagt det? Ved å si det, tenker jeg.. :)

Ta det opp under rolige omgivelser og bruk lang tid. Og etter du har fortalt hvordan du har det, så tar du spørsmålsrunden. Er det noen spørsmål så svar så godt du kan på dem. Og husk å ligg vekt på hvorfor dette er, årsaken for det, og at dét ikke så har så mye med ham å gjøre i den forstand.

Anonym poster: 10cb6ee7231458e0f6fc3d81edbdcb71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...