AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #1 Skrevet 5. mai 2013 Jeg har innsett at jeg har en konstant urolighet i meg om at jeg alltid må reise eller rømme bort. Har jeg vært hjemme litt så vil jeg snart reise ut og mens jeg reiser så tenker jeg på neste tur!Det har seg sånn at jeg er veldig glad i å reise, men det er akkurat som om dette "rushet" ikke går bort dvs at jeg alltid ønsker nye opplevelser i livet mitt. Samboeren min begynner å bli lei av at jeg alltid "ønsker meg bort". Vi har det veldig bra sammen og det eneste faste er at jeg ikke vil bytte han ut. Jeg lurer på om det kan være ett "problem" jeg har?Har dere forslag til hvordan stoppe uroligheten? Jeg holder fortsatt på med utdanning, så det kan være litt derfor. Altså at det gjør at tiden fremover er litt usikker i forhold til jobb osv..Jeg har også innsett at dette "rushet" av nye opplevelser gir meg ett nytt kick, har følt at jeg er ikke fit for ett typisk a4 liv...Når jeg nevner "rømme bort" så tenker jeg at om vi har en tung periode så får jeg lyst til å bare dra bort i fra det og komme tilbake og håpe at ting har blitt bedre... Denne konstante urolige følelsen har jeg hatt i mange år, blir liksom aldri mettet...Noen råd? Anonym poster: be631032d16c42b49c3a8542e334e300
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #2 Skrevet 5. mai 2013 Noen råd? Ér det et reelt problem da? Uroligheten din bunner seg kanskje bare i at du liker å reise. Hvis ikke må du heller finne ut hvor uroligheten kommer fra. Anonym poster: 3a575b9c3834388b8b01b8e35d446abf
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #3 Skrevet 5. mai 2013 Jeg har hatt samme problemet i mange år, det eneste som hjelper er å reise. Jeg har reist mye etterhvert og merker at uroen begynner å gi seg litt. Kan du ta deg litt fri etter studiet og reise en stund, over noen måneder feks? Anonym poster: 60811c276c92544a35e7faa98ec6df27
Gjest Crazycatlady Skrevet 5. mai 2013 #4 Skrevet 5. mai 2013 Akkurat samme her. Føler meg så fri når jeg reiser og jeg bare elsker den følelsen av å være på vei til noe nytt. Nå har jeg ikke økonomi til å reise akkurat nå, så begynner å merke at jeg blir rastløs Ser ikke noe negativt med det, så lenge man ikke flytter rundt hele tiden og rømmer fordi man hele tiden er på jakt etter noe nytt og bedre. Samboeren min er ikke sånn, men han godtar heldigvis at jeg er sånn. Gleder meg til jeg får en mer stabil jobb så kan jeg reise både med og uten samboer
sebra Skrevet 5. mai 2013 #5 Skrevet 5. mai 2013 Da anbefaler jeg deg hvis du har mulighet til å spare noen penger nå mens du studerer, og spare penger også dra ut og reise i noen måneders tid etter studiene så du får metta litt det behovet. Hvis du har så stort behov som du sier, og du ikke gjør noe med det tipper jeg du kommer til å angre på at du aldri gjorde det når du blir eldre.
Gjest Crazycatlady Skrevet 5. mai 2013 #6 Skrevet 5. mai 2013 Vel, for min del så har jeg alltid hatt denne uroligheten, og den har aldri gått bort uansett. Den kommer igjen og roer seg ikke før jeg får reist eller opplevd noe nytt. Så jeg tror det rett og slett bare er en del av min personlighet og den blir ikke mettet etter å ha reist litt. Kanskje en stund etter, men den forsvinner aldri. Jeg ser ikke noe negativt med det i det hele tatt, for jeg ser på det som positivt å reise og se nye steder.
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2013 #7 Skrevet 5. mai 2013 Kjenner meg veldig igjen. I de siste årene har vi reist mye. Elsker den følelsen av å være på reis. Med en gang vi har vært på en ferie og kommer hjem så begynner jeg og planlegger en ny. Jeg har mann og barn. Kjeder meg på jobben, lett for å drømme meg vekk. Etter jobb så er det plikter og barna skal hit og dit. Jeg er ikke så særlige flink å være så sosial som jeg var før. Men jeg elsker den tiden vi får reist sammen og oppdage nye plasser. Vi reiser ikke på typiske charter ferier. Liker å reise rundt. Har sommerferien i boks og har begynt litt å tenke på neste sommer. Da blir det kanskje Asia. Jeg har også seilt litt i mellom amerika. Bodd litt i utlandet. Er veldig " høy " når jeg kommer hjem, men etter en stund så kommer uroligheten og blir litt deppet og låt.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #8 Skrevet 5. mai 2013 Så herlig å lese at det er flere så har det sånn!Skjønner at det beste rådet er å reise men jeg har reist MYE og langt i løpet av 10 år! Har bodd i utlandet i tillsammen 1 år for jeg har reist rundt å studert og jeg har bare reist til Asia og Latin Amerika, jo lengre jo bedre Men som sagt vil samboer "settle down" og jeg er liksom ikke enda der selv om jeg nærmer meg 30..Altså jeg ønsker vårt eget sted men uroa kommer så fort og da vil jeg heller bruke penger på reise enn å spare fornuftig..Har liksom ikke lyst på barn for jeg vil ikke bli hindret i å kunne reise..Drømmen er jo å ha en reisejobb, men det kan sikkert jeg bare se langt etter spesielt når jeg har en samboer jeg er så utrolig glad i..Vet det er normalt å ha slike følelser men vet ikke om det er så sunt, hverdagslivet kommer for fort...TS Anonym poster: be631032d16c42b49c3a8542e334e300
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå