Gå til innhold

Utsette mensen med p-piller?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som vet om noen gode p-piller med få bivirkninger, som man også kan utsette mensen med?

Anonym poster: d956f1bd14a18698c807a40497ad10cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Man kan utsette mensen med alle typer p-piller.

Oisann. Mente utsette så mye at man bare har mensen 2 ganger i året...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MamaQuilla

Oisann. Mente utsette så mye at man bare har mensen 2 ganger i året...

Hvorfor ha den i det hele tatt?

Jeg brukte Diane før, kunne gå på de uavbrutt frem til jeg ville ha menstruasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor ha den i det hele tatt?

Jeg brukte Diane før, kunne gå på de uavbrutt frem til jeg ville ha menstruasjon.

Det er jo det beste! Fikk du bivirkninger av de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MamaQuilla

Det er jo det beste! Fikk du bivirkninger av de?

Diane er i utgangspunktet ikke et prevensjonsmiddel, men nei, jeg fikk ikke det. Ømme bryster var vel det eneste som plaget meg med å gå på p-piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Allergikeren

Det kommer helt an på kroppen din. Noen kan utsette akkurat så lenge eller kort de føler for, mens andre kan knapt slingre en halvtime med pilla før de får småblødninger en ukes tid. Noen får ingen bivirkninger, noen får noen få som går relativt raskt over, noen får heftige bivirkninger som ikke går over før de bytter merke. Noen reagerer så kraftig på hormonell prevensjon at kondomer, pessar etc er eneste alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker mercilon 28 og har ikke opplevd noen bivirkninger med disse, men det er jo helt individuelt. jeg tar dem kontinuerlig og slipper å ha mensen. veldig deilig! vil råde deg til å høre med legen og hva hun/han anbefaler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går uavbrutt på microgynon. Ingen mellomblødninger eller andre kjipe ting.

Men legen din kan anbefale/avråde deg til/med å gå på p-piller uavbrutt. Noen kan få høyere risiko for blodpropp når de gjør det, utifra familiære underliggende sykdommer og slikt. Så snakk med legen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må bare prøve deg frem, vi kvinner er alle forskjellige, noen får mellomblødninger en noen merker og noen av alle merker, noen får aldri mellomblødning. Noen får bivirkninger av ett merke og noen av de fleste, og noen av ingen.

Ja det er økt fare for blodpopp hvis du utsetter mensen hele tiden.

Anonym poster: 3fb250e5d4f5aadf9d66721d2ad5bafd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker p-ring og har blødning to ganger i året uten bivirkninger. En venninne av meg bruker også p-ring, men hennes kropp og ringen er ikke like gode venner, så hvis hun forsøker å gjøre noe annet enn det som står i bruksanvisningen så får hun mellomblødninger helt fram til neste blødning.

Anonym poster: ec2eccc3934d95e2f836e3be48eb74e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg husker ikke navnet på p-pillen jeg gikk på, men gynekologen sa det var greit så jeg hoppet over pillefri uke og sluttet å ha mensen. Dette gikk bra ett år, så fikk jeg blodpropp i hjernen. Etter det har jeg ikke fått lov av legen å bruke prevensjon med hormoner.

Anonym poster: b4c98743484de9f7bed418440caf9385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...