AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #1 Skrevet 4. mai 2013 Hei alle sammen! Jeg trenger deres hjelp. Jeg trenger virkelig å endre kroppen på en måned. Jeg har ingen planer om å gå tilbake til mitt gamle kosthold etter denne måneden, men jeg trenger en kickstart, dessuten er det viktig at formen er akkurat som den skal innen denne måneden er over. Per i dag spiser jeg usunt, så hvilken som helst endring er bedre, om jeg så skal holde meg til under 1000 kcal, hvilket er planen. Problemet er bare at jeg ikke vet hvordan jeg skal få det til. Jeg har ikke mye fett som "henger" kroppen er "stram" (ikke misforstå, jeg er ikke fit!) og det er magen som er det største (bokstavelig talt, høhø) problemet. Jeg overdriver ikke når jeg sier at jeg ser gravid ut, kanskje i uke 26 eller noe (google bilder) Jeg vet at det ikke er smart å ligge på 1000 kcal over tid, men en måned går greit? Jeg tenker å ned 8-10 kg ca, og hvertfall 5 kg rent fett innen 1 måned. Er det mulig? Jeg kan sette av 2 timer til trening hver dag, men jeg burde fokusere på jogging? Jeg er forresten i ok form fra før, så det blir ikke problem å trene litt mer enn jeg gjør til vanlig, men det er kostholdet. Hvor mye av hva osv. Noen ideer? Det hadde hjulpet mye! Anonym poster: 946f20a4c5fde50f5716682f66263631
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #2 Skrevet 4. mai 2013 Du bør ligge på minimum 1500 kcal. Anonym poster: fbb0a23b5b650846dbf67ff9e1af088e
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #3 Skrevet 4. mai 2013 1000 kalorier pr dag er verken sunt eller spesielt realistisk. Du kommer til å miste masse muskler, masse vann, og sjansen for at du kommer til å sprekke er stor. Har du vurdert lavkarbo? Anonym poster: 7122f2ac88eec669a6eeab702e072871
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #4 Skrevet 5. mai 2013 Nei, det er helt urealistisk å miste 5 kg fett på 1 måned, med mindre du er kraftig overvektig. Toppen 3-4 kg fett, kanskje ikke det engang. Du kan sikkert gå ned mer totalt, men mest vil være vann og muskler, og du vil ende opp med å se kjempeslapp ut. Vet det er kjedelig og lite oppmuntrende, men det er sant. Anonym poster: 46ca1eba5f6345e35c627839565b4fd5 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #5 Skrevet 5. mai 2013 Lavkarbo! Du vil se resultater. Anonym poster: 28a2e9fb8aa13e6261fb0a0d1a5d0594
Gjest Tidssone Skrevet 5. mai 2013 #6 Skrevet 5. mai 2013 Tror det lureste er å ligge på et kalori/forbrenningsnivå som gjør at du mister fett, ikke muskelmasse. Jeg var på et foredrag for ikke lenge siden, der foreleseren fortalte at de beste tipsene for god fettforbrenning er dette: - trene hard styrke(økt muskelmasse vil forbrenne mer fett) - unngå insulin i blodet (dvs spise lite sukker) - hyppige måltider (holder blodsukkeret mer jevnt) - de 300 kaloriene du forbrenner på en halvtimes joggetur, spiser du fort inn igjen - ta vitamin D og Omega som kosttilskudd - lavintensitetstrening som aerobic og jogging Denne foreleseren anbefalte max 90 gram karbohydrater dersom man ønsket å forbrenne fett i stedet for muskler. Han mente også at proteinrik mat var best fordi man bruker lengre tid på å fordøye det, slik at man er mett over lengre tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå