Gå til innhold

Takkegaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hva dere tenker i forhold til takkegaver. Vi har tenkt til å gi gaver til forloverne våre, til han som skal spille trompet i kirken og til fotografvennen som skal følge oss rundt hele dagen. I tillegg er vi usikre på om DJ'er, kakebakere og gaveutpakkere forventer noe?

Hvordan løser dere dette? Hvem gir dere takkegaver til og hva gir dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøper takkegaver til flere stykker.

Toastmasteren får noe hemmelig

Min forlover får noe personlig

Gommens forlover får noe morsomt pluss noe personlig

Fotografen

Alle mat-hjelperne

pluss pluss...

Mange får gaver av oss men det er ikke alt jeg kan skrive om her :wink:

-og trompetisten vår er proff og betales i dyre dommer så han får ikke gave :ler:

Skrevet

:klø: Dette ble jeg ikke så mye klokere av... Skjønner jo hvorfor du ikke kan skrive om gavene her inne, men hmm... Trengte liksom å få vite i hvilken størrelsesorden man kjøper gaver til de forskjellige. Kanskje noen andre som kan skrive hva de faktisk har tenkt til å gi? :wink:

Skrevet

Jeg kan desverre ikke skrive her jeg heller for flere av hjelperne leser her. Er ikke sikker på alt enda heller, men brudepikene skal få hvert sitt sølvarmbånd hvertfall.

Skrevet

Gave eller ikke gave, kommer litt an på: neste gang er det kanskje din tur til å hjelpe til når andre skal gifte seg!

Gjest Poirot
Skrevet

Skal ikke gi gave til noen, tar det som en selvfølge at man pakker opp gaver og hjelper oss gratis. Jeg forventer heller ikke gave når jeg selv har med meg kake til andres bryllup eller gjør annet jeg blir bedt om.

Vennen til søskenbarnet mitt får litt betalt, men han er jo ikke invitert som gjest og skal gjøre masse hele dagen.

Skrevet
Gave eller ikke gave, kommer litt an på:  neste gang er det kanskje din tur til å hjelpe til når andre skal gifte seg!

Ja? Og? Jeg hadde ikke forventet noe for å hverken pakke opp gaver eller bake kake, men det er jo ikke dermed sagt at det er JEG som setter standarden for hva folk føler om dette! Derfor spurte jeg hvilke tanker dere andre hadde rundt temaet...

Skrevet

Ja! Og!

Det er nettopp det som er poenget:

Det kommer jo an på hva slags forhold man har til de som hjelper til!

Noen her helproffe og skal ha betaling

Noen er halvproffe og får en gave

Noen er venner som man "betaler" med en vennetjeneste tilbake.

Det spørs jo også om man blir spurt om å hjelpe til

eller tilbyr seg av seg selv.

Gjest gjest1
Skrevet

Vi gir ikke gaver til hjelpere, men til foloveren.. De får et innrammet bilde av brudeparet med forlovere..

Synes dette med gaver har tatt litt av, men det kommer ann på økonomien til brudeparet...

Skrevet

Jeg kjøper sannsynligvis en liten ting til forloveren min (ikke bestemt hva ennå), men utover det blir det ingen gaver til hjelperne tror jeg. De som skal hjelpe oss er nære familiemedlemmer og venner, og vi "betaler" nok tilbake ved å gjengjelde vennetjenester ved en senere anledning. :-)

Skrevet
Ja! Og!

Det er nettopp det som er poenget:

Det kommer jo an på hva slags forhold man har til de som hjelper til!

Noen her helproffe og skal ha betaling

Noen er halvproffe og får en gave

Noen er venner som man "betaler" med en vennetjeneste tilbake.

Det spørs jo også om man blir spurt om å hjelpe til

eller tilbyr seg av seg selv.

Takk :) Denne gangen skjønte jeg hva du mente...

Skrevet

Min forlover fikk et Pilgrim-smykke(de er så fine!!!!!). Hun fikk det litt på forhånd da vi var på "harry-tur" til Sverige og hun falt pladask for det på ferja :ler:

Skrevet

:o :ler: Oj! Mente da virkelig ikke å få deg irritert, Tex!? Men takk for superinformativ oversikt :) Håper jeg ikke har ødelagt takkegave-overraskelsen for noen nå?!

Skrevet

Forloverne og brudepikene fikk førstørrelser på bilder av brudepar og dem sammen. Det var alle gavene vi ga etter bryllupet vårt. Har aldri fått gaver etter å ha hjulpet til jeg heller, og føler at det ikke er nødvendig.

Skrevet
Gave eller ikke gave' date=' kommer litt an på: neste gang er det kanskje din tur til å hjelpe til når andre skal gifte seg![/quote']

Hør hør!!!

Nå følte jeg meg som hjemme!!

:klem2:

Synes ikke man trenger å gi gave til alle jeg. De fleste av oss føler det er en glede å gjøre noen en vennetjeneste... spesielt når det betyr å gjøre noens bryllupsdag helt spesiell. Overraskende gaver er hyggelig, men om det føles som betaling så tar det liksom magien bort fra det å gjøre noen en tjeneste.

Da har jeg heller sansen for å vente litt og så huske denne personen litt ekstra en annen gang. Kjøpe et kunstglass for eksempel, også stikke innom og si: "jeg har hatt så lyst til å gi deg noe fordi du hjalp meg så mye".

Jeg vil ikke at noen skal føle at de skylder meg noe om jeg velger ågjøre dem en tjeneste.

Selv gav jeg pesang til toastmasteren , brudepikene fikk brudepikekjolene(hva skulle vel jeg med de) og forloverne fikk fotografbilde av oss og dem.

Skrevet

Nå følte jeg meg som hjemme!!

:klem2:

Flott!

Skrevet
:o :ler: Oj! Mente da virkelig ikke å få deg irritert' date=' Tex!? Men takk for superinformativ oversikt :) Håper jeg ikke har ødelagt takkegave-overraskelsen for noen nå?![/quote']

Neida, jeg ble ikke irritert :wink: Jeg tok bare en kjapp gjennomgang og kom til at ingen av de jeg skrev om hadde nett-tilgang mellom i går og idag, så ingen av de kunne lese det. Også bare slettet jeg ned nå :)

Skrevet
:ler: Du er vel lur! Tusen takk, det var kjempesnilt gjort! Og så slipper jeg å ha dårlig samvittighet for at noen vet noe de ikke burde vite :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...