Gjest chjon Skrevet 4. mai 2013 #1 Skrevet 4. mai 2013 Hei. Jeg og kjæresten min har hatt en del problemer i det siste, og i morgen tror jeg vi begge vet at det offisielt blir slutt mellom oss. Vi har vært sammen i ett og et halvt år, men har ikke bodd sammen e.l., da vi bare er tenåringer enda. Det som skjedde var at han mistet følelsene for meg, og ser bare på meg som en god venn. Jeg har fremdeles sterke, "romantiske" følelser for han. Vi har diskutert mye frem og tilbake fordi han ønsker å være venner med meg dersom vi slår opp, mens jeg ønsker å kutte all kontakt for å komme over han. Han har vært veldig kjip mot meg den siste tiden i forholdet, utnyttet følelsene mine, osv.. Mistenker også at han har vært litt "på" andre jenter, utfra en del spørsmål han plutselig har begynt å stille om utroskap og min mening om det. Det virker ikke som han vil godta at jeg ønsker å kutte han ut. Han sier han er så ufattelig glad i meg enda, og derfor ikke vil miste meg som venn. Men etter alt jeg har gått gjennom på grunn av ham i det siste så ser jeg ikke på ham som noe kompismateriale i det hele tatt. Jeg har sagt klart i fra opptil flere ganger at dersom vi gjør det slutt, så er det slutt, men kjenner jeg han rett kommer han til å kontakte meg. Vi har en felles venn, noe som vil gjøre det enkelt for han å "sende diskrete beskjeder". Jeg vil ikke kutte kontakten med kompisen min heller, for han er en av mine beste venner. Hva kan jeg gjøre for å unngå kontakt? Føler ikke jeg kan si ifra tydeligere enn jeg allerede har gjort, men jeg håper bare jeg kan slippe å måtte skifte nummer og blokkere han på alle mulige nettsteder.
Dolly-Duck Skrevet 4. mai 2013 #2 Skrevet 4. mai 2013 du ignorerer hans forsøk på kontakt helt til han gir seg, så "enkelt" er det:)
Gjest Tirkes Skrevet 4. mai 2013 #3 Skrevet 4. mai 2013 Du er en bedre venn av deg selv enn han er i denne tiden. Men det kan fort være mulig å ha en vennlig tone med ekser. Men - man trenger ikke være bestevenner og man trenger ikke være på vennlige hilse-terms fra første stund. Om han ikke forstår at du trenger full avstand og null kontakt for å komme over ham - da er han IKKE ute etter å ha deg som en venn. Da er han heller trolig ute etter å ha deg på gress. Stå på dine krav for deg selv. Og lykke til! 2
awesome. Skrevet 4. mai 2013 #4 Skrevet 4. mai 2013 Jeg ville først ha sakt tydelig fra om at jeg ikke ønsker kontakt med han. Kontakter han deg på facebook, slett eller blokker han. Sender han deg sms, ignorer de. Ringer han, legg på. Også kan du håpe på at han skjønner tegninga etter en stund Kanskje du kan forklare kompisen din at du helst ikke vil snakke om eksen siden du fortsatt har følelser for han, og at du setter pris på at ikke viderefører "beskjeder".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå