Gå til innhold

Jeg har offisielt blitt en bridezilla - gifter meg i Roma...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Halloisen, første innlegg og helt ny her!

Jeg som aldri skulle gifte meg har blitt en bridezilla av dimensjoner.

Bryllupet blir i 2014 i Roma!

Det meste er planlagt, men hadde vært artig å høre andres erfaringer, særlig mtp Roma (har lest mye her inne allerede).

Dere som har giftet dere i Roma, hvordan planla dere bryllupet hvis dere giftet dere i ambassaden? Man får jo ikke bekreftet datoen før på 'bestillingsdagen' i september.

Jeg synes Caracalla wedding hall er i overkant dyrt, og vurderer ambassaden i stedet. Men får jo ikke bekreftet dato før utpå høsten.

Akkurat det med riktig dato er litt viktig for oss pga. skolebarn som skal være med til Italia.

Og dette med dato usikkerhet påvirker jo også bestilling av selskapslokale, hvordan ordnet dere dette?

Hvilke klokkeslett har ambassaden til sine vielser? De begynner kl 14 (?), og den neste er kl ???

Spørsmål 2:

Dere som brukte bryllupsplanlegger, hvem og hvorfor? Og er dere fornøyd i etterkant?

Jeg har bestemt at om vi gifter oss i ambassaden så behøver vi ikke planlegger. Da blir papirarbeider enklere og hotellet hvor vi skal ha selskapet har flinke folk, virker det som.

Men om det blir italiensk bryllup (dvs. caracalla), så må vi jo ha tolk og da er planlegger like greit. Har kontaktet ei amerikansk dame som skal ha 750 Euro for jobben + 1200 Euro i leie for caracalla = veldig dyrt.

Ingen av de norske bryllupsplanleggerene svarer meg på mail, facebook e.l. så har ingen priser å sammenligne med ennå.

Moro er det i alle fall å planlegge et bryllup i Italia - og mye enklere enn jeg noen gang hadde trodd! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest dette
Skrevet

Dette er litt annet enn du spurte om, men jeg må nevne noe jeg synes virker kjemperomantisk i Roma: Å gå tur på kvelden, når det er mørkt og piazzaenes skulpturer og fontener er lyst opp: http://www.viator.com/tours/Rome/Illuminated-Rome-Night-Tour-with-Aperitivo/d511-3731ROMENIGHT

Man trenger ikke å bruke guide/selskapet i linken - man kan lage en plan med googlemaps med veibeskrivelse fra sted til sted. Evt. kan man ta taxi mellom noen av stedene:)

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor hen skal du gjøre av gjestene?

Skrevet

Hvor hen skal du gjøre av gjestene?

???

Skrevet

Har du prøvd å ta kontakt med brudepikene.no?

Nei, de har ikke tatt kontakt med.

Har mailet litt med flere som bor og jobber i Roma de siste dagene nå. Så har fått klarhet i en del ting.

Egentlig ikke så vanskelig å planlegge et bryllup i Roma, det er så mange som har giftet seg der tidligere som deler erfaringer på nett bl.a.

Og det stedet vi skal ha våres bryllup på arrangerer flere bryllup i uka, så de er veldig flinke på det.

Eneste jeg egentlig behøver hjelp til nå er selve vielsen....klarer ikke helt å bestemme meg.

Dessuten er det så kjedelig at vi ikke får fastsatt dato ennå hvis vi skal gifte oss i ambassaden.

Noen flere som skal gifte seg i Roma eller utlandet?

Hadde vært gøy å høre andres erfaringer! :)

Gjest Nanne70
Skrevet

Nei, de har ikke tatt kontakt med.

Har mailet litt med flere som bor og jobber i Roma de siste dagene nå. Så har fått klarhet i en del ting.

Egentlig ikke så vanskelig å planlegge et bryllup i Roma, det er så mange som har giftet seg der tidligere som deler erfaringer på nett bl.a.

Og det stedet vi skal ha våres bryllup på arrangerer flere bryllup i uka, så de er veldig flinke på det.

Eneste jeg egentlig behøver hjelp til nå er selve vielsen....klarer ikke helt å bestemme meg.

Dessuten er det så kjedelig at vi ikke får fastsatt dato ennå hvis vi skal gifte oss i ambassaden.

Noen flere som skal gifte seg i Roma eller utlandet?

Hadde vært gøy å høre andres erfaringer! :)

Da ordner det seg sikkert :) Håper du får et fantastisk bryllup :bryllup:

Gjest Gjest
Skrevet

???

Er det bare du og mannen som skal til Roma?

Skrevet

Er det bare du og mannen som skal til Roma?

Nei, vi skal ha med barna våre i alle fall.

Så inviterer vi familie og nære venner. De som ønsker blir med. Regner med foreldre og søskten blir med. Og noen av våre beste venner.

Prøver å ta det i en uke som er skolefri, så kan det bli litt enklere for de med barn.

Våre foreldre er pensjonister, så det bør gå greit.

Vi har tenkt å sponse litt til hotell og fly til våre forlovere m/følge, siden vi 'ber' de om den tjenesten.

Så vi bruker nok litt ekstra penger på transport av gjester rundt omkring i Roma.

Men tror det blir bra! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, vi skal ha med barna våre i alle fall.

Så inviterer vi familie og nære venner. De som ønsker blir med. Regner med foreldre og søskten blir med. Og noen av våre beste venner.

Prøver å ta det i en uke som er skolefri, så kan det bli litt enklere for de med barn.

Våre foreldre er pensjonister, så det bør gå greit.

Vi har tenkt å sponse litt til hotell og fly til våre forlovere m/følge, siden vi 'ber' de om den tjenesten.

Så vi bruker nok litt ekstra penger på transport av gjester rundt omkring i Roma.

Men tror det blir bra! :)

Det blir det sikkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...