Gå til innhold

Tips til bordpynt?

Anbefalte innlegg

Gjest lmari
Skrevet

Jeg skal pynte bordene for en venninne som gifter seg i midten av mai, og er litt i tvil om hva jeg skal foreslå som bordpynt.

Hun skal ha hvite duker, hvitt servise, hvite servietter og hvite bordkort med skrift i svart og gullhjerter. Også program/sanghefte/bordplan/menykort er trykket på blankt, hvitt papir, med svart skrift og monogram og hjerter i gull.

Brudebuketten skal være kun rødoransje Calla-liljer i en litt "vilter" bukett.

Er veldig i tvil om hva slags bordpynt jeg skal finne på. Noen som har lyst til å tenke høyt sammen med meg?

Skrevet

ranker av eføy

små glatte runde steiner spraya med svart og/eller gull?

Gjest lmari
Skrevet

Jeg har også tenkt på eføy - godt tips. Men skal jeg bare klippe noen grener av en eføyplante og la dem ligge nedover bordene?

Stener sprayet i gull og svart kan bli litt for "designet" for henne, hvis du skjønner? Men JEG synes det hørtes stilig ut!! :wink:

Skrevet

ranker av eføy kan du bare legge utover på bordet, holder seg uten vann til festen er over.

Skrevet

Nå får jeg sikkert huden full her, men jeg ville aldri brukt kun hvitt, sort og gull, så kaldt og upersonlig, ingen farger :cry:

Men for all del, hver sin smak. Det blir sikkert stilfullt, men selv ville jeg aldri skippa å ha litt blomster og farger, kunne du ikke ha lurt inn noen hvite og/eller (rød)oransje blomster, de trenger ikke å være for "designet", men mykne opp bittegranne?

Gjest lmari
Skrevet

Nei, helt enig med deg!!

... jeg mente å skrive at jeg skal lage noe blomster-greier. Som skal matche brudebuketten - som altså er rødoransje Calla-liljer. Så det BLIR farger, altså!!

Akkurat nå tenker jeg veldig på om jeg skal lage tradisjonelle oppsatser i rødoransj med Calla i, eller om jeg skal få tak i høye og smale vaser som jeg kan sette Calla og noen grønne strå i... *gruble, gruble*

Skrevet

Høye smale glassvaser er veldig praktiske for folk som vil prate sammen over bordene. Oppsatser kan av og til bli vriene å se over/rundt hvis de blir for store. Bare en idé.

Men det finnes jo masse forskjellige fine rødoransje blomster, blant annet synes jeg noen av de aller fineste rosene er rødoransje, og det finnes masse nyanser! I tillegg kan du brekke av med rødt og gult. Hvitt kan bli for mye kontrast hvis ikke du er forsiktig. Kan være lurt å prate litt med en blomsterhandel, de er faktisk overraskende ofte villige til å hjelpe litt :)

Lykke til i alle fall

Gjest lmari
Skrevet

Takk!

.. har jobbet i blomsterbutikk i et års tid selv, så jeg har heldigvis litt erfaring.

Hun vil gjerne at det skal være veldig stilig, sp jeg prøver å tenke litt annerledes enn de tradisjonelle bordoppsatsene.

Derfor tenker jeg veldig på høye smale glassvaser. Må nok prøves ut før jeg bestemmer meg!!

Skrevet
.. har jobbet i blomsterbutikk i et års tid selv' date=' så jeg har heldigvis litt erfaring.[/quote']

Men da klarer du deg nok greit :) Godt å høre at du er enig meg meg angående fargevalgene. Selv har jeg hvitt, lilla(fiolett), rosa, grønt og sølv, og er kjempefornøyd med det :-)

Siden hun vil ha det så stilig er høye glassvaser sikkert et lurt valg. Du kan jo teste å putte slike gjennomsiktige "glasstein" eller "glassdråper" (jeg aner ikke hva de heter) i bunnen av vasene. Det kan bli fint(aner ikke før jeg ser det foran meg, men i alle fall en liten ide)

Men nå takker jeg for meg for i kveld, trettheten tar over, har vært rundt med innbydelsene idag :hoppe:

Skrevet

Jeg kan jo dele hvordan vi skal ha borddekorasjonene..

Men hvilke bord skal dere ha?Runde,E,F??

greit å tenke på hvis runde bord så er det litt viktig att folk ser hverandre på den andre siden..

Vi skal ha runde bord,og jeg har kjøpt runde store glassboller(kjøpt på mester grønn),og oppi der skal jeg putte glass kuler i bånn(kjøpt på ikea for 150stk til 10kr),og ha 5stk hvite calla og snurre og tvinne inni bolla....Så det i ett blad og det var rå lekkert..

Og vi skal kun ha hvite farger + calla...Jeg syns det er stilfullt jeg .. :-)

Skrevet

Jea skrev:

Vi skal ha runde bord,og jeg har kjøpt runde store glassboller(kjøpt på mester grønn),og oppi der skal jeg putte glass kuler i bånn(kjøpt på ikea for 150stk til 10kr),og ha 5stk hvite calla og snurre og tvinne inni bolla....Så det i ett blad og det var rå lekkert..  

Det hørtes kjempestilig ut. Du har ikke noe bilde av dette? Vi skal også ha calla, og jeg prøver å samle sammen gode ideer :-)

Skrevet

missg:jeg har bare bildfet i det bladet men skal se hva jeg får til....Jeg kjøpte bladet på narvesen,kan sjekke hva det bladet heter så kan du jo ta en titt..

Skrevet

Bladet heter wedding flowers(flowers=lilla skrift)

Øverst til høyre står det vinter 2004

Side 113..

det er mange calla brudebuketter + borddekorasjoene i bladet..

Lykke til

Skrevet

Miss g::SEnd meg mail adressen din på pm så skal jeg sende deg bilde..Fikk tatt med digital kameraet..Ble bra..

De andre som vil seog bare send men mail adr!! :-)

Skrevet

Har faktisk tittet etter bladet Wedding Flowers på Narvesen her, men ikke funnet det.

Tusen takk, jea :-)

Skrevet

Imari skrev:

... jeg mente å skrive at jeg skal lage noe blomster-greier. Som skal matche brudebuketten - som altså er rødoransje Calla-liljer. Så det BLIR farger, altså!!  

Har sett at det finnes noe som ligner på reagensrør........!!!! De er smale og slanke og ligger på bordet, mens endene svinger litt opp (vanskelig å forklare). Disse kan du putte calla i (en på hverside) og inne kan du dekorere med fks. gull sand eller steiner.

Skrevet

Jea det du beskrev var absolutt råstilig :-)

Tusen takk for bildene :-)

Skrevet
Ikea har disse og de kan jo brukes i en glassbolle med calla eller annen blomster.
Skrevet
Her er en link til mange fine dekorasjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...