Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mange venner, og jeg har alltid sett på dem som veldig smarte mennesker. MEN så har jeg truffet en gutt/mann som er litt ut over det vanlige smart! Her snakker vi om en person som holdt forelesninger for høgskolelærere i en alder av 18 år innen hans felt.

Det jeg lurte på da er om slike mennesker som er svært intelligente også er over gjennomsnittet sære? Hadde jeg ikke visst bedre ville jeg stilt diagnosene ad/hd og aspergers syndrom på mannen. :fnise:

Anonym poster: 722fe515f6f823b3873da279c04973e8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest MamaQuilla
Skrevet

Ja, alle intelligente mennesker er sære på samme måte som alle mennesker med høy IQ er autister.

Eh.

• Liker 2
Gjest Inreal
Skrevet

Eksen min har 140 i IQ. Han var ikke spesielt sær.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, alle intelligente mennesker er sære på samme måte som alle mennesker med høy IQ er autister.

Eh.

smart du er da ;) Må vel gå an å spørre?

• Liker 8
Gjest MamaQuilla
Skrevet

smart du er da ;) Må vel gå an å spørre?

Må være lov til å svare?

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Nei, men kjenner mange som fortvilt pugger kunnskap for å virke intelligent.

Gjest Infeal
Skrevet

Har forøvrig kjennskap til et par stk med rundt 160 i IQ. Oppfattet ikke dem som sære heller, men så har jeg kanskje en annen standard for det enn TS ;)

AnonymBruker
Skrevet

Må være lov til å svare?

Du var sarkastisk for å antyde at ts var teit som spurte. Det var unødvendig.

Anonym poster: cb26f4ce77b83dc018850badfdff5160

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

«Ok»

:rolleyes:

Anonym poster: cb26f4ce77b83dc018850badfdff5160

• Liker 1
Gjest MamaQuilla
Skrevet

Hvis du reagerer på måten jeg svarer på får du klage meg inn, ikke avspore tråden.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg for min del er utrolig sær og likevel helt idiot. :fnise:

Men altså; Du sier veldig lite om hva du oppfatter som "sært".

Endret av Uglen
  • Liker 2
Skrevet

Jeg kjenner noen mennesker (3-4 personer) som er over gjennomsnitt intelligent. Disse menneskene er veldig teoretisk smart og kan løse de vanskeliste ligninger og andre teoretiske oppgaver veldig enkelt. Men når det kommer til å skru i en lyspære eller sette sammen en ikea bokhylle så har de ikke så mye å komme med.

en av disse vil jeg påstå at er litt autistisk (men jeg vet ikke,og vekomenet har heller ingen diagnose og fungerer i hverdagen men man må kjenne personen for å merke noe) men uten om det så tror jeg de bare er litt annerledes "skrudd" sammen ;)

• Liker 1
Gjest Inreal
Skrevet

Svært intelligente mennesker kan som regel sette sammen IKEA møbler, men jeg har ikke inntrykk av at de gidder å lære seg det. De er mer opptatte av andre ting.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner mange smartinger! "Og eg tro'kje de har AD/HD, for sånne klarer ikke konsentrere seg og holde seg i ro lenge nok til å jobbe målrettet" ;) Hehe. Ikke sant det er lettere å forholde seg til verden dersom man forenkler den litt og kategoriserer, eller (for)dømmer, om du vil? Men jeg tror altså ikke det er så enkelt som det - at alle de som er over gjennomsnittet intelligente også er over gjennosmnittet sære. De er nok forskjellige alle sammen.. men jeg kan likevel komme på mange eksempler som bekrefter (virkelig særinger!!) og like mange som avkrefter (smarte "helt vanlige" folk!).

Men det er jo kjedelig, da... Mye morsommere å dømme folk! :)

Anonym poster: 82979f2ba935f73fd6b8b37f053e62f2

Skrevet

Sjelden jeg blir imponert over de som har høy utdannelse og stor kunnskap innenfor dette, men blir ofte imponert over svært intelligente eldre mennesker som har generell kunnskap om det aller meste (med unntak av ny teknologi).

Har også møtt mennesker som er spesielt smarte, de utpreget seg ikke i noen negativ grad og var hyggelige folk :)

Gjest Riskjeks
Skrevet

Man må da ikke ha en diagnose for å være intelligent? :klo:

• Liker 4
Gjest Indiana
Skrevet

Min mor og bror har målt rundt 140 i IQ.

Skrevet

Kjenner noen få personer som jeg nok tror er over snittet smarte, og ingen av disse er spesielt sære. En av disse er muligens bittelitt sær i forhold til enkelte ting, men tror ikke det har noe med intelligensnivået å gjøre akkurat.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner noen veldig intelligente mennesker, og synes ikke de er særere enn andre. Flere av dem er også praktisk anlagt (for eksempel en del leger og veterinærer), sporty, familiefolk og opptatt av helt "vanlige" ting. Vet ikke hva som skal til for å være sær, men jeg tenker at særhet ofte har å gjøre med at en er rigid, ikke tar til seg hint eller råd om oppførsel, ikke ønsker eller ikke er i stand til å ta hensyn til andre og ikke kan lytte og ha en skikkelig dialog. Noen få jeg kjenner med høy IQ/intelligens er sære og antagelig i Asberger-spekteret, men jeg vet da også mange helt alminnelige folk som er sære og vanskelige å ha med å gjøre. Som bare velger å snakke om ting som interesserer dem, type ny bil, oppussing av hus eller sladder.

Anonym poster: 73424d806cc71f79c21980bee061b008

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...