Tolly Skrevet 4. mai 2013 #1 Skrevet 4. mai 2013 Hva anbefaler dere til ei som bruker str 22? Det må nødvendigvis ikke være joggesko, men gode hverdagssko, om dere skjønner. Jeg er helt ute hva sko til barn angår.. De må være lette og helst uten knyting (for mammaen sin tålmodighets skyld)..
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #2 Skrevet 5. mai 2013 Jeg anbefaler så myke sko som mulig. Stive joggesko er vanskelig å gå på, vi velger det som ligner så mye som mulig på å gå barbeint. Anonym poster: 1b20d9660d18798edd877a5ac883d2c9
Teriyaki Skrevet 5. mai 2013 #3 Skrevet 5. mai 2013 Vi fikk noen sko fra reebook. De er helt flate under sålen og litt trange å få på. Liker de ikke så godt, så kommer til å kjøpe andre sko som hovedsko. Så skal følge med her.
Lillie Skrevet 5. mai 2013 #4 Skrevet 5. mai 2013 http://www.eurosko.no/sko/13045/.html Vi hadde noe lignende som denne til frøkna (i råååsa da ). Veldig fornøyde, gode sko
Gjest pysepusen Skrevet 5. mai 2013 #5 Skrevet 5. mai 2013 Hvor gammelt er barnet? Hvor lenge har hun kunnet gå?
onyx Skrevet 5. mai 2013 #6 Skrevet 5. mai 2013 Ecco har gode sko i den serien som heter Mimic. De finnes med borrelås, men jeg foretrekker faktisk knyting siden det er lettere å tilpasse strammingen til foten og borrelås så fort blir full av rusk og rask. D er romslige i størrelsene, så prøv skoene først. 1
^^Belle^^ Skrevet 5. mai 2013 #7 Skrevet 5. mai 2013 Vi var veldig fornøyde med viking sine gore tex joggesko i fjor sommer. I år har vi ponni sine (fra euro sko) og jeg er ikke like fornøyd. De er forholdsvis tunge og de virker veldig varme - jenta vår svetter mye mer på beina når hun bruker disse.
*lilly* Skrevet 7. mai 2013 #8 Skrevet 7. mai 2013 Vi har Viking goretex joggesko og Ecco Mimic til jenta vår på snart 2 år. Goretex skoene brukes mest i barnehagen, sandkassa og i litt fuktig vær, men jeg syns de kan bli litt varme om sommeren. Ecco skoene er lette og pustende, derfor har vi begge disse (+ sandaler til skikkelig sommertemperaturer). Vi hadde de samme type skoene sist sommer, da var hun såvidt 1 år og vi har vært veldig fornøyd med både Viking og Ecco sine sko. Anbefales
Gjest Marmot Skrevet 7. mai 2013 #9 Skrevet 7. mai 2013 Å anbefale sko er egentlig nytteløst, for de er så forskjellige i form og fasong, så du må nesten prøve. De fleste kjente merker er bra. Jeg synes det er viktig at skoene er lette og med god såle. Mange skobutikker er veldig opptatt av å ta ut sålen og legge barnets fot oppå for å se om den passer, men husk at skoen må prøves på likevel, slik at dere er sikre på at den er bred nok og passer godt over vristen. Skoen skal gli lett både av og på, men likevel sitte godt og stabilt når den først er på.
Gjest Marmot Skrevet 7. mai 2013 #10 Skrevet 7. mai 2013 Blinkesko er forresten ikke å anbefale, de er tunge, stive og må kastes som spesialavfall. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #11 Skrevet 7. mai 2013 Jeg har oppdaget see kai run-sko og er helt frelst! Myke i skinnet, lette og sålen er helt supermyk, nesten som å gå barbeint! Ikke er de så dyre heller. Bare litt vanskelig å få tak i.. Www.unikebarn.no selger et lite utvalg. Filabel.dk har noe mer. Ellers blir det amerikanske nettbutikker. Anonym poster: e10ae04249989b12c74aa177c293cbd4
*Joyce* Skrevet 7. mai 2013 #12 Skrevet 7. mai 2013 Eldstejenta her hadde See Kai Run som de første skoene. De er fine og gode, men erfaringen her er at de ikke tåler så mye herjing som en del andre merker. Ecco og Kavat har vært favorittene etterpå, men har ikke vært like glad i Ecco-skoene etter småbarnsmodellene (de går opp til str 26). Nå har hun nesten bare Kavat-sko, både sommer og vinter. Skofus er også allrighte til henne, og Viking (slagstøvler og vinter-gore-tex). Hun har relativt store/brede føtter og høy vrist.
Teriyaki Skrevet 7. mai 2013 #13 Skrevet 7. mai 2013 Har akkurat kjøpt Vikig-sko til gutten vår nå. De virker greie, men kanskje litt klumpete? Det var det jeg likte så godt med Kavat sine sko, at de var så mye mindre klumpete i forhold til andre vintersko. Men de hadde ikke Kavat joggesko på noen av butikkene vi var på, så da ble det Viking. Satt godt på foten hans, men tror jeg blir å prøve å bestille Kavat på nett til neste år.
Vera Vinge Skrevet 7. mai 2013 #14 Skrevet 7. mai 2013 Vi kjøpte nylig de Ecco-skoene som ble linket til over her et sted. De virket lettere og mykere i sålen enn noen av de andre merkene de hadde i skobutikkene jeg tittet i. Prisen var omtrent den samme som de andre jeg så på. Han har hvertfall gått overraskende greit i dem, selv om han ikke har vært vant til stive såler i tøfler. En liten bonus er også at jeg syns de er finere enn mange av de andre skoene jeg så på (flere av de andre skoene var i blått eller rosa med hhv. tøffe eller søte detaljer og blanke overflater). Ikke at det er så viktig, men.
Tolly Skrevet 7. mai 2013 Forfatter #15 Skrevet 7. mai 2013 Her var det kommet gode anbefalinger! Skjønner at Kavat er gullstandarden, men de er sykt dyre.. Så forresten at Lindex har begynt med Kavat-sko (på nett, i allefall). Der er det i det minste gratis frakt om man får de levert til en butikk og henter der. De var veldig fine! Men skulle helst tatt og kjent på de først. Synes see kai run hadde mye fint, da. Og har sett litt på Ecco. Visste faktiskt ikke at de laget barnemodeller. Skjønner forresten hva du mener med klumpete sko.
Tolly Skrevet 7. mai 2013 Forfatter #16 Skrevet 7. mai 2013 Hvor gammelt er barnet? Hvor lenge har hun kunnet gå? 15 mnd, kunnet gå i 5,5 mnd.
ViljaH Skrevet 7. mai 2013 #17 Skrevet 7. mai 2013 Jeg har brukt Ecco Mimic til første, og vil gjøre det til andremann også. Veldig fornøyd! Små barn skal ikke ha joggesko med demping, har jeg lært av fagfolk i skobutikk. Vi har brukt Timberland goretex sko, likte dem. Har hatt viking goretex-sko, sånn passe fornøyd, og adidas goretex sko, de var veldig stive. Fasiten for meg er iallefall Ecco, da vet jeg at jeg kjøper bra sko.
Gjest pysepusen Skrevet 7. mai 2013 #18 Skrevet 7. mai 2013 15 mnd, kunnet gå i 5,5 mnd. Da ville jeg kjøpt typiske "førstegangssko" som Eccoskoene det er linket til her, eller Kavat Vi har god erfaring med Ecco sine! Og knyting anbefales for da kan man regulere hvor det skal stramme og ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå