Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I August overtar jeg en leilighet, men den trenger masse omsorg og kjærlighet. Har stygg strietapet på alle vegger. Kjøkken og bad ble pusset opp på tidlig 80-tallet osv osv. Regner med at det meste må forandres på etterhvert. Er det noen som har noen kjekke oppussingstips? Kjekke nettsider med bilder og tips? Ideer til hva som kan være fint osv? Er åpen for det meste! Har ikke lagt noen planer om hvordan ting skal være eller gjøres enda.

Jeg skal gjøre alt selv, og det skal gjøres på et ganske trangt budsjett.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mitt eneste tips er å tenke langsiktig. Tenk hva du vil trives med om både 3 måneder og 3 år. Jeg pusset opp alt på 1 uke, og jeg angret masse i ettertid fordi jeg ikke tenke nok igjennom hva jeg ville ha. Kjøp interiør og slikt etter hvert, bruk tid på å finne ting som passer sammen.

Følg med på tilbud. Om du ikke har tenkt å ta badet før 2014, så går det likevel greit å kjøpe fliser på billigsalg i august i år. Du kan også kjøpe ting før du flytter inn, om du har lagringsplass. Om du trenger rørlegger, elektriker og slikt er det billigst å ta alle jobbene til hver håndverker på en gang, da sparer du ofte penger på kjøring til og fra, og får kvantumrabatt.

Og kjøp brukt! Det finnes flere grupper på facebook der folk gir bort ting og selger ting billig. Finn.no også, splitter nye baderomsmøbler til 50% f.eks.

Interiørblogger har ofte mange tips, men husk at mange av dem er husfruer som tørker seg i ræva med 1000-lapper.

Anonym poster: b5c72442475934f5c7107c8d52b2d6da

• 2 uker senere...
Skrevet

Mitt eneste tips er å tenke langsiktig. Tenk hva du vil trives med om både 3 måneder og 3 år. Jeg pusset opp alt på 1 uke, og jeg angret masse i ettertid fordi jeg ikke tenke nok igjennom hva jeg ville ha. Kjøp interiør og slikt etter hvert, bruk tid på å finne ting som passer sammen.

Følg med på tilbud. Om du ikke har tenkt å ta badet før 2014, så går det likevel greit å kjøpe fliser på billigsalg i august i år. Du kan også kjøpe ting før du flytter inn, om du har lagringsplass. Om du trenger rørlegger, elektriker og slikt er det billigst å ta alle jobbene til hver håndverker på en gang, da sparer du ofte penger på kjøring til og fra, og får kvantumrabatt.

Og kjøp brukt! Det finnes flere grupper på facebook der folk gir bort ting og selger ting billig. Finn.no også, splitter nye baderomsmøbler til 50% f.eks.

Interiørblogger har ofte mange tips, men husk at mange av dem er husfruer som tørker seg i ræva med 1000-lapper.

Anonym poster: b5c72442475934f5c7107c8d52b2d6da

Om du kjøper fliser i år sørg for at det er mer en nok iallefall, Sjangsen er stor for at det er kul umulig å finne like fliser til neste år :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...