Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

I løpet av en vanlig dag, hvor mye tenker du på hvordan du ser ut? Er det kun når du ser jenter som er finere enn deg, eller er det generelt hele tiden?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg er hjemme sammen med familie/kjæreste så tenker jeg ikke over det. Er jeg ute blant folk så titter jeg meg gjerne i speilet med mobilen en gang i blant :)

Bryr meg ikke om jenter er finere enn meg eller ikke altså.. Jeg ser ut sånn som jeg ser ut jeg. Tenker egentlig ikke stort over hvordan jenter ser ut i det hele tatt.

Sånn som i dag kan jeg gå rundt i pysjen og se ut som et dass hele dagen :) Det er kos

Anonym poster: a89d48c915bff2047361ac629c64aaad

Skrevet (endret)

Tenker ikke på hvordan jeg ser ut når jeg ser andre jenter, uansett hvor pene de er. Kjekke gutter derimot, da kan jeg jo bli ganske selvbevisst. Ellers er det ganske lite i løpet av dagen etter at jeg har gått ut av huset, men når jeg er på badet tar jeg alltid en rask sjekk i speilet for å se at det ikke har hendt noe "fryktelig" ;)

Endret av HedvigR
Skrevet

Ja tenker på det ganske ofte. Bryr meg ikke om hvordan andre jenter ser ut så mye, konkurerer ikke.

Jeg har et så spesielt utseende at jeg er vanskelig å konkurrere med. hehe

Skrevet

Tenker på det HELE TIDEN.

Når jeg er ute med venninnene mine, når jeg ser refleksjonen min i et butikkvindu, når jeg ser en reklame på tv, når jeg spiser, når jeg trener, når jeg dusjer og kler på meg. Det er skikkelig slitsomt! Men kan ikke noe for det....

• Liker 8
Gjest Mari
Skrevet

Jeg tenker ganske mye over det. Til og med når jeg er hjemme alene og ligger forran tven! Men jeg gidder ikke å sminke meg, stelle håret og få meg fin. Men jeg tenker ofte på det, ja.

Når jeg er ute blandt venner og jeg har pyntet meg tenker jeg også over det, men det er mer når det er en fin gutt der enn en fin jente.

Er jeg på familiemiddag tenker jeg også på hvordan jeg ser ut. Men er ikke sånn at jeg går inn på badet og fikser meg. Jeg kan fint komme i familiemiddag uten sminke og fine klær!

Men jeg skulle nok ønsket at jeg ikke tenkte noe over det.. Det er utrolig slitsomt og det sliter på selvtilliten. Jeg er en fin jente, og burde ikke tenke som jeg gjør. Men jeg gjør det hele tiden fordiom.

Skrevet

Jeg kan ikke forestille meg et liv hvor jeg ikke tenker på hvordan jeg ser ut. Misunner jenter som tydelig driter i det, er naturlige, uten sminke og som bare slenger på seg noe. Det må være befriende.

Skrevet

Ikke ofte! Bruker sjeldent sminke og håret er gjerne i en hestehale eller rett ned.. Kunne ikke brydd meg mindre, men spørs jo litt på situasjonen og omgivelsene også.

Gjest Gjest
Skrevet

Tenker alt for mye på det og da på en negativ måte, ofte er jeg mye mer lykkelig når jeg klarer å glemme hvordan jeg ser ut, og må bare holde meg unna speil på dårlige dager. Jeg jobber med dette og prøver å frigjøre meg fra det, men dessverre blir jeg helt nevrotisk iblandt, særlig om jeg skulle være forelsket. Innser selv at det er sykelig, prøver å slutte. :/

Gjest Gjest
Skrevet

når jeg ser refleksjonen min i et butikkvindu,

Jeg legger merke til at veldig mange kvinner studerer sin refleksjon i butikkvinduer når de går forbi. Dette er veldig typisk for kvinner, og jeg synes det er like morsomt hver gang jeg ser det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker nok ganske mye på det.

Men synes ikke det er slitsomt, jeg tenker ikke nødvendigvis så veldig negativt om det. Da er det om jeg f.eks. har en fæl kvise, da må jeg sjekke så ofte jeg kan om dekkstiften sitter eller om den har blitt verre osv. Det er et pes. Ellers så er jeg egentlig bare bevisst på utseende uten at det er negativt, og så tenker jeg også mye positive ting på dager jeg føler meg bra.

Anonym poster: 6fd163bc0adcf5429d8e70cad581cb34

Skrevet

Tenker ikke så mye over det. Bruker veldig lite/ingen sminke og bruker de klærne jeg liker uten at jeg tror folk skal gidde å bry seg. Ser jeg meg i speilet tenker jeg ofte "æsj" men bryr meg ikke så mye, for det er bare meg. Tenker at om folk absolutt skal gidde å bry seg så får de bare gjøre det, det er ikke de som lever i meg og med den kroppen jeg har. Klart jeg kunne gjort ting på andre måter, men jeg har det helt greit med meg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Så og si hele tiden.

Anonym poster: ba8a467841ea5a3bf8d898f0f6c2ce42

AnonymBruker
Skrevet

I løpet av en vanlig dag, hvor mye tenker du på hvordan du ser ut? Er det kun når du ser jenter som er finere enn deg, eller er det generelt hele tiden?

Jeg tenker på det veldig ofte. I hverdagen kan det være at jeg tenker på hva jeg skal ha på meg (om det er pent, ser dumt ut, vekker oppsikt osv), hvordan jeg skal sminke meg osv. I de mer bakenforliggende tankene ligger selcbildet som i stor grad er farget av uteendet mitt, kommentarer jeg har fått, selvtillit, misnøyd/misfornøyd osv. Jeg tror også min sosiale virkelighet (tilstedeværelse eller fravær av venner og kjæreste) i stor grad avhenger av utseendet.

Jeg ser kvinner som er vakrere enn meg overalt, så jeg tenker egentlig ikke så mye på det. Av og til kan jeg lurer på hvordan de "får det til", altså jeg sjekker sminken, håret og klærne dems. Ikke mer enn det.

Så ja, jeg tenker MYe på utseende. Trist, egentlig.

Anonym poster: 4655cc3c8d3097b51b04c1398f78c47b

Skrevet

Jeg tenker ofte på hvordan jeg ser ut, men jeg tenker stort sett positive tanker fordi jeg synes jeg er veldig søt og pen.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker på det på badet når jeg steller meg, lite ellers. Sjekker hvis jeg er på bad om noe har gått skeis, sjekker aldri vinduer og håndspeil og slikt. Stoler på at jeg ser bra *nok* ut. Jeg kan fint dra på matbutikken i joggebukse og uten sminke, men jeg foretrekker likevel litt sminke iallefall, gjerne noe litt finere tøy også.

Jeg synes det er utrolig slitsomt med jenter som hele tiden ser seg i vinduer, og noen spør meg ustanselig hvordan de ser ut, som er en ufattelig dårlig vane! Jeg er faktisk ikke så opptatt av hvordan de ser ut, og det må jeg få lov til! Jeg sier fra hvis du har en synlig buse eller noe grønt på tenna, ellers vil jeg ikke delta i hysteriet! Jeg har nok falt for fristelsen til å komme med noen småfrekke kommentarer på slike gjentatte hyppige forespørsler ;)

• Liker 1
Skrevet

Tenker altfor mye på det

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker på det når jeg sminker meg om morgenen, og hvis jeg går forbi et speil, men ellers tenker jeg lite på det :) Har innimellom dager der jeg tenker mer på det, og gjerne føler meg stygg og feit....

Anonym poster: e9fe9bdbc211f1204a07d621febd6ce3

Gjest Crazycatlady
Skrevet

Jeg tenker mye på det, men det kommer egentlig litt an på hvor jeg er, hva jeg driver med og hvis jeg har store kviser i trynet så blir det ekstra fokus på om de er synlige osv.

Merker at når huden min er bra, føler at håret oppfører seg som det skal og har et antrekk jeg føler meg fin i så tenker jeg mindre på det og om jeg gjør det så er jeg fornøyd med meg selv.

I dårlige perioder der jeg har mye problemer med huden så tenker jeg mye mer på det og hvor stygg jeg er og hvis jeg føler meg feit så føler jeg at ingenting ser pent ut på uansett.

Speil og reflekterende vinduer osv unngår jeg som pesten. Ser meg kun i speilet på badet. Andre steder unngår jeg å se. Irriterer meg at det må være speil overalt :P

Syns det er viktig at jeg føler at jeg ser ok ut i det minste for for da stiger selvtilliten min ganske mye.

AnonymBruker
Skrevet

Uff.. tenker for mye på det. Særlig etter jeg gikk opp noen kilo, og ble singel har jeg tenkt på det. Kommer jeg noen gang til å finne en som liker ei som har 5-6 kilo for mye, litt mage, stor rumpe, etc?! Det er liksom mitt hovedfokus, som jeg tror, setter meg litt tilbake i datingen. Fordi når en finere mann flørter med meg, tenker jeg "shitt, han er for pen for meg.. han blir skuffa når han ser meg uten klær", osv.

HATER å tenke sånn, men det er umulig å la være...

Anonym poster: 16a919363bdae792c0327a27dce4971a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...