Tundra Skrevet 3. april 2004 #1 Del Skrevet 3. april 2004 Hvordan løsning har dere i fordhold til utgifter på barnet og bidrag. Deler dere barnehage regning feks? Jeg får 1000 kr i mnd av pappan til sønnen min. Jeg er samboer igjen, og nå mener han at han ikke trenger å betale fordi vi er to med god lønn i mnd!! Hva sier man til sånt? Blir helt matt jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 3. april 2004 #2 Del Skrevet 3. april 2004 Jeg synes ikke det er en selvfølge at ny samboer skal betale barnehage til den andres barn når far er involvert og gir penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 3. april 2004 #3 Del Skrevet 3. april 2004 Jeg har snakket med trygdekontoret fordi jeg vil ha dem til å regulere bidraget til min datter. Han vil ikke betale mer selv om jeg nå får utgifter til SFO fra høsten av. Og hun jeg snakket med sa i hvert fall at min samboer ikke skal betale noe for min datter, selv om han tjener mer enn min eks. Vil anbefale deg å ta en prat med trygdekontoret selv, men si i fra til eksen din på forhånd, så kan han ikke si noe på at du har gått bak ryggen hans eller noe. Greit å slippe sure kommentarer fra ekser, siden samværet skal være fint for barna;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 3llie Skrevet 3. april 2004 #4 Del Skrevet 3. april 2004 Far til barnet er ikke med på å betale regninger som til barnehage osv. Han gir ca tusen lappen i barnebidrag, og deler reiseutgiften siden vi bor et stykke unna.. men noe mer er han ikke pliktig til sånn jeg ser det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 3. april 2004 #5 Del Skrevet 3. april 2004 jeg har gått igjennom trygdekontoret, for det er det letteste. Da slipper en unna mye sure miner, for de regner ut hva faren skal betale ut i fra inntekten hans og min. Jeg får 3100 i bidrag for to barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Far til 2 Skrevet 3. april 2004 #6 Del Skrevet 3. april 2004 Dette er vel regulert slik at utgiftene fordeles etter bl.a. inntekt/støtte. Et greit sted å begynne er Barne- og Familiedepartemtentets Bidragskalkulator. Du finner en link nederst på følgende side: www.dep.no Også det lokale Trygdekontoret kan være til hjelp mht hvordan bidragene beregnes. Men om de foretar beregningen (dvs du søker om ny vurdering av bidraget) vil det koste over 700,- for hver av dere. Det rimligste er uten tvil å gå inn på Bidragskalkulatoren, men vær oppmerksom på at denne vistnok ikke er helt korrekt ettersom den ikke tar hensyn til en del "spesialtilfeller" (som det faktisk er en del av). Om det viser seg at du har krav på større bidrag kan det være en ide å ta dette opp med ex'en og f.eks. referere til bidragskalkulatoren. Dermed slipper dere muligens en del unødige konflikter som gjerne kommer i kjølevannet av et slikt økonomisk oppgjør. Far til 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 3. april 2004 #7 Del Skrevet 3. april 2004 Beklager om jeg sporer litt av, men jeg husker selv hva min far betalte min mor og det var 2100,- pr. mnd i 1988. Det året fylte jeg 18. Enten så er noe ikke korrekt mht det jeg husker, ellers så tjente min far sykt mye i 1988, og det tviler jeg på, når jeg vet hva han jobbet med, hvor og sjekk av "historiske"-skattelister, vel, man kan lese mye om personers inntekt der ... i det online søket.... Men jeg synes dere dagens mødre er flinke. Kjempeflinke! Synes det er våkent av dere å sjekke direkte med Trygdekontoret f.eks. Dere forholder dere til faktiske og praktise data. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 3. april 2004 #8 Del Skrevet 3. april 2004 Det kom nye bidragsregler i fjor Anafugia. Før var det slikt far eller bidragsyter da, betalte 11 % ab bruttoinntekten, nå blir det beregnet etter satser på hva det ca koster å ha et barn hver måned, etter aldersinndelinger, og hvor mye samvær BY har og hvor mye hver av foreldrene tjener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 3. april 2004 #9 Del Skrevet 3. april 2004 Oh. :o Okey. Takker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 3. april 2004 #10 Del Skrevet 3. april 2004 Far til barnet mitt betaler ikke mer enn 1000 kr. Han har aldri samvær med henne, og jeg synes han betaler latterlig lite, men sånn er nå det. En evt ny samboer blir jo aldri far til barnet, og det blir jo derfor helt sprøtt å snakke om at han skal overta betalingsansvaret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 3. april 2004 #11 Del Skrevet 3. april 2004 Barnetilsynsutgifter skal tas med i bidragsregnestykket. Hvis dere har et fastsatt bidrag, og du får økte utgifter som fex til barnetilsyn skal far betale mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 3. april 2004 #12 Del Skrevet 3. april 2004 Det er jo hans barn selv om du finner deg ny mann. Han har forsørgeransvar for de barna han har vært med og satt til verden. Andre menn har ingen plikt til å plukke opp regninga hans der. Sleiping.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tundra Skrevet 4. april 2004 Forfatter #13 Del Skrevet 4. april 2004 Som sagt så blir jeg helt matt av at han i det heletatt kan si noe sånt... Jeg har sagt 1000 kroner i mnd for å slippe å bråke. Han er arbeidsledig og har vært det i halvannet år... det er ikke fordi han ikke får jobb, men fordi han har litt vondt i vilja... Nå har han toppet seg selv, med å "melde" seg ut økonomisk fordi jeg har fått ny samboer. Slik han ser det så er han helt ute av bildet, hvilket ikke stemmer... Jeg har mast på mer samvær i forhold til lillemann, som innimellom gråter når jeg kommer å henter han i barnehagen og ikke pappa... Sånt er vondt for en mamma! For han forguder pappan sin, og det er veldig leit at han ikke vil ha han mer enn det som er avtalt. Dvs normalt samvær, annenhver helg og en gang i uken. Akkurat nå er jeg helt motløs... Dette er i bunn og grunn ikke penger det dreier seg om, men ønske om at han skal ta litt mer ansvar for gutten som vi faktisk begge ville sette til verden... Kansje trygdekontoret er et alternativ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 4. april 2004 #14 Del Skrevet 4. april 2004 Du må gå på trygdekontoret å få satt barnebidrag. Dersom far er arbeidsledig betaler han ikke mye i mnd. Bare ett par hundre, men du vil få minstebidraget fra trygdekontoret uansett. (1150??) Å ha privat ordning fungerer sjelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 4. april 2004 #15 Del Skrevet 4. april 2004 Lov at du går til trygdekontoret på mandag!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Psst... Skrevet 4. april 2004 #16 Del Skrevet 4. april 2004 Hvis han er arbeidsledig, vil bidraget bli beregnet ut fra dagpengesatsen. Bidragsforskuddet vil bli beregnet ut fra din lønn, og dersom du tjener mer enn 125 000,-, vil bidragsforskuddet bli redusert til 75% av 1240,-. Neste grense er 180 000,- (?), og da blir bidragsforskuddet redusert til 50%. Tjener du veldig godt, vil du ikke motta noe bidragsforskudd. Selv har jeg en barnefar som aldri har betalt bidrag, og nå kan han gjøre det uten å opparbeide seg bidragsgjeld også. (Selvstendig næringsdrivende). For min del er det ikke annet å gjøre enn å konstatere at slik er det, og så får vi bare klare oss så godt vi kan på min lønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 4. april 2004 #17 Del Skrevet 4. april 2004 Hvis han er arbeidsledig, vil bidraget bli beregnet ut fra dagpengesatsen. Bidragsforskuddet vil bli beregnet ut fra din lønn, og dersom du tjener mer enn 125 000,-, vil bidragsforskuddet bli redusert til 75% av 1240,-. Neste grense er 180 000,- (?), og da blir bidragsforskuddet redusert til 50%. Tjener du veldig godt, vil du ikke motta noe bidragsforskudd. Selv har jeg en barnefar som aldri har betalt bidrag, og nå kan han gjøre det uten å opparbeide seg bidragsgjeld også. (Selvstendig næringsdrivende). For min del er det ikke annet å gjøre enn å konstatere at slik er det, og så får vi bare klare oss så godt vi kan på min lønn. hei det skjønner jeg ikke vis man har intekt så skal man betale men har ha ntrikset da uansett du har ikke sakt vor mye du tjener så jeg for håpe dere kalrer dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 4. april 2004 #18 Del Skrevet 4. april 2004 Du må gå på trygdekontoret å få satt barnebidrag. Dersom far er arbeidsledig betaler han ikke mye i mnd. Bare ett par hundre' date=' men du vil få minstebidraget fra trygdekontoret uansett. (1150??) Å ha privat ordning fungerer sjelden.[/quote'] hei nå syns jeg du for ta deg samen her, de fleste jeg kjenner får dette til og fungere og det går greit det er det beste vis man bestemmer ut fra va det koster va de skal betale jeg syns du må slutte og tro at alle har det som deg når det gjelder det med minstebidrag så er det ikke sikkert som du ser under for vis hun tjnere mye så for hun ikke minstebidrag hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tundra Skrevet 4. april 2004 Forfatter #19 Del Skrevet 4. april 2004 Hmmm, så med andre ord kan han slippe å betale bidrag fordi han ikke gidder å jobbe?? Hvis jeg tjener godt nok? Det er jo helt på trynet urettferdig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 4. april 2004 #20 Del Skrevet 4. april 2004 Undskyld meg ditt frekke vesen! Men faktisk har vi privat ordning selv og det fungerer. men jeg vet mange som det ikke fungerer for. vet du, du irriterer meg! Hva svarte vet du om meg? Om jeg stiller spørsmål, eller svarer på tråder, er det ikke sikkert vi har det akurat som du får deg til å tro! Så ta deg sammen selv, får nå blir jeg irritert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå