Gå til innhold

Ignorert ansvaret i 50 år, nå angrer han

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg leser om saker som denne: http://www.nordlys.no/nyheter/article6635839.ece?ns_campaign=article&ns_mchannel=recommend_button&ns_source=facebook&ns_linkname=facebook&ns_fee=0 blir jeg litt provosert.

Mannen har gitt faen i ansvaret sitt i femti år, og nå som han innser at han snart dør føler han det er på tide å ta tak i det, utelukkende for sin egen samvittghets skyld.

Det er egoistisk, og jeg syns egentlig det er på sin plass at datteren ikke har oppsøkt ham heller. Han har aldri ønsket å være en far, og hun har sikkert aldri ønsket å ha en far som ham heller.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har helt rett, men dette dreier seg jo også kanskje om arv? Han kan ha mange motiver for å ville finne henne. Nå kan ikke penger gjøre noe godt igjen, men om han vil tilgodese datteren sin håper jeg han finner henne.

Pluss det er umenneskelig å ikke kjenne sitt opphav. Femti år for sent, men allikevel ikke for sent til at hun kan få svar på ting hunhar lurt på. Tross alt.

Anonym poster: 75101eead233eaf8d11c276de1b27fe9

Skrevet

Det jeg også kjenner provoserer meg litt denne ettermiddagen, er at det offentliggjøres hva hennes fornavn er, hvor hun ble født og hvilket år.

Dette betyr at en haug med mennesker sannsynligvis vil konkludere med at "det er hun på jobben / mora til X på fotballen" og dermed vil det stå på henne å kontakte ham. Og hun er plutselig den slemme om hun ikke gjør det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Aldri i verden om jeg hadde oppsøkt ham, om jeg var datteren. Han stakk fra ansvaret - hele 2 ganger. Jeg synes han fortjener den dårlig samvittitheten.

Anonym poster: 2315deac7b1a5eb307faf564d7c4b934

• Liker 3
Skrevet

Helt enig i alt du skriver Bernadette. Er så utrolig dårlig gjort av ham å henge ut datteren sin på den måten. Dette burde blitt gjort uten å blande inn media. Stakkars dame som får det presset på seg nå. Jeg hadde aldri tatt kontakt om jeg var henne.

Gjest Jon Snow
Skrevet

Han der fortjener ikke og se sin datter.

Skrevet

Jeg hadde aldri tatt kontakt om jeg var datteren. Han fikk to kjangser til å stille opp, men gjorde det aldri. Dette er som TS skriver, kun for å lette på egen samvittighet på dødsleiet.

Han har hatt et halvt århundre på å finne henne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo lett å si at man aldri hadde tatt kontakt, men har man ikke vært der selv, vet man vel egentlig ikke det? Det kan jo likegjerne være at hun vil treffe ham, kanskje hun ikke er bitter, eller kanskje hun vil kunne kjefte på ham?

Anonym poster: 9bd669115f1afb1a1685b5cefe4f4c95

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er som denne damen, har en far som har løpt fra ansvaret i alle årene jeg har levd (minus de to han bodde sammen med oss).

Hadde han prøvd å ta kontakt med meg nå eller prøvd å finne meg hadde det vært for sent. Hadde jeg truffet ham hadde han ikke fått lettet sitt hjerte. Da var det jeg som skulle lettet mitt og fortalt ham sannheten om hvilket dårlig menneske han faktisk er.

Jeg blir ekstremt provosert av artikler som denne :(

Anonym poster: b7dc0f3ce0403898375e352e9e030106

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mamma fant pappan sin når hun hadde blitt 30 år, og jeg tror at om stefaren hennes, altså mannen hun alltid hadde trodd var pappan hennes, hadde vært en ordentlig farsfigur for henne, så hadde hun ikke hatt dette behovet for å møte den ordentlige pappan sin. Jeg tror du må ha kjent på savnet for å ønske å ha kontakt når du blir voksen.

Han er også frekk nok til å forvente at vi skal behandle han og stille opp for han på den idylliske måten han alltid har sett for seg at en familie gjør (i forhold til ting han har sett på tv og film, for han har ingen familie). Han forventer at siden vi har samme blod i årene skal vi kalle han pappa og morfar, stikke innom minst en gang i uka og bruke ferien vår på han osv. Han har blitt mer en byrde enn en glede, når han ringer og gir oss dårlig samvittighet for ikke å ha ringt han på to uker, og mamma angrer ofte på at hun tok kontakt den gangen.

Så ja, det er utrolig frekt av denne mannen, og han er dessverre ikke enestående i sin oppførsel og tankegang. Slike mennesker skal ha, ha og ha, og tror at så lenge de har kontakt nå så er alt gjort opp for, særlig om de også gir mye penger til barnet og barnebarna.

Anonym poster: 13e9033b8bf015b28cfd1b70e2204515

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...