Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

mini er nå 3 mnd og får pupp på sengen slik at han sovner og bæres over i sengen. Men er ikke dette en bjørnetjeneste for å lære han å sovne selv? Det klarer han jo ikke nå? Når kutte ut amming på sengekanten slik at de sovner av seg selv? På natten må han nemlig også ha hjelp til å sovne igjen.. Det blir derfor mye pupp :(

Anonym poster: 708e169230a46b8cfb1087d2c034e63c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet ditt er bare 3 mndr. Og skal ha mye pupp. Alfor tidlig å redusere mengden pupp nå.

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde absolutt ikke bekymret meg for dette nå, barnet er for lite. Hvis du klarer å få barnet til å sove uten pupp uten styr og gråt, er det selvsagt flott, men jeg hadde ikke prøvd å "avvenne" på noe vis nå.

• Liker 2
Skrevet

Mye pupp er forresten høyst normalt i den alderen.

• Liker 1
Skrevet

Hva mener du med kveldspupp? Gir du noe annet enn pupp?

Ett alternativ til det du gjør nå, er å gi siste pupp i stua, og prøve og hindre at babyen sovner. Deretter kan baby legges og finne søvnen selv. Hvis babyen ikke sovner uten pupp, ville jeg fortsatt som før. Det kan være ganske krevende å lære en baby å sovne alene, og jeg ville ikke tenke at den jobben skulle tas ved 3 mnd. Dvs. Jeg husker at vi prøvde, og det ble så mye skriking at vi ga opp. Jeg er ikke motstander av å prøve, men jeg ville vurdert hvor mye arbeid og gråt jeg hadde krefter til.

Skrevet

Jeg antar at du ikke mener at du skal slutte å gi pupp på kvelden, men at babyen ikke skal sovne ved puppen på kvelden, men heller sovne på egenhånd etter puppen?

Om så, det jeg gjorde var å gradvis koble fra før. I begynnelsen sov baby helt før hun ble lagt i egen seng. Så begynte jeg å koble fra med en gang hun hadde sovnet, deretter rett før hun sovnet, så når hun begynte å glippe med øynene osv.. Jeg gjorde dette gradvis over noen uker, og opplevde ingen nevneverdige problemer med endring av rutinene.

Skrevet

Jeg ammer i stua for så å gå ned å legge babyen. Den er en uke gammel. Jeg vil ikke begynne med at babyen blir avhengig av meg for å sove, så ofte pappan legger babyen etter at jeg har mata. Går fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...