Gå til innhold

Du som er for et sorteringssamfunn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skammer du deg ikke?

Er du ikke redd for konsekvensene?

Skjønner du ikke at DU mest sannsynlig ikke hadde eksistert? Er du såpass deprimert og utakknemlig over å bli født at du ønsker et sorteringssamfunn der man kan luke ut utakknemlige idioter som deg selv? :)

Anonym poster: e4bb9ac1b1a2a641fd2d594d6651b57f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja.ja.JA! Du har åpnet en vindu til men sjel!

Vær så snill lukk den igjen, du lager trekk.

Anonym poster: c8077e83f94db4832f7117915e1a0e1d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Hvis jeg ikke ahdde eksistert så hadde jeg ikke merket noe til det og ville ikke brydd meg. Så det så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kommer ikke til å gjøre noe fornuftig for menneskeheten i det hele tatt, så meg kunne man helt fint lukt ut uten konsekvenser.

Anonym poster: ddf00b632adab617c3f589cac2ae26b4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja.ja.JA! Du har åpnet en vindu til men sjel!

Vær så snill lukk den igjen, du lager trekk.

*lukker igjen* - nei, vent! Det er fortsatt trekk! Tror det er åpning et annet sted..

Hvis jeg ikke ahdde eksistert så hadde jeg ikke merket noe til det og ville ikke brydd meg. Så det så.

Dakar. Ønsker du å ikke eksistere? Derfor er det greit at andre ikke får muligheten også?

Jeg kommer ikke til å gjøre noe fornuftig for menneskeheten i det hele tatt, så meg kunne man helt fint lukt ut uten konsekvenser.

Anonym poster: ddf00b632adab617c3f589cac2ae26b4

Godt du har bestemt deg for å være ubrukelig da. Eller så er det kanskje trist at du har så dårlig selvfølelse. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei,jeg vil ikke ha syke barn. Får jeg dem er det trist. Men jeg håper at jeg ikke gjør det.

Jeg har selv brukt halve barndommen på sykehus, men heldigvis var sykdommen min mulig å kurere.

Ser ikke vitsen med å komme inn i en verden for å lide og dø, men så lenge man ikke fornærmer AB,så er alt superdupert!<3

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skammer du deg ikke? Absolutt ikke, å ønske seg friske barn er helt legitimt og menneskelig.

Er du ikke redd for konsekvensene? Frisk og færre folk? Høres fint ut for min del.

Skjønner du ikke at DU mest sannsynlig ikke hadde eksistert? Jeg er frisk som en fisk fordi mine forfedre har sortert vekk syke avkom og dårlige avlsgener.

Er du såpass deprimert og utakknemlig over å bli født at du ønsker et sorteringssamfunn der man kan luke ut utakknemlige idioter som deg selv? Igjen, jeg ser på bortsortering av syke individer/foster som et legitimt ønske. Er hverken deprimert eller utakknemmlig.

Anonym poster: d1bb9380933bd5754756a73e4a0a82fc

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest made4u

Skammer du deg ikke?

Skjønner du ikke at DU mest sannsynlig ikke hadde eksistert? Er du såpass deprimert og utakknemlig over å bli født at du ønsker et sorteringssamfunn der man kan luke ut utakknemlige idioter som deg selv? :)

Det er mye som styrer hvor mange barn mennesker får, bl.a. hvilken kultur man lever i og hvor man er bosatt i den enkelte kultur etc. Men når det er sagt så er det slik at uintelligente mennesker får flere barn enn intelligente mennesker, og det er et problem da deres gener spres i større grad enn de intelligente. Dette burde vært omvendt!

Skammer jeg meg dog over å ha en slik tankegang og et slikt ønske, Nei...!!

Missforstå meg rett, jeg mener ikke at dette på noen måte må reguleres og at man skal lage lover for hvem som skal få sette barn til verden og hvor mange barn den enkelte skal få føde etc., det går imot mine verdier og politiske standpunkt. Men jeg påpeker det da dette er et problem og en uheldig tendens som hindrer/begrenser utviklingen i forhold til hva som kunne vært tilfelle om det var omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et idiotisk forsøk på å fremstå som "god " og å fremstille dem som ikke er enige som "onde" ....patetisk.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det hadde vært noe stort tap for verden om jeg ikke hadde eksistert. Og selv ville jeg ikke merket noe til det, så hva hadde problemet vært?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er i utgangspunktet enig med deg ts, men du har fremstilt saken på en noe useriøs måte.. Jeg mener at når man velger å få barn så må man være forberedt på det meste, å ta abort på grunnlag av down syndrom eller andre ufarlige diagnoser man kan leve lykkelig med er helt feil, men er det snakk om sykdommer som vil gjøre barnet vondt i sin levetid er det noe helt annet..

Anonym poster: 1bbee68e16ccf8a119e98e8c3f4487df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Jeg er i utgangspunktet enig med deg ts, men du har fremstilt saken på en noe useriøs måte.. Jeg mener at når man velger å få barn så må man være forberedt på det meste, å ta abort på grunnlag av down syndrom eller andre ufarlige diagnoser man kan leve lykkelig med er helt feil, men er det snakk om sykdommer som vil gjøre barnet vondt i sin levetid er det noe helt annet..

Ikke alle med Downs syndrom lever livets glade dager på Tangerudtoppen. Så det vet man strengt talt ikke før barnet er født. Finner man ut at barnet er sykt såpass tidlig i graviditeten at det er forsvarlig å a abort, så syns jeg det valget er uproblematisk. Det er ikke slik at man ha syke mennesker i samfunnet. Jeg vil tro at alle ønsker å være friske og leve et normalt liv uten handicap. Og man merker jo ikke om man ikke blir født. Hvis man er for selvbestemt abort, så er vel sykdom hos barnet den beste grunnen til å gjennomføre det.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva andre kan leve lykkelig med, er ikke noe du kan vurdere. I lovens øyne er det ikke "feil" å abortere et barn med Downs dersom dette blir oppdaget tidlig nok.

Skammer du deg ikke? Er du ikke redd for konsekvensene? Anonym poster: e4bb9ac1b1a2a641fd2d594d6651b57f

Heldigvis, sier jeg, har vi lover som gir visse rettigheter til å ta personlige valg på vegne av seg selv og sitt ufødte barn. Jeg synes mennesker med såkalte moralske verdier som de tvinger over på andre, er de som burde skamme seg.

Konsekvensene? Her vil jeg gjerne at du er litt mer spesifikk om hvilke konsekvenser jeg eventuelt skal være redd for?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Anonym poster: d1bb9380933bd5754756a73e4a0a82fc

For et idiotisk forsøk på å fremstå som "god " og å fremstille dem som ikke er enige som "onde" ....patetisk.

Hei, ateist! Kryp tilbake til hula di sammen med Dawkins og Ayn RAND! :) Og grill pølser av "mindreverdige" mennesker.

Anonym poster: e4634c972b6137d4e54bf12a6de0a9be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skammer du deg ikke?

For et sorteringssamfunn? Du er klar over at det til alle tider har eksistert et sorteringssafunn. Til og med du er et resultat av sorteringssamfunnet. Du er mest sannsynlig med på å viderebringe sorteringssamfunnet. Skammer du deg over det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skammer du deg ikke?

Forstår egentlig ikke problemet ditt. Sorteringssamfunn har vi jo egentlig alltid hatt. Det er en grunn til at folk blir tiltrukket av vellykkede/vakre mennesker, og det er for å sikre friskt vellykket avkom. Når det er muligheter for en garanti på at barnet blir sunt og friskt, særlig feks hos foreldre som vet at de har genetiske sykdommer i familien, så er det jo helt forståelig at de ønsker at ikke barnet må lide gjennom det samme.

Anonym poster: 90bad2762809f1fec72705a2d22d6e36

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, ateist! Kryp tilbake til hula di sammen med Dawkins og Ayn RAND! :) Og grill pølser av "mindreverdige" mennesker.

Anonym poster: e4634c972b6137d4e54bf12a6de0a9be

Hehehe, skulle dette være en fornærmelse ?

Ja jeg er ateist.... Jeg bor ikke i en hule.

Dawkins og Ayn Rand er ikke min inspirasjon.

Og jeg har ikke kalt noen mindreverdige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo flere innlegg jeg leser av TS jo mer ønsker jeg et sorteringssamfunn...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Får jeg vite at fosteret har downs syndrom, tar jeg abort. Hva er konsekvensene?

Anonym poster: eb539597d42c8bf9e4cf9047e01b8612

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Får jeg vite at fosteret har downs syndrom, tar jeg abort. Hva er konsekvensene?

Anonym poster: eb539597d42c8bf9e4cf9047e01b8612

Færre folk som har downs og det gjør at vi tydeligvis får et "perfekt" samfunn,som mange her mener.

Anonym poster: c0fe322b94d4063eafe614d1e7376c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...