Gå til innhold

Angret på å bruke mye penger på bryllup?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har giftet seg og brukt over hundre tusen, som har angret på å ha brukt så mye penger? Eller var det verdt det? :)

Anonym poster: 73744d78994a37503b5cf395c17e69b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

for min del syns jeg det er mye penger, men når brudgommen vil, og betaler ... :)

AnonymBruker
Skrevet

for min del syns jeg det er mye penger, men når brudgommen vil, og betaler ... :)

Hva mener du med at han betaler? har dere ikke felle økonomi?

Anonym poster: 69132d5c6107d816a380457f50539573

• Liker 3
Skrevet

Nei ikke helt ennå - og han bruker penger han hadde fra før vi ble sammen :)

Skrevet

Selvfølgelig angrer noen. De som bruker penger de ikke har angrer sikkert ofte. Kjipt om noe oppstår og bufferkontoen står i minus fordi alt er brukt på bryllup. Og så har du de som for eksempel ikke får huslån fordi de har diger forbruksgjeld etter bryllupet. Folk uten økonomisk sans gifter seg tross alt også. ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om det er noko du anker litt på og bekymrer deg over er det kanskje ikkje så lurt å bruke så mykje. Eg regner med at alt inkludert ( og då meiner eg alt, frisørtime no halvannen mnd før bryllupet, hudpleie eit at veker før, til og med arka eg skreiv ut invitasjonane på) så vil det koste i overkant av 80 000. Kanskje det vil nerme seg 100 000 når alt av pynt er på plass, blomar og lys og lanterner.... Veit ikkje heilt kor mykje det vil koste. Me har fått 50 tusen frå min familie og ca. 8 000 fra hans familie, i tilleg til at me har spart 40 tusen på ca 9 mnd.

Alt me har spart har me spart for bryllupet, og derfor gjere det meg ingenting å bruke dei til det formålet. Det har vert mindre kjekt å måtte bruke av dei til andre ting(heldigvis ikkje ofte)

Eit bryllup er berre ein dag i livet ditt, nettopp derfor bør du unne deg noko spesielt, eller så blir det for dumt å bruke så mykje pengar på ein dag. Du må gå inn i deg sjølv og finne ut kor du står. Draumer du om eit stort og flott bryllup bør du sjekke opp i om det er noko du kan ta deg råd til. Ikkje bruk for mykje om du ikkje syntest det er nødvendig for å få ein fin feiring.

Anonym poster: bb6ee2e975ab7cfd4d976351ec9a9486

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med at han betaler? har dere ikke felle økonomi?

Anonym poster: 69132d5c6107d816a380457f50539573

Ja, for alle om bor sammen må jo ha det ...

Anonym poster: f821d7cf9e9f43c8713545a6a3e501c4

• Liker 4
Skrevet

Er jo ikke alle som gifter seg som bor sammen før giftemålet, heller (meg selv inkludert).

AnonymBruker
Skrevet

Vi har aldri angret på de store summene vi brukte på bryllupet og bryllupsreisen. Faktisk har vi flere ganger i ettertid sagt "Å, det var så verdt det!". Når det er sagt har jeg hadde det kjempefint i budsjettbrylluper også, så det kommer helt an på brudeparet og opplegget ellers. Jeg håper jo at man tenker igjennom pengebruken, så man vet at dette er noe man kan stå inne for (og ikke setter seg i gjeld for).

Anonym poster: 0ea558711cc92688261bd2aaef83ccaf

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har giftet seg og brukt over hundre tusen, som har angret på å ha brukt så mye penger? Eller var det verdt det? :)

Anonym poster: 73744d78994a37503b5cf395c17e69b7

Vi brukte over 100,000 og det var vel egentlig verdt det siden det ble en flott fest, men skal jeg være ærlig så innser jeg at vi kunne nok klart oss med nesten halvparten og hatt en like flott fest. Det var ikke tingene og alt vi kjøpte inn som var det viktige, men menneskene vi fylte festen med.

Jeg ser at vi kanskje heller skulle kuttet på pengebruken og dempet rammene og heller invitert flere venner og søskenbarn så enda flere kunne delt dagen med oss. Det må være det eneste jeg angrer på, at vi ikke hadde enda flere til stede.

Anonym poster: 8d0d65d010883f47e73f2590a62d9824

• Liker 4
Skrevet

Vi kommer til å bruke ca 100.000,- men det er jo noe vi selv har planlagt ut i fra økonomien vår. Så det er noe vi har råd og lyst til, og vi ber alle vi har lyst til. Så da kan jeg ikke se hvorfor vi skulle angre.

AnonymBruker
Skrevet

Vi kommer til å bruke ca 100.000,- men det er jo noe vi selv har planlagt ut i fra økonomien vår. Så det er noe vi har råd og lyst til, og vi ber alle vi har lyst til. Så da kan jeg ikke se hvorfor vi skulle angre.

Er jeg som svarte over ang at jeg angret på at vi ikke firet på de materielle kravene og rammene og ba flere gjester.

Da vi inviterte ba vi også de vi hadde lyst til at skulle komme, men i ettertid så ser jeg at vi gjerne skulle tenkt enda litt bredere og invitert så mange som mulig av venner og bekjente selv om vi følte den gang at vi ikke hadde noe særlig behov for det.

Altså i ettertid innser jeg at det hadde kanskje vært enda mer koselig å fylle dagen med flere mennesker, men det betyr ikke at vi utelot noen den gang som vi helst skulle hatt der.

Skrevet

Er jeg som svarte over ang at jeg angret på at vi ikke firet på de materielle kravene og rammene og ba flere gjester.

Da vi inviterte ba vi også de vi hadde lyst til at skulle komme, men i ettertid så ser jeg at vi gjerne skulle tenkt enda litt bredere og invitert så mange som mulig av venner og bekjente selv om vi følte den gang at vi ikke hadde noe særlig behov for det.

Altså i ettertid innser jeg at det hadde kanskje vært enda mer koselig å fylle dagen med flere mennesker, men det betyr ikke at vi utelot noen den gang som vi helst skulle hatt der.

Jeg tenkte ikke på ditt innlegg da jeg svarte i det hele tatt, svarte bare på hovedinnlegget jeg :0)

AnonymBruker
Skrevet

Vi regner med å bruke 200 tusen til bryllupet. Det er så mange som forventer å bli invitert til bryllupet som vi ikke har samvittighet til å avvise.

Jeg syns det er mye penger, men forhåpentligvis er det bare en gang i livet man gifter seg. Før jeg ble sammen med min kommende mann, har min far satt av penger til bryllupet mitt siden jeg var en baby og det samme har min kommende manns foreldre gjort. Vi kommer ikke å til å bruke alt til bryllupet men heller til noe fornuftig, som å spare det videre til neste generasjon.

Anonym poster: 6568897668c2830fcf6141d71c0194bc

AnonymBruker
Skrevet

To hundre tusen!!!?????????

Anonym poster: bcdab38403908de288c657af99871176

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

ja angrer vel litt hehe. vi brukte også nesten 200 tusen og der fløg det meste av det som var planlagt som egenkapital gitt. jaja penger er til for å brukes ;) å dagen var så fin at det er greit å leve litt inskrenket nå!

Anonym poster: 0c8de39a701dc2aede9de9a3d9e4ad97

• Liker 1
Skrevet

Vi brukte omtrent 100.000 på vårt bryllup. Angrer vel egentlig ikke på noe, men ser i etterkant at det var endel "dill" jeg gjerne kunne ha vært foruten. Dette gjelder bla. pengene som gikk til trykk av kirkeprogram og bordkort... Her kunne vi ha spart masse penger på å gjøre ting selv.

Det er i alle fall slikt jeg ikke legger merke til i det hele tatt når jeg selv er i bryllup.

Jeg er også glad for at jeg ikke fallt for fristelsen til å bruke masse penger på "dokurver" og andre unødvendige ting som ingen av gjestene merker seg med i det hele tatt.....

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker rundt 140 000,- på våres bryllup med 50 gjester. Angrer ikke, men så betaler vi ikke så mye selv da ;)

Anonym poster: e60d8835136ee0791414c26b01185cee

Skrevet

Vi angrer ikke! Vi hadde en flott dag med gode venner og familie, hvor vi slapp å gjøre mye selv, og sette familien på "dugnad".

Skrevet

Vi gifter oss snart. Total budsjettet er kr 14,50. Det skal dekke bensinutgifter til og fra tinguset.

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...