Gå til innhold

Hvis du skulle reist til USA....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

på ferie i 3-5 uker, hvor ville du reist og hvorfor?

Anonym poster: 03565f3ef942dc9dc3e3bae27521b9a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Road Trip på vestkysten! Har forsåvidt gjort det, men bare litt, som en del av en lengre road trip. Kunne gjerne dratt tilbake og brukt flere uker på å kjøre opp kysten i California.

Endret av Fnisu
Skrevet

Ville kjørt Route 66 fra Chicago til LA. Liker roadtrips siden du får sett mye og kan stoppe hvor som helst. Det er mye å se langs Route 66, har jeg hørt.

Gjest TinaT
Skrevet

Det hadde blitt leiebil og Route 66 fra kyst til kyst som er min manns store drøm og vårt planlagte feriemål for sommeren 2014 :reise:

Vi har satt av 3 uker til turen.

AnonymBruker
Skrevet

jeg ville dratt til disney land eller world eller hva det heter;P og en skikkelig roadtrip. las vegar hadde vært gøy.

Anonym poster: 4d29b2bde793ebd69280a65d790ce9cc

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt en treukers roadtrip på vestkysten, så planen for neste tur er sørstatene og Florida. Er ikke så gira på fornøyelsesparker og denslags...

Anonym poster: 9c3ed59f9e9a5578cdf66bc9c7e4a8ba

Skrevet

Vi har hatt en treukers roadtrip på vestkysten, så planen for neste tur er sørstatene og Florida. Er ikke så gira på fornøyelsesparker og denslags...

Ikke velg å reise på sommeren....hehe. Vi kjørte Houston-key west-orlando-houston for to år siden.....var massevis av fine steder å stoppe og ting å oppleve, vi var borte 4 uker fra slutten av juli.... Og det var SÅ varmt..... Jeg er glad i varme og sol, men 45 grader og 98%luftfuktighet ble i meste laget selv or meg hehe

Skrevet

Siden jeg allerede har besøkt Florida, Nevada, Atlanta og California tidligere, kunne jeg ha tenkt meg en roadtrip gjennom østkysten, opp til Rhode Island og Maine.

Gjest Elissima
Skrevet

Nashville, Memphis og New Orleans! Mine yndlingsbyer i USA :hjerte: Mest fordi jeg elsker country og New Orleans fordi jeg elsker at det er litt mystisk og crazy!

Skrevet

Ropte 66 er ekstremt overvurdert. Få med deg en bit av den gamle originale veien og dra videre.

Selv har jeg planer om en 5 uker over dammen. Men ønsker å planlegge lite 100 prosent. Jeg kan likevel si ting jeg kunne tenkt meg.

Musikk og mat i new Orleans. Vegas fordi det er Vegas. Shopping i new York. Smithsonian i washington. Disneyworld i Florida fordi jeg har drømt om det siden jeg var sju. Cruise langs vestkysten i cab. Besøke vingårdene i området. Grand canyon. Spise pizza i Chicago. Spise på ekte diner og wafflehouse. Dra på en musikkfestival. Ta bilde forann noe typisk crazy amerikansk som worlds biggest ball of twine eller noe sånt :P

• Liker 1
Skrevet

New orleans var en opplevelse i seg selv.....!! Cajun-shrimps, jazzkonsert i en bakgård, french quarter, øl, masker, woodo, mystikk.... Aaahhhhh.... (Skåret i gleden var den utrolige lukten av oppkast dagen derpå :P )

AnonymBruker
Skrevet

Ville holdt meg på vestkysten. Vært 1 uke i San Francisco. Kjørt nedover til Big Sur og Carmel vært der noen netter, kjørt nedover til Santa Barbara og 1 uke i L.A hvor dere burde dra til Universal Studios, ealk of fame, har dere med barn ta turen til Disneyland, er dere voksne sjekk ut noen av LA hotteste utesteder, merk at det ee ikke hvem som helst som kommer inn så lek lity (stor kar) og ikke bli ellevill om dere ser et oar kjente stjerner gå inn VIP inngangen. Ta noen dager på stranden i Venice beach, tar ca. 20 min med bil fra hotell i Hollywood området. Vil anbefale på det sterkeste å bo i Los Feliz området! Veldig sentralt!! så ville jeg kjørt til kjørt til Las Vegas og vært der en helg (blir for mye med en uke i Las Vegas.

Anonym poster: 713f9fafb7184619ac70657e168f6866

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er litt avhengig av hvor lang tid jeg hadde til rådighet. Ville nok kjørt østkysten Startet i Florida med fornøyelsesparker. Så kjørt til Myrtle Beach i South Carolina - for litt sol og strand. Washington DC - USA's hovedstad, Delaware - shopping på outlet stores (Delaware har ikke moms på klær hvis jeg husker rett). Og til slutt New York.

Hvis man har bare et par uker, så blir kanskje denne turen litt vel ambisiøs

Anonym poster: 0808dec8309c89aa9a0cab0abd7c55c4

AnonymBruker
Skrevet

Mange muligheter! Jeg har reist rundt i Florida, men synes New England var mer ålreit sånn egentlig. Kunne tenkt meg New England igjen eller vestkysten eller gjennom redneckland.

Anonym poster: 73d18dca0122b0bdd38b9236cdc43a23

Skrevet (endret)

Sist sommer var vi jo tre uker i USA, eller; fem netter i Florida, syv netter på cruise i Karibien og syv netter i New York.

Jeg har flere ting jeg drømmer om å gjøre i USA:

* Tre uker i Orlando/Florida, for å besøke flest mulig fornøyelsesparker.

* Fem uker på biltur gjennom USA, hvilket bestefar og bestemor har gjort tidligere.

* Tre uker i USA hvor vi hadde tatt fly og besøkt byer som San Francisco, Washington, Chicago og Dallas (så kunne jeg besøkt familien min også).

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Jeg har lyst til å oppleve New York, Florida, Las Vegas og LA, men vet ikke om det er mulig å besøke alle disse stedene på en ferietur.

Route 66 har jeg også lyst til å oppleve, på motorsykkel!

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Vet ikke helt, skjønner ikke hvordan folk kan ha så peiling på USA som dere har! Jeg har lyst til å reise til NY og Los Angeles, med New York i første omgang. Hva jg skal gjøre der? Aner ikke, planlegger ikke så mye hva jeg skal gjøre. Blir imponert når jeg ser at mange har full oversikt over hva dere vil se / gjøre, det blir som å gjøre hjemmelekser før man drar. Kunne jo selvfølgelig tenkt meg å dra til Frihetsgudinnen, men det er det. Dukker nok andre ting opp i så fall.

Los Angeles høres spennende ut med tanke på at det virker som at de er mer åpne der? Jeg vet om en skrullete person som ikke passet inn i Norge i det hele tatt, og han stooortrives i Los Angeles.

AnonymBruker
Skrevet

Blir imponert når jeg ser at mange har full oversikt over hva dere vil se / gjøre, det blir som å gjøre hjemmelekser før man drar.

Jeg har vært i USA 14-15 ganger og vet hvor jeg har lyst å dra tilbake

Anonym poster: 0808dec8309c89aa9a0cab0abd7c55c4

Skrevet

Som jeg skulle sagt det selv. En skikkelig redneck-sightseeing-tur! Digge're. :)

Ikke velg å reise på sommeren....hehe. Vi kjørte Houston-key west-orlando-houston for to år siden.....var massevis av fine steder å stoppe og ting å oppleve, vi var borte 4 uker fra slutten av juli.... Og det var SÅ varmt..... Jeg er glad i varme og sol, men 45 grader og 98%luftfuktighet ble i meste laget selv or meg hehe

JO VARMERE JO BEDRE! :D Men når jeg var der i juni var det "bare" en behagelige 30-42 grader.

Nashville, Memphis og New Orleans! Mine yndlingsbyer i USA :hjerte: Mest fordi jeg elsker country og New Orleans fordi jeg elsker at det er litt mystisk og crazy!

Selv om jeg ikke er en country-fan ELSKER jeg disse byene. Hele musikkscenen er fantastisk, og byene er bare. Ja, de er helt magiske, synes jeg.

Route 66 er ekstremt overvurdert. Få med deg en bit av den gamle originale veien og dra videre.

Selv har jeg planer om en 5 uker over dammen. Men ønsker å planlegge lite 100 prosent. Jeg kan likevel si ting jeg kunne tenkt meg.

Helt enig.

Jeg var en god måned i USA:

5 dager i Miami og utforsket. Fløy til SF, gikk på intimkonsert med favorittbandet mitt. Hoppet i fallskjerm. Kjørte fra SF til Illinois (det var en veldig, veldig lang kjøretur). Spiste pizza i Chicago, gikk på fylla i en by som heter Rock Island.

Kjørte fra RI, IL til Tennessee (bare 10 timer, en fjerde/femtedel av forrige strekning), og da kjørte vi til musikkens mekka: Nashville. Det er ikke bare country, du må huske at også band som Kings of Leon kommer derfra, dessuten er det helt vilt mange antique markeds der, store lagerhaller med sykt masse fete ting og sånn. Vi hadde det iallfall veldig gøy der!

Etter TN kjørte vi en stund rundt i Texas. And everything's big in Texas. Som Texas-edition trucks som har hofter. Vi var innom Arlington/Fort Worth, Dallas, New Braunfels (en by hvor man kan leie en badering - eller ta en med om man har en selv - og flyte rundt hele byen i en elv, anbefales!).. og en del andre steder. Noe av det mest magiske jeg har sett, var når vi kjørte fra Texas til San Diego (igjen, en veldig, veldig lang kjøretur) og solen sto opp i Arizona-ørkenen mens vi kjørte langs togskinnene. Etter SD, dro vil til Los Angeles, hvor jeg definitivt anbefaler å hoppe over alle turistfeller, allier dere med noen lokale og finn på masse gøy i stedet. Etter LA var det Vegas, og etter fem dager i Vegas dro vi hjem til Norge.

Vi stoppa innom hele 15 stater på veien, og så/gjorde veldig, veldig mye gøy. Neste gang vil jeg definitivt bruke mer tid i sørstatene. Kjøreturen gjennom mid-west var relativt kjedelig, med unntak av noen steder hvor det var veldig mye natur...men når de sier at Wyoming er en stor gressplen, og at Iowa er en potetåker, spøker de ikke altså. :P

Om dere skal være der i en måneds tid anbefaler jeg å dra innom Walmart og få dere telefoner som har prepaid credits og med amerikanske telefonnummer. Enklere å holde kontakt dere i mellom om dere skulle velge å ta noen dager for dere selv (sett at du skal reise med flere), i tillegg er det enklere å holde kontakten sammen med de som du møter på veien, og som du kanskje vil møte igjen. :)

Skrevet

på ferie i 3-5 uker, hvor ville du reist og hvorfor?

Anonym poster: 03565f3ef942dc9dc3e3bae27521b9a4

Roadtrip gjennom mange stater! 3-5 uker er lenge, får sikkert sett mye på den tiden. Høyest på ønskelisten står Texas og Florida.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...