Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

gutten vår på 2,5 mnd sover ute på dagtid i vogenen. Han sovner 10-20 min og sover en time eller kanskje to. Veldig enkel på dagen, MEN når kvelden kommer og vi skal få han til å sove inne i vognen, så går det ikke. Vi kan jo ikke drive å trille ute hver gang han skal sove på kvelden (20 - 23) heller. Vi prøver alt,men han finner ikke roen før kl er over tolv. Han er stup trøtt i vognen, men faller ikke til ro. Noen tips?

Og når vet man når de er klar for å legges i sengen? Her sover vi i stua, for når han til slutt sovner i vogenen så tør jeg ikke vekke han for å legge han på rommet oppe

Anonym poster: fdfecfd52527bc1cf016d470ac1a59bc

Videoannonse
Annonse
Gjest Fleecejakke
Skrevet

Hvorfor legger du han i vogna og ikke i sengen?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hva med å amme i søvn? Det gjorde jeg i noen måneder. Tror jeg ammet han i søvn til han var sånn syv måneder gammel. I noen perioder kunne han sovne uten at jeg ammet han helt i søvn, men stort sett så måtte han sovne før jeg la han ned. Etter dette lå han i armene mine før han sovnet til han var ni-ti måneder. Deretter lå han i senga, mens jeg satt inne på rommet til han var 12-13 måneder. Siden da har jeg gått ut med en gang han er lagt.

Har gått helt fint, og gutten er lagt på tre minutter den dag i dag, så å amme/bysse/kose i søvn er virkelig ikke synonymt med at man får en unge ikke klarer å finne søvnen selv. :)

Endret av Teriyaki
AnonymBruker
Skrevet

fordi jeg har ingen tro på at han finner roen i sengen når han ikke klarer å finne det i vognen. I vogn så kan han jo trilles. Bør vi prøve sengen alikevel tror du? ts

AnonymBruker
Skrevet

ja kanskje jeg skal prøve å amme også da ;) men hvis han får mat kl ca 19 og er trøtt igjen kl 21, så blir det jo veldig kort mellom ammingene. Er da redd for at han skal spise seg full i magen?! PÅ dagen kan han gjøre det noen ganger og da blir det magetrøbbel! ;) ts

Skrevet

Det med å finne roen er jo noe de må lære seg.. Nå er jo gutten deres relativt ung, men om dere fortsetter slik så tror jeg at dere gjør dere selv en stor bjørnetjeneste. Jeg hadde absolutt introdusert sengen. Det er jo ikke noe gunstig for noen av dere at dere sover i stua.

Pakk han godt inn, slik at sengen ikke føles så stor og kos/syng han i søvn. Det er viktig at han finner roen i sengen. Jeg tror det er viktig å skille mellom dag og natt. Her startet vi å gjøre de samme tingene hver eneste dag fra småen ble født. Hver dag badet han til samme tid, og vi la han til ca samme tid - og det ble lettere og lettere for hver dag som gikk.

AnonymBruker
Skrevet

takk eliisa! da skal vi prøve det :) har bare trodd at han umulig ville finne roen i sengen når han ikke klarer det i vognen med trilling engang. men vi skal prøve! Legges de til samme tid selv om ettermiddagslurene er forskjellig? ts

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å legg tidligere og i seng, mens du ammer kanskje? Gutten vår ville heller ikke roe seg, men så prøvde vi å legge litt tidligere (7), og da sluknet han med en gang. Så det har blitt vår faste rutine:-) Lykke til!

Anonym poster: 5fdb369fa12cd145133d16a95966d84d

AnonymBruker
Skrevet

ja kanskje jeg skal prøve å amme også da ;) men hvis han får mat kl ca 19 og er trøtt igjen kl 21, så blir det jo veldig kort mellom ammingene. Er da redd for at han skal spise seg full i magen?! PÅ dagen kan han gjøre det noen ganger og da blir det magetrøbbel! ;) ts

To timer i mellom ammingene er da ikke spesielt kort? Det er ganske mange babyer på 2-3 måneder som spiser såpass hyppig gjennom hele dagen.

Anonym poster: ee8f3ef4a9ca52242870eae4e2c3459e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ok, la oss si 1,5 time da ;)jo hos oss er det kort, for ammer jeg oftere enn tre timer på dag så får han luftproblemer. men kanskje det er annerledes på kveld? ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...