Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes mye informasjon om overvekt og IVF, men savner mer info om den "motsatte" problemstillingen.

Greia er at jeg selv er på grensen til undervektig, og har nokså lav fettprosent. Hovedproblemet vårt ligger hos mannen, men jeg har i lengre tid hatt ustabile sykluser av ukjente årsaker (mistenker at det kan ha en sammenheng med lite fett på kroppen). Har snakket med klinikken, og de sier de er så vant med ustabile sykluser at det i seg selv ikke regnes som et problem, men at jeg bør legge på meg noen kg. Jeg tenker jo at dersom problemet vårt ikke hadde vært hos mannen, ville vi uansett hatt trøbbel med å bli gravide ettersom jeg har sjelden eggløsning. Og følgelig bekymrer jeg meg for om det kan forverre prognosene våre ved IVF.

Er det noen her som har erfaring med å være undervektig i en IVF-prosess? Fikk dere noen spesielle anbefalinger fra klinikken?

Anonym poster: 50775827df0fea7e78fe411c5c565cb9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en bmi på 17 og vært undervektig mesteparten av livet. Var gjennom utredning i forbindelse med ivf, og fant ingenting "galt". Undervekt ble ikke nevnt engang, men vet jo det kan ha en sammenheng.

Fikk ingen spesielle anbefalinger rundt det, men legen min sier jo såklart at jeg burde lagt på meg et par kg. Er bare ikke så lett for alle..

Første ivf forsøk gikk ihvertfall fint, gravid på første. Og det ble jeg på søskenforsøket også:)

Masse lykke til, tror nok ikke du trenger bekymre deg for ivf prosessen med tanke på undervekt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...