Gjest smil Skrevet 4. mai 2013 #1 Skrevet 4. mai 2013 HEI har kjøpt lommebok i konfirmasjonsgave til mitt søskenbarn (vi er ikke så nære, treffes bare ved høytider) nå begynner jeg å tvile da ALLE jeg snakker med bare gir penger. Foreldrene hans har en del penger så jeg tenkte jeg skulle kjøpe noe som var litt nyttig og hadde god kvalitet, men er litt i tvil nå. konfirmasjonen er også imorgen! se lommeboken HER hva synes dere? den er helt lik den jeg har kjøpt bare jeg bestilte fra en norsk side og den kostet ca 750kr
nuggets Skrevet 4. mai 2013 #2 Skrevet 4. mai 2013 Fin gave syntes jeg hvertfall. Er ikke så fan av å kun gi pengegaver, så her i huset kjøper vi gaver og gir sjeldent penger, 6
Gjest Magdalene Skrevet 4. mai 2013 #3 Skrevet 4. mai 2013 Bare husk å legge noe småpenger i den. Mam gir ikke bort tomme lommebøker 3
Gjest Tirkes Skrevet 4. mai 2013 #6 Skrevet 4. mai 2013 Jeg har alltid gitt gaver til alle slektninger eller de som jeg har noe personlig forhold til. Men til naboungene som jeg knapt hilser på, men kjenner foreldre til? Kort og en peng. Det er moro for konfirmanten å få penger. Men jeg er 30 år gammel og husker godt at det smykket der fikk jeg av bror. Og jeg VET mamma og pappa gav meg penger, men jeg kan ikke for mitt bare liv huske hvor mye. Har også en gullring fra to av fadderene mine. Jeg husker ikke noe fra de andre to - må ha vært penger. Hvor mye? Ingen aning. Og det er 15 år siden min konfirmasjon. Gaver huskes bedre og er mer personlige. For en konfirmant tror det det er morsomts med en god blanding av fin fangst penger og noen personlige gaver som passer til konfirmanten. Ikke betvil deg selv. 5
Gjest Spirula Skrevet 4. mai 2013 #7 Skrevet 4. mai 2013 HEI har kjøpt lommebok i konfirmasjonsgave til mitt søskenbarn (vi er ikke så nære, treffes bare ved høytider) nå begynner jeg å tvile da ALLE jeg snakker med bare gir penger. Foreldrene hans har en del penger så jeg tenkte jeg skulle kjøpe noe som var litt nyttig og hadde god kvalitet, men er litt i tvil nå. konfirmasjonen er også imorgen! se lommeboken HER hva synes dere? den er helt lik den jeg har kjøpt bare jeg bestilte fra en norsk side og den kostet ca 750kr Jeg synes det er en kjempefin gave! Men et lite tips - fra gammelt av het det at man aldri skulle gi bort en tom lommebok, fordi lommeboken da alltid ville være tom, og dette er noe som har fulgt meg i alle år. Det er snakk om en symbolhandling, at giveren ønsker velstand for mottakeren (at lommeboken aldri skal være tom), og jeg legger derfor alltid noen kroner i en lommebok jeg skal gi bort. Det er ikke snakk om store summer, men kan være alt fra ett kronestykke, til et par tiere. 1
Chloe- Skrevet 4. mai 2013 #8 Skrevet 4. mai 2013 Fin gave! (Og det kommer fra en som generelt er imot dilldall som konfirmasjonsgave.)
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #10 Skrevet 4. mai 2013 Legg i et flaxlodd, så kanskje han vinner en million! Anonym poster: 57dbc5ea9f64ca5490df9cb5e7d97401 7
Gjest Blondie65 Skrevet 4. mai 2013 #11 Skrevet 4. mai 2013 Jeg synes dette var en flott gave - om han har bruk for den akkurat nå eller den tas i bruk om noen år så er den tidløs og praktisk. Det er ofte mye dill og dal på et gavebord, men en praktisk og tidløs gave som dette blir aldri feil.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #13 Skrevet 4. mai 2013 Fin lommebok! Jeg er også tilhenger av å gi noe annet enn penger. Min eldste datter fikk weekendtur til London i gave fra meg (hun og jeg reiste på mor/datter tur), og i tillegg en fin koffert. Vi hadde en kjempefin tur, og jeg tror hun har fått minner for livet, i motsetning til om hun hadde fått penger fra meg.. Anonym poster: 14345e0e8b7fe589c361dc47029db265
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2013 #14 Skrevet 4. mai 2013 Legg i et flaxlodd, så kanskje han vinner en million! Anonym poster: 57dbc5ea9f64ca5490df9cb5e7d97401 Dette var en god ide`
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #15 Skrevet 4. mai 2013 Fin lommebok! Jeg er også tilhenger av å gi noe annet enn penger. Min eldste datter fikk weekendtur til London i gave fra meg (hun og jeg reiste på mor/datter tur), og i tillegg en fin koffert. Vi hadde en kjempefin tur, og jeg tror hun har fått minner for livet, i motsetning til om hun hadde fått penger fra meg.. Anonym poster: 14345e0e8b7fe589c361dc47029db265 Synes det er veldig greit med penger som man kan bruke på det man virkelig trenger, eks førerkort. Da har man virkelig en gave for livet. Anonym poster: 8fec671b0a12408600a939d146f5c182 1
Gjest smil Skrevet 4. mai 2013 #16 Skrevet 4. mai 2013 takk for svar! dette gjorde dagen min, hentet lommeboken på posten nå og så på den. den var i en fin eske og lommeboken var finere enn foventet. takk for alle svar endelig litt mer selvsikker.
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2013 #17 Skrevet 4. mai 2013 takk for svar! dette gjorde dagen min, hentet lommeboken på posten nå og så på den. den var i en fin eske og lommeboken var finere enn foventet. takk for alle svar endelig litt mer selvsikker. Blir han ikke fornøyd så er det bare å notere seg bak øret at noe flere gaver gives ikke til den ungen.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #18 Skrevet 4. mai 2013 Er han fra en veldig rik/snobbete familie? Jeg ville nok blitt skuffet over den gaven, og aldri i livet forestilt meg at den kostet mer enn et par 100 kroner. Og om den skal legges vekk og brukes senere, som noen foreslår, tipper jeg at den ville blitt lagt i en eske og glemt... 700 er mye for en ungdom, og å bruke det på en så alminnelig lommebok ville føltes som sløseri for meg på den alderen. Egentlig ville jeg følt det ennå, men så er den heller ikke min stil. Er det hans? Anonym poster: a8b1220c7e9e7293088f079e182de87d
Adhara Skrevet 4. mai 2013 #19 Skrevet 4. mai 2013 Fin gave, jeg hadde blitt glad for noe sånt Men legg noe oppi ja, bare sånn for syns skyld.
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2013 #20 Skrevet 4. mai 2013 Er han fra en veldig rik/snobbete familie? Jeg ville nok blitt skuffet over den gaven, og aldri i livet forestilt meg at den kostet mer enn et par 100 kroner. Og om den skal legges vekk og brukes senere, som noen foreslår, tipper jeg at den ville blitt lagt i en eske og glemt... 700 er mye for en ungdom, og å bruke det på en så alminnelig lommebok ville føltes som sløseri for meg på den alderen. Egentlig ville jeg følt det ennå, men så er den heller ikke min stil. Er det hans? Anonym poster: a8b1220c7e9e7293088f079e182de87d Er du også en som forventer for mye? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå