AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #1 Skrevet 4. mai 2013 Har ei snuppe som de siste 14dagene har våknet rundt kl 04 hver natt. Hun er lys våken, pludrer og leker med bena eller beveger kroppen. Jeg prøver å gi smokk, sjekker bleie, ordner dyna om den har blitt sparket bort og jeg gir henne mme på flaske OM hun er sulten. Har fått tips så mange ganger om at jeg bare skal overhøre det-hun vil sovne igjen....men det gjør hun kun hvis hun blir lagt sammen med meg. Hun kan være våken i opptil 1, 5-2timer om jeg kun lar henne være. Ønsker å ha en uthvilt jente om morgenen, så har de siste 4nettene tatt henne i var seng og da har hun sovet til rundt 0630...... Skjemmer jeg henne bort ved å legge henne i vår seng? Virker som hun roer seg ved nærheten...... Hun legges mellom 18-1830 hvor dag og sovner helt fint på egenhånd både på kvelden og i vogna på dagen. Hva gjør jeg for å snu dette? Pleier babyer å bære våkne på natten då lenge på denne alderen? Anonym poster: d8d9fad574f5485372d47970f8d94579
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #2 Skrevet 4. mai 2013 Har ei snuppe som de siste 14dagene har våknet rundt kl 04 hver natt. Hun er lys våken, pludrer og leker med bena eller beveger kroppen. Jeg prøver å gi smokk, sjekker bleie, ordner dyna om den har blitt sparket bort og jeg gir henne mme på flaske OM hun er sulten. Har fått tips så mange ganger om at jeg bare skal overhøre det-hun vil sovne igjen....men det gjør hun kun hvis hun blir lagt sammen med meg. Hun kan være våken i opptil 1, 5-2timer om jeg kun lar henne være. Ønsker å ha en uthvilt jente om morgenen, så har de siste 4nettene tatt henne i var seng og da har hun sovet til rundt 0630...... Skjemmer jeg henne bort ved å legge henne i vår seng? Virker som hun roer seg ved nærheten...... Hun legges mellom 18-1830 hvor dag og sovner helt fint på egenhånd både på kvelden og i vogna på dagen. Hva gjør jeg for å snu dette? Pleier babyer å bære våkne på natten då lenge på denne alderen? Anonym poster: d8d9fad574f5485372d47970f8d94579 Nå sier du jo ikke hvor gammel hun er, men min på snart 8 måneder har holdt på sånn nesten hver natt siden han var 4 måneder. Vi har prøvd omtrent alt jeg vet om som kunne funke, men for hans del er det nok i hvert fall bare en fase han må gjennom. Gutten vår sovner forøvrig ikke hvis vi tar han over i vår seng heller, hadde han gjort det, hadde jeg glatt latt ham sove med oss for å sikre at han ble uthvilt til dagen etter. Anonym poster: a003f84b542704e4905b9349bcec86b7
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #3 Skrevet 4. mai 2013 Ts. 6 mnd er vesla Anonym poster: d8d9fad574f5485372d47970f8d94579
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #4 Skrevet 4. mai 2013 Syntes hun legges tidlig. Ville forsøkt å forskjøvet leggetid med en time. Det vil selvsagt ikke lede til at hun automatisk sover lenger, men på sikt vil hun kanskje sove lenger, da kan dere eventuelt starte med ålegtge henne kl 19. Ellers er det bare å ta henne over i senga,søvn er viktigere enn å ikke lære uvaner i den alderen. Etter hvert vil dere nok se at hun kan være klar for å sove mer på egenhånd. Minvåkna kl 05 ogsovnet bare ved å komme opp til oss igjen. Men plutselig holdt det med bare ei hånd på seg i siseg og i dag to mnd senere sovner hun igjen av seg selv eller våkner ikke i det hele tatt. Anonym poster: bc87961bff68fc4f9c879c38a2c79f57 3
helenaa Skrevet 4. mai 2013 #5 Skrevet 4. mai 2013 Minstejenta vår pleide gjerne å være våken et par timer rundt kl 4. Det gikk over av seg selv etter noen måneder. Jeg ville latt henne ligge alene dersom hun var fornøyd med det, og hun ikke forstyrrer deg. Hvis du holdes våken, ville jeg anbefale at du legger til rette for søvn. Det er ikke farlig å gi henne vanen med å sove hos deg. Alt kan avvennes.
Stinelin Skrevet 4. mai 2013 #6 Skrevet 4. mai 2013 Jeg hadde tatt henne opp i senga, for her gjør vi det som skal til for å få sove. Jeg har tro på at om de venner seg til å sove (med selskap) vil de kanskje etterhvert sove bedre for seg selv også. Er alltid redd for at om man prøver å holde en "hard linje" og ikke gi etter vil den kanskje bare fortsette å være våkne, og jeg tror at når de er så små får man ikke gjort så mye galt om man bare gir trygghet når de etterspør det. 3
Gjest Elyssa Skrevet 4. mai 2013 #7 Skrevet 4. mai 2013 Nei, du skjemmer henne ikke bort! La de små få trygghet når de vil ha det 1
barnesangen Skrevet 13. mai 2013 #8 Skrevet 13. mai 2013 Ts her....vi har så langt klart å flytte leggetid fra kl 18 til kl 1830. Målet i første omgang er å få leggetid kl 19.....erfaring så langt er at vesla bruker ca dobbel så lang tid på å finne ror og sovne ( må noen ganger ha hjelp av oss-det var ytterst sjelden tidligere). I tillegg våkner hun nå rundt 0330-altså tidligere enn før.....målet vårt var å få henne til å sove lengre. Vesla er straks 6, 5 mnd. Tips til hva vi kan gjøre....?
barnesangen Skrevet 13. mai 2013 #10 Skrevet 13. mai 2013 Hun kan være våken i opptil 2timer om vurderer bare lær henne være. Stort sett begynt å gråte etterhvert og da har hun som regel mistet smokken eller fått dyna over hodet. Opplever dagen hennes som sutrete fordi hun har vært mye våken...sover dårlig på dagen også..
MsPaddington Skrevet 14. mai 2013 #11 Skrevet 14. mai 2013 Nei, du skjemmer henne ikke bort! La de små få trygghet når de vil ha det Enig! Alt små babyer ber om, er å få dekket sine grunnleggende behov. Nærhet og trygghet, mat og klær. Det går ikke an å skjemme bort en baby Ha henne i senga hvis det er en ordning som fungerer fint for begge to! Og husk som nevnt over: Alt kan avvennes! Og kanskje slipper du noe som helst avvenning fordi babyen din etter hvert synes det er greiere å sove hele natten alene.
-Englefjes- Skrevet 14. mai 2013 #12 Skrevet 14. mai 2013 Hvis hun sover bedre om hun blir tatt over i sengen deres, ville jeg gjort det. Lillebror her er en sånn som sover bedre på nattmorgenen om han blir tatt over til oss, og jeg gjør det glatt for å få sove litt mer selv. Dessuten tenker jeg at det er viktigere at han sover og ikke får inn en vane med å være våkne f.eks mellom 03 og 05; jeg ser for meg at det er vanskeligere å venne dem av med enn å sove noen timer oppi foreldresengen hver natt.
Gjest Elyssa Skrevet 15. mai 2013 #13 Skrevet 15. mai 2013 Min erfaring er at ting ordner seg etter hvert som baby blir eldre og klar for nye ting. Dessuten - vi overlater jo ikke baby til seg selv i andre situasjoner, så hvorfor gjøre det med søvn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå